Mededeling

Collapse
No announcement yet.

xenon vs led

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• xenon vs led

tegenwoordig zie je precies meer en meer wagens uitgerust met ledlampen in de koplamp. is dit een manier om de kosten te drukken of bieden leds effectief een betere lichtopbrengst dan xenon

ben aan het twijfelen voor de moto (rij meer na zonsondergang dan overdag met de moto en vind de standaard verlichting met gloeilamp niet voldoende op de onverlichte banen)

gr night devil
    2004 - 2006 suzuki bandit 400 (bj 1998)
    2006 - 2010 suzuki gsxf 750 (bj 2003)
    2010 - 20.. suzuki gsx r 1000 (bj 2002)

xenon geeft zeker meer licht. Aangezien ik ook veel rij in het donker heb ik het gestoken.
    Pakken beter op onverlichte banen.
    Ik heb een xenon kit van pilot steken

Comment

zover ik weet zijn xenon de helderste (feller : meer zicht) maar gaan led's normaal gezien langer mee .
      xenon ongeveer 20.000 h en leds 100.000h

Comment

op de auto steekt ook een setje van pilot en ben der best wel content van
        en aangezien ik hier nog een xenon lamp op overschot heb hoef ik enkel nog de ballast aant te kopen

maar om die xenonlamp te steken moet ik die houders dat het lampke vasthoudt doorsnijden en da zie ik zo ni zitte
        ben nu op zoek naar zo'n houder voor de lamp en voor die ledlampen hoef ik niet te snijden in die houder

gr night devil

Comment

op de moto is het toch plug & play. Enkel een gat maken in de afdekkap.
          Je hebt enkel minder werkruimte. Voor de rest is dit hetzelfde als de wagen

Comment

kweet niet hoe het zit bij andere types van moto's maar bij de k1 gsxr 1000 zitten de lampen op een zwarte plastiek houder die in de koplamp gaat en wordt vastgeklemt waar dan de stekker opkomt
            en met die xenon lampen gaat de niet omdat de kabel ineens aan de lamp hangt en moet ik dus de de afstandsring van die houder zagen om zo de xenon lamp op zen plek te krijgen

gr night devil

Comment

dat is minder. Kzou het gewoon steken. Iets meer werk maar een beter zicht.
              Er is toch geen motokeuring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michael Bekijk Berichten
                xenon geeft zeker meer licht. Aangezien ik ook veel rij in het donker heb ik het gestoken.
                Pakken beter op onverlichte banen.
                Ik heb een xenon kit van pilot steken
                Ik heb ook een setje van pilot steken.
                Ben er echt content van, geeft enorm meer licht dan een gewone gloeilamp.

En de andere weggebruikers zien je veel beter aankomen, en is dus ook veiliger.

Ik raad het zeker aan.
                The Need For Speed

Comment

Ik zou er durven in zagen en achteraf met vloeibare rubber afdichten. Xenon is subliem op de moto, je wordt ook véél sneller opgemerkt. Grtz
                  Sprints MSZ 2014

Comment

xenon waar

kzou graag ook xenon steken, maar waar kan ik da ergens kopen?
                    weten jullie een paar adresjes?
                    Honda CBR600F, Honda CB600F, Honda CBR600RR

Comment

Die LED lichten worden enkel gebruikt als standlicht, voor als hoofdlicht te dienen is de lichtopbrengst nog te klein. Ook al schijnen ze zeer fel de opbrengst is nog niet genoeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
                        Die LED lichten worden enkel gebruikt als standlicht, voor als hoofdlicht te dienen is de lichtopbrengst nog te klein. Ook al schijnen ze zeer fel de opbrengst is nog niet genoeg...
                        Led is een aanvulling (daglicht,standlicht, etc.) xenon is een echte lichtbron (dimlicht, grootlicht, etc.)

Gewoon uw xenon erin pompen
                        Never forget who helped you!
                        Never forgive who fu*ked you.
                        Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

bij men nonkel zen porsche panamera zijn alle lichten led. zelf de grootlichten.
                          Ducati sbk 848
                          Ducati monster 1100s

Comment

Bij sommige motorfietsen dien je voorzichtig te zijn dat de originele spiegel niet zwart blakkerd na verloop van tijd met het gebruik van Xenon lamp als vervanger voor je H7.
                            Btw de simpelste oplossing is Phillips H7 car +50% lampen te kopen, je zal verbaasd staan hoeveel meer Lux deze geven.
                            Zijn niet goedkoop grootorde ts de 35-55€ naargelang de carshop.
                            My talent outweighs my ambition

Comment

Heb zelf nu twee leds in de kuip van de Rc8 gemonteerd, veel brengt dat niet op eigenlijk.
                              Heb dat maar gedaan omdat ik de originele koplamp heb vervangen door twee H3 lenzen omdat ik met een vervangkuip rondbol.

de horizontale streep is de weerkaatsing op carbon spatbord btw de leds zitten links en rechts vertikaal. Maar veel lichten geven ze niet.
                              Beter iets als niets, moet nog iets verzinnen tegen deze winter, want heb al momenten gehad dat ik bij hevige regen gewoon niets meer zie.
                              heb nog twee H4 lenzen opt schap liggen met spiegel, wellicht worden deze ingebouwd in reserve circuit kuip en bezig ik die tijdens de winter woon-werk verkeer.

IMAG2438.jpg
                              Bijgevoegde bestanden
                              My talent outweighs my ambition

Comment

Working...
                              X