Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vering laten afstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vering laten afstellen

wie hier heeft er zijn vering al laten afstellen door een pro ? het zou bij mij vooral voor sportief straatgebruik zijn en soms eens een circuitdagje. gaat dit veel nut hebben ? ik rij met een suzuki gsxr600 en heb hier niet echt klachten van kwa stuurgedrag, maar mss kan het nog beter dan het nu is.

wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
    [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Re: vering laten afstellen

Als ge zelf geen klachten hebt zou ik alles laten zoals het is
    Never forget who helped you!
    Never forgive who fu*ked you.
    Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Vering afstellen heeft nut als uw banden slijtage op circuit extreem hoog is (of gewoon geen mooi slijtagepatroon geeft, stukken rubber die uit de band gerukt lijken). Als de moto springerig reageert bij het overgooien of hard duikt bij het remmen of de achterveer begint te pompen in snelle bochten of de moto wijd loopt ... dan kan het nuttig zijn om wat aan de vering te gaan draaien. Voor op straat ben je het best met een comfortabele setting -> meestal de standaard setting! Tenzij je extreem licht of zwaar bent kan een andere afstelling van de veervoorspanning ook geen kwaad, maar dan ben je eigenlijk beter af met andere veren
      Als ge sneller wilt leren rijden moet ge ni aan uw veren beginnen draaien, maar harder aan de gas
      Ge zijt btw beter bij een correcte banden spanning op circuit dan met aan speciale circuit-setting voor uw veren
      Met onze NBC moto zijn we eens langs geweest bij TRP in St. Truiden, die mannen hebben ons wél goed geholpen (na aankoop van een andere achterveer en aanpassing voorvork)
      Grtz
      Ride like a devil,... Feel like a God!
      Ride it like you stole it!
      http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

vering laten afstellen

Banden slijtage zoals mijne band? :-)

Comment

hierboven noemen ze dit een cold tear slijtage.
          R.I.P Marco #58
          http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M@@rt3n

Banden slijtage zoals mijne band? :-)

Speel mee:

ZOEK DE SCHAAMRAND!

Goe gereden man
            The Need For Speed

Comment

ik dacht vooral omdat zo'n sportmoto zoveel instelmogelijkheden heeft dat het mss nuttig kon zijn van da ding een beetje om u eigen gewicht enzo te laten instellen. maar omdat ik nogal een gemiddeld gewicht heb zal dit dus bij mij wel meevallen.

de reden waarom ik tot dit onderwerp gekomen ben is omdat ik een tijdje geleden met de nieuwe gsxr gaan rijden ben en die voelde veel strakker en harder afgeveerd aan, en die stuurde ook anders. toen ik daarna terug met de mijne reed ging ik de eerste bocht ineens redelijk wijdlopen. volgens de dealer zou dit liggen aan het feit dat die nieuwe zo'n big piston voorvork heeft dat die wat beter stuurt

maar ik zal dus alles maar laten zoals het staat
              [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Comment

misschien heeft de uwe gewoona l nen hoop km's achter de kiezen en is ze toe aan een revisie

Comment

De bandenwarmers nie opgelegd Maarten ?

Comment

vering laten afstellen

Oorspronkelijk geplaatst door stenebrug
                    De bandenwarmers nie opgelegd Maarten ?
                    ja, van te hard gaan zal het ni zijn :-) waarschijnlijk te hoge bandendruk en goei capit stovekes derop, band stond zeeer warm toen ik terug de pits in kwam (volgens mijn bekwame pitcrew :-) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peejt
                      Met onze NBC moto zijn we eens langs geweest bij TRP in St. Truiden, die mannen hebben ons wél goed geholpen (na aankoop van een andere achterveer en aanpassing voorvork)
                      Grtz
                      Met mijne cbr250r daar ook geweest. bij solo rijden had ik geen probleem bij de standaard veren die eronder lagen. Maar met passagier of wat bagage werd dat ding onbestuurbaar. Dus nieuwe wilbers zowel voor- als achteraan met (in tegenstelling tot de standaard veren) instelmogelijkheden. En ze hebben me ook met veel geduld uitgelegd hoe die instelmogelijkheden te benutten.
                      Ik heb ne totaal andere moto teruggekregen. Valt nu wel goed mee te rijden met passagier, je voelt amper nog dat die erop zit. Maar ook bij solo rijden is dat ne totaal andere moto geworden. Stuurt ineens een pak scherper en houdt zijn rijlijn heel mooi aan. Ik moet er maar naar kijken en ik rij waar ik kijk. Was ervoor niet waar. Enfin, veel geld, maar elke euro waard. Maar nu moet je ook niet denken dat veel geld uitgeven voor nieuwe veren altijd de oplossing is hoor. Als je een specifiek probleem hebt, moet je eens eerst bekijken waar dat kan aan liggen. Als je geen probleem hebt moet je (mag je) niks veranderen. Een revisie laten uitvoeren kan echter nooit kwaad, is zelfs aangeraden elke 2jaar. En als je de revisie laat uitvoeren zullen ze ineens je vering wel eens goed zetten ook, het zit dan waarschijnlijk wel meer int koppeke dan bij de veren, maar ook dat doet al veel aan je rijtechnieken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skippy79
                        Da's gene cold tear ! Da's geen aangepaste vering voor die Dunlop

Comment

Is de foto van in de voormiddag, en was de band snamiddags dan beter ?

Comment

vering laten afstellen

Oorspronkelijk geplaatst door Z146
                            Oorspronkelijk geplaatst door skippy79
                            Da's gene cold tear ! Da's geen aangepaste vering voor die Dunlop
                            de woke zei me der al iets van toen ik de band kocht bij hem op mettet eind vorig jaar maar daar had ik een mooie slijtage. Precies beter met sportsmarts blijven rondkachelen, of zijn dat maar kleine wijzigingen aan de vering?

Comment

[quote="frederik_w"]ik dacht vooral omdat zo'n sportmoto zoveel instelmogelijkheden heeft dat het mss nuttig kon zijn van da ding een beetje om u eigen gewicht enzo te laten instellen.[quote]
                              Idd, niemand houd u tegen wat te experimenteren met AL die instel mogelijkheden. Maar alst vooral voor op straat bedoelt is, laat de comfort stand dan maar staan
                              Als ge écht een verschil in wendbaarheid/stabiliteit wilt zult ge eerder aan de geometrie van uwe moto moeten sleutelen -> veerpoten door uw kroonplaten laten zakken, hoogte regeling van de achterkant aanpassen (niet op elke moto instelbaar), T-bones vervangen door andere exemplaren of link-systeem aanpassen,... zulke veranderingen voel je van de eerste meter. Door je motor meer op zijn neus te zetten (achteraan hoger) zal hij meer in de bocht willen vallen (beter sturen, maar je verliest wel stabiliteit).
                              Demping aanpassen voel je pas echt wanneer je het tempo opdrijft. Zolang je rustig rijdt (tenzij je alles dichtdraait) zal je bv 3 klikken meer ingaande demping niet merken. Zoiets MOET je echt op circuit testen.
                              Ik ken wel iemand die je vering eens wil bij regelen (regio Tienen). Als je interesse hebt, stuur me dan maar een PM
                              Ride like a devil,... Feel like a God!
                              Ride it like you stole it!
                              http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎