Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaring Andorra ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaring Andorra ?

Heeft er iemand ervaring met hotel Aldosa?
    Dat wordt uitgebaat door Hollanders die ook enduro ritten organiseren.

Als je via Frankrijk Andorra in rijdt zie ik dat er een (tol)tunnel is,maar zo te zien ook nog een bergpas.
    Weet iemand of die ook nog in gebruik is?
    BOCHTENPIKKER

Re: Ervaring Andorra ?

Yep, wij zijn er vorige zomervakantie geweest, dik in orde...
    Supervriendelijke uitbaters, simpel, maar degelijk hotel en altijd goed weer gehad daar...

Wij zijn er een week gaan enduro rijden met eigen moto, ik weet niet wat jouw plannen zijn?

Een toltunnel zijn we niet tegengekomen, wij zijn via die bergpas gereden vermoed ik...
    De gps begon daar wel wat raar te doen, en heeft ons uiteindelijk via de pas gestuurd.

Als je nog wat wilt weten, shoot! ;-)

Comment

de pas is keileuk! zeker het bovenste gedeelte is doodgewoon een raceparcours
      http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Ik heb er ooit geslapen en vond de bedden ver van goed.... Maar misschien zijn ze ondertussen vernieuwd ;-).
        Wel vriendelijk mensen, typische hollanders é (in positieve zin).

De bergpas is uiteraard te verkiezen boven de tunnel !!
        Andorra zelf vind ik niet veel soeps, ben er al drie keer geweest ondertussen (2003, 2005 en 2009) en iedere keer is er minder open ruimte. Andorra is in de zomer één grote bouwwerf .

Al een aantal keren gewoon rond Andorra gereden via Bourg-madame en porte puymorens, dwars door Andorra is niet zo aangenaam, kan er pokkedruk zijn .

Aan de Spaanse kant van de hoofstad heb je wel een aantal motorzaken waar het relatief goedkoop is, in 't stad zelf is er ook een vrij grote Dainese winkel.
        Check out : http://www.trackdays.be

Comment

Bedankt voor de reacties.
          Ik ben er vorig jaar even geweest en wil nu wat meer in die omgeving gaan rijden (op de weg).
          Het leek mij geen slecht idee om daar te overnachten,we kunnen kiezen uit Frankrijk en Spanje om te rijden,en elke dag goedkoop tanken in Andorra.
          De prijs valt ook wel mee vind ik,ik denk dus dat we het maar eens gaan proberen,hopelijk zijn de bedden beter dan in TRX zijn tijd.
          BOCHTENPIKKER

Comment

wij hebben hier een weekje gelogeerd http://www.hotelprincesaparc.com/en/hot ... ction.html
            omgeving was super ! andorra la vella zelf is wel wat druk maar wij gelegen waren op enkele kilometer van de hoofdstad is het gewoon super vertoeven ! wellnesske in het hotel voor 's avonds te bekomen. De banen hier rond en richting spanje is gwn voor uw vingers af te likken
            play with the throttle, feel your heart pumping to the rhythm of road

Wrecked: Aprilia RS 250 (twietact)
            Sold: Soes SV650S
            Current: Ducati 749s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt
              Heeft er iemand ervaring met hotel Aldosa?
              Dat wordt uitgebaat door Hollanders die ook enduro ritten organiseren.

Als je via Frankrijk Andorra in rijdt zie ik dat er een (tol)tunnel is,maar zo te zien ook nog een bergpas.
              Weet iemand of die ook nog in gebruik is?
              we waren vorig jaar in een ****-hotel voor 25 euro / nacht..........half pension !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuur
                we waren vorig jaar in een ****-hotel voor 25 euro / nacht..........half pension !!
                Als je dan ook nog kan zeggen in welk hotel zou dat wel gemakkelijk zijn.
                BOCHTENPIKKER

Comment

Hotel MÀGIC CANILLO (Grandvalira)

Comment

Hotel MÀGIC CANILLO (Grandvalira)
                    Ik heb dit even opgezocht voor dit jaar in Juni,dan komt het op € 67/dag voor 2 personen,alleen voor overnachten,dus ook geen ontbijt,laat staan half pension
                    ps,die pas heb ik verlden jaar gereden,echt de moeite.

Comment

We zijn net terug van Andorra :-). Hebben overnacht in piolets park in soldeu. Leuk hotel aan de voet van die pas. Passo del la casa noemt die. Je kan idd ook via de tunnel eronder door gaan maar dat kost je 6€. Neem gewoon de pas zoals iedereen dat doet. Wel even opletten want op die pas ligt ook de grens met Frankrijk. Douane dus... Wij hebben maar 1x controle gehad (reden bijna elke dag langs daar de Franse pyreneen in). Wel kan het er soms fille zijn door de douane. Verder is Andorra zelf niet zo spectaculair. In en rond de stad vrij druk. Om goedkoop te slapen en te tanken is Andorra top, qua rijplezier niet zo. Aanrader is vooral de Spaanse kant vd pyreneen. Daar kan je duidelijk merken dat Spanje serieus gesponsord is door de EU om degelijk asfalt te leggen. Franse kant is zeker niet mis maar de wegen daarentegen...

Edit: de tunnel onder die pas hebben ze was gebouwd omdat er regelmatig zware mist is langs de Franse kant vd pas. Hebben dit zelf mogen ervaren en dit is idd geen lachertje. Je kunt amper 10m voor je uit kijken. Gewoon rustig blijven en met aangepast tempo de witte lijn volgen en alles komt ok. Eens boven op de top mist gedaan en langs de kant van Andorra zonnig en blauwe lucht.
                      Kawasaki ZX6-R 636 Ninja 2004
                      Aprilia ETV1000 Caponord Rally Raid 2003

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎