Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motor start niet meer, verlichting brand

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• motor start niet meer, verlichting brand

Besten,

Ik wou daarstraks een ritje doen met men hornet '99. Hij sloeg al moeilijker aan dan anders dus zette de choke aan. Hij geraakte in gang en ik reed de straat uit. Toen ik meer gas gaf viel hij stil. Vanaf toen kreeg ik hem niet meer aan de praat. De verlichting brand en hij sputtert wat als ik hem aanzet. Ik kreeg hem wel nog even aan met de choke volledig open, maar vanaf dat ik aan de gashendel kwam was het afgelopen. Of als ik hem zo liet brommen, viel hij zelf stil.

Waar kan dit aan liggen? Olie & brandstof is er genoeg in.

Carburator vuil? Probeer eens ofwel te kuisen ofwel een deftig additief

Comment

startpilot(ether) in luchtinlaat spuiten,
      als hij dan wel goed start , is het een carbu probleem.

Comment

Benzinekraan dicht..?

Comment

luchtlek tussen carbs en blok?
          Ready to

Comment

capaciteit van de batterij is gedaald.
            Dan heeft die wel nog genoeg power voor je licht, maar niet echt meer om hem te starten en op gang te houden.
            Nieuwe batterij.

Je kan dat testen met een capaciteitmeter, maar dat moet je hebben natuurlijk.
            das een spel met ne meter erop die je batterij test onder belasting.

Meestal hebben ze dat wel in de garage.

Comment

Bougiekes verzopen?
              Common sense is like deodorant.
              The people who need it most never use it.

Comment

Eigenlijk is het niet zo'n goed idee om te vertrekken met de choke open. Starten met de choke en als je wil vertrekken en h'm stabiel bolt de choke induwen op half. Einde van de straat choke volledig terug induwen. Ook vermijden om de gas open te gaan draaien als h'm op choke staat (gewoon gashendel houden op het punt dat hij riskeert stil te vallen en dan stilletjes aan lossen). Terug willen herstarten met de choke volledig open geeft heel dikwijls het resultaat dat je de boel verzuipt.
                Laat even alles bezinken en dan trial and error. Welk geluid maakte hij exact wanneer je h'm probeerde te starten trouwens ? Hou oud is de batterij en wanneer heb je er laatst mee gereden ? ...
                Last edited by Imno; di. 21 aug. '12, 17:03.
                Licensed to chill.
                Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Ondertussen is het in orde, had hem maar inneens binnen gedaan bij garage. Had nog even garantie. Blijkbaar carburator probleem.

Bedankt voor de response!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
                    Eigenlijk is het niet zo'n goed idee om te vertrekken met de choke open. Starten met de choke en als je wil vertrekken en h'm stabiel bolt de choke induwen op half. Einde van de straat choke volledig terug induwen. Ook vermijden om de gas open te gaan draaien als h'm op choke staat (gewoon gashendel houden op het punt dat hij riskeert stil te vallen en dan stilletjes aan lossen). Terug willen herstarten met de choke volledig open geeft heel dikwijls het resultaat dat je de boel verzuipt.
                    Laat even alles bezinken en dan trial and error. Welk geluid maakte hij exact wanneer je h'm probeerde te starten trouwens ? Hou oud is de batterij en wanneer heb je er laatst mee gereden ? ...
                    Da was bij mij inderdaad ook zo toen ik met mijne shadow reed. Choke mocht pas op vlak na de start. Bij mijne VTR echter moet de choke open vooraleer ik start anders ist noppes. Denk da da een beetje afhangt met welke moto hij rijdt dan en hoe hij het beste start.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartElias Bekijk Berichten
                      Da was bij mij inderdaad ook zo toen ik met mijne shadow reed. Choke mocht pas op vlak na de start. Bij mijne VTR echter moet de choke open vooraleer ik start anders ist noppes. Denk da da een beetje afhangt met welke moto hij rijdt dan en hoe hij het beste start.
                      Ik zet bij de shadow de choke vóór de start op ze Is gewoon dat je wat moet opletten als h'm op choke staat dat je niet flink aan de gas begint te trekken. Gas gewoon beetje aantrekken tot op het punt dat h'm riskeert uit te vallen. Meer moet dat niet zijn. Ne keer die motor bolt zonder tegenpruttelen kan je de choke op half duwen. Nu ik spreek niet enkel uit ervaring met de Shadow. Ik kom uit de generatie dat eigenlijk elke motor en zelfs auto ne choke had. Wij zijn met zo'n ding groot gebracht
                      Licensed to chill.
                      Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                      2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎