Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dolomieten here we come.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dolomieten here we come.

Begin juni (vanaf 4 juni) ga ik één week (van zaterdag tot vrijdag) richting Alpen (Dolomieten).
    Overnachten doe ik meestal zonder reserveren omdat het nog niet te druk is op dat moment. Meestal is dit een pension of hotelletje met ontbijt. Mijn budget is NIET groot wat betreft de hotelovernachtingen. :cool

De Jaufenpass en de Passo di Rollo, Stelvio (indien open) moet ik zeker nog doen.
    Tijdens het oprijden ga ik meestal via Duitsland zonder al te veel autostrade (1 stukje van Scherpenheuvel tot in Aken - brand)
    Terugrijden gebeurde via Lech - Zurs - Bodensee - Bad Kreuznach - Zwarte woud (overnachting) - Eifel.
    Ik las ergens op het forum dat je via de Vogezen en de Routes de Cretes kan rijden.
    De aanrijroute en het terugkomen zouden over een zo mooi mogelijk traject dienen te gebeuren.
    Zouden jullie me een beetje op weg willen helpen aub ? Heb jullie per ongeluk nog enkele routes liggen aub ?

mvg

Stephan

PS ik zoek nog enkele ervaren rijders dus als ge interesse moest hebben ;-)

PS1 Mijn foto's (nog ne keer ) van verleden jaar ....

Last edited by Tam-Ara; zo. 23 feb. '20, 12:13. Reden: fixed fontsize

RRRRRRR

Doe mn familie de groeten daar aan de Bodensee

Have fun!

ps Mooie fotos ik krijgdirekt heimwee....
    GreetZ
    http://www.2fast4u.be/forums/images/smilies/crossy.gif

Comment

En dat is allemaal zonder gps-systeem Ik zou in Moskou uitkomen denk ik

Hoeveel km wordt er max per dag dan zo ongeveer gereden Stef?
      Zijn er vrienden van jou die vorig jaar ook meegegaan zijn, en die ook met n racer reden?(Die met de rood-witte R1?) Kwestie van te weten of het niet te zwaar is (ja dacht ik) Want ik denk dat deze trip heel andere koek is dan de trip naar het Zwarte Woud die Niekes & Gitte gaan organiseren en waar ik wss mee naartoe zal gaan.

Comment

Dieterke

GPS heb ik niet nodig gewoon op de kaart lezen en gas geven ;-)

Feitelijk is de trip naar het zwarte woud vergelijkbaar, daar ga je ook een serieuze afstand doen de eerste dag en daar zijn ook colletjes die je gaat beklimmen. Verder schat ik +- 600 km per dag te doen op dag 1 en 2 .... 250 a 300 km op dag 3 - 4 - 5 (dit gaan vooral bergpassen en bergmeren die we gaan bezoeken) en terug 600 km op dag 6 en 7.
        Dag 3 - 4 - 5 brengen we meestal in dezelfde buurt door. Daar kan je als je te fel vermoeid bent een dag rust inlassen.
        Ik pas mij natuurlijk aan aan de snelheid van de medevolgers... trouwens als je een pas aan het beklimmen bent is automatisch boven een uitzichtpunt waar je meestal halt houdt voor een beetje sight-seeing...

Ik denk dat jij dit gemakkelijk aankunt als ik zie hoe je je motor beheerst ;-)

Die persoon met zijn R1 zei me dat dit allemaal goed ging ... trouwens ne kerel zo jong als jij zou dat allemaal zonder verpinken moeten kunnen

mvg

Stef

Comment

Merci stef! hahah Yep da zou me moeten lukken, alleen...bestaan er zo geen speciaal kussens voor onder de poep Feit is wel dat er nie veel autostrade wordt genomen want tis net door die autostrades da ik last begin te krijgen,omdat ik constant in dezelfde houding moet zitten zonder te bewegen. Kdenk dat dit wel bij iedereen is.

Ja en tis waar tijdens de beklimmingen wordt er regelmatig is gestopt om efkes te genieten van de omgeving

Mijn interesse is er dus al Ik ga binnekort ook is navragen over zo'n "europe assistance" verzekering.(maar das weern ander topic)

PS: gaat er nog iemand mee die ik gezien heb op de motorscreening vorig jaar?die jongen met de grijze kawasaki?

Comment

Voor je verzekering neem Ethias Assistance ... echt de moeite heb ik ook :

http://www.2fast4u.be/forums/showthr...ghlight=ethias

Wat betreft de reis voorlopig ben ik nog alleen en normaal gezien zou er nog iemand meegaan met een R6. De jongen met de Kawasaki is niet ervaren genoeg, die zou ons teveel ophouden denk ik...

mvg

Stef

Comment

Ethias assistance is werkelijk goed, 70 euro voor twee voertuigen. Als je wilt overnachten in de Vogezen aan een goede prijs (20 euro of zelfs nog iets minder met ontbijt en 30 euro half pension, dan krijg je 's avonds ook nog ne middag) hier een goed adres (tis ne Hollander, maar hij is ok)

Goede reis.

Comment

Merci fred
                Stef, kheb weln serieus probleem
                Vrijdag 10juni moet ik op zolder zijn voor mn niveau 1+. Wat nu...

Comment

We kunnen er dan bvb 6 dagen van maken ipv 7 ;-)

mvg

Stef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fred
                    Ethias assistance is werkelijk goed, 70 euro voor twee voertuigen. Als je wilt overnachten in de Vogezen aan een goede prijs (20 euro of zelfs nog iets minder met ontbijt en 30 euro half pension, dan krijg je 's avonds ook nog ne middag) hier een goed adres (tis ne Hollander, maar hij is ok)
                    http://lestronces.com/2k3/default.asp
                    Goede reis.
                    Thx for the adress ;-)

mvg

Stef

Comment

[quote="steffz1"]We kunnen er dan bvb 6 dagen van maken ipv 7 ]
                      Da zou wel toff zijn amai Ik hou je op de hoogte over wat ik zal doen.

Hoe zit dat met "open uitlaten" in Frankrijk,Italie? En de bagage want 6dagen is wel veel en op de mijne is nie zoveel plaats , maar kheb al foto's gezien van Schussboelie, tijdens zijn trip. Dus qua bagage zal da bij ook wel lukken zeker. Dan zal ik wss ook een nieuwe grotere (tank)tas moeten kopen.

Comment

Niet te veel zorgen maken over bagage.
                        Ik had ne kleine rugzak onder twee snelbinders en mijne kameraad een gewone tanktas, da's al.
                        Een paar T-shirts, een afritsbare zomerbroek, een trui, wat sokken en onderbroeken, nen handdoek, nen tandenborstel en een paar lichte, kleine zomerschoenen, meer hebde nie nodig!!

Ik zal van de week nog wel wat meer uitleg over mijn route geven.

Frankrijk en Italië moet ge u geen zorgen maken over open uitlaten.
                        In Zwitserland keken ze wel eens raar aan de grens maar verder gene last gehad.
                        In Duitsland ook niet maar dat zal prcies wel een sjanske geweest zijn

Comment

zo heeft men vader zen reis door Frankrijk gemaakt met zen vrouw voor 3 weken, dus ik zou mij maar geen zorgen maken over de bagage ...
                          great minds think alike!!

live drunk or die trying! zv.be

http://spaces.msn.com/members/vippie1979

http://www.hoteldefrance-sospel.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gwenny
                            zo heeft men vader zen reis door Frankrijk gemaakt met zen vrouw voor 3 weken, dus ik zou mij maar geen zorgen maken over de bagage ...
                            zo iets kan toch nie blijven houden, damn

kan toch niet echt aangenaam rijden denk ik?
                            en als ge zo geladen zijn is't eerder een kunst u voorwiel aan de grond te kunnen houden.
                            Oprichter 2fast4u 2004
                            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                            hoe gekker hoe liever
                            -------------------------------------------

Comment

daar zou ik nog eens niet mee vertrekken.

Dan liever de moto op de remork tot het hotel en daar rondtoeren maar zo rijden neen zenne niks voor mij
                              Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Working...
                              X