Mededeling

Collapse
No announcement yet.

route's in en naar de ardennen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• route's in en naar de ardennen

Heeft er iemand tips om via mooie route's naar de ardennen te rijden met de moto te vertrekken in West-Vlaanderen en dan mooie bochtige route's in de ardennen zelf. Het is om in twee dagen te doen.
    Het is zonder gps of misschien ga ik dienen uit de auto ergens op de moto proberen te monteren maar ik kan daar geen route's insteken.

Ik heb er hier enkele die ik gehaald heb uit een boekje motorwereld van 2008 met als titel: 10 fenomenale stuurweggetjes in Belgie.

1) van Modave naar Comblain-au-pont N641-N638-N66-N654/ 31.4 km

2) van Huy naar Modave N641/ 13.4 km

3) van Egenhoven naar Overijse N253/ 14.9 km

4) van Comblain-au-pont naar Trois-point N633/40 km

5) van Durbuy naar La Roche-en -ardenne N833/ 29 km

6) van Trois-ponts naar Houffalize N68-N827 / 42 km

7) van Frasnes-lez-anvaing naar Lessines N529/ 18.4 km

8) van Rochefort naar St.Hubert N803/ 21.5 km

9) van Geraardsbergen naar Oudenaarde N493-N8 / 24.1 km

10) van Neufchateau naar Florenville N85/ 24 km

Comment

Van seraing grichting hamoir is ook heel mooi en niet ver voor die wat dicht bij luik wonen/vertrekken. dat rij ik wel eens
      op een mooie zomeravond door de week.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
        Van seraing grichting hamoir is ook heel mooi en niet ver voor die wat dicht bij luik wonen/vertrekken. dat rij ik wel eens
        op een mooie zomeravond door de week.
        is dat dan via N683- N638- N654

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BVH Bekijk Berichten
          is dat dan via N683- N638- N654

Ja klopt N683 route de hamoir nemen vanuit seraing dat word dan de N638 grand route richting Ouffet.
          Maar ik weet niet hoe je aan de N654 komt, dat is tussen Hamoir en Comblain au pont.
          Je moet in Ouffet richting Durbuy volgen en dus niet in Ouffet de N66 nemen naar Hamoir, maar neem in Ouffet de N623 check maar uit op google maps en je weet waarom Oja, die route is pas opnieuw geasfalteerd omdat de ronde van wallonie ofzoiets daar pas gepasseerd is

Maar er zijn daar zoveel mooie baantjes

grtz

Comment

vanuit West Vlaanderen via Seraing naar de ardennen trekken

er zijn genoeg schone wegen in Henegouwen om zo ver niet te rijden . niet dat ik ze ken via het westen van Henegouwen, ben zelf van de kanten van Leuven, maar ze zullen er wel zijn.
            zelf rijd ik altijd via de steenweg Leuven-Namen en sla in Leuze links af, om zo via Naneche en de samson valei verder door te trekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
              vanuit West Vlaanderen via Seraing naar de ardennen trekken

er zijn genoeg schone wegen in Henegouwen om zo ver niet te rijden . niet dat ik ze ken via het westen van Henegouwen, ben zelf van de kanten van Leuven, maar ze zullen er wel zijn.
              zelf rijd ik altijd via de steenweg Leuven-Namen en sla in Leuze links af, om zo via Naneche en de samson valei verder door te trekken.
              Dat zal dan waarschijnlijk de N942 zijn van Nameche tot Gesves.

Comment

Da's ook mijn startbaan vanaf Eghezée :-). Alleen spijtig dat de Naamsesteenweg vanaf Blanden momenteel open ligt..

Nog zo'n tof bochtenbaantje: van Nassonge naar Champlon ;-)
                carpe diem!
                insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
                VIRUS (straatripper)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
                  Ja klopt N683 route de hamoir nemen vanuit seraing dat word dan de N638 grand route richting Ouffet.
                  Maar ik weet niet hoe je aan de N654 komt, dat is tussen Hamoir en Comblain au pont.
                  Je moet in Ouffet richting Durbuy volgen en dus niet in Ouffet de N66 nemen naar Hamoir, maar neem in Ouffet de N623 check maar uit op google maps en je weet waarom Oja, die route is pas opnieuw geasfalteerd omdat de ronde van wallonie ofzoiets daar pas gepasseerd is

Maar er zijn daar zoveel mooie baantjes

grtz
                  Dit is mijn favoriet van Englis naar Hamoir.

Google maps route: 639 - 638 -623

Englis - Neuville : UNIEKE BAAN IN SUPER CONDITIE (nieuwe asfalt), begint van een steengroeve (begin kan er wat zand zijn), en gaat met zeer snel opeenvolgende bochten naar boven, echt een unieke weg in België ... zie wel dat er geen auto voor je is, you would miss all the fun.
                  Neupre - 683 : paar leuke bochten op weg naar de hairpin.
                  683 - Hody : dit is het leukste stuk van de 683, ook super goed wegdek, zelfs de dorpjes zijn fun op de +- snelheidslimiet, vooral die in Hody zelf (let op politiekantoor op einde bebouwde kom Hody). Let wel op de snelheid ... ik kom hier wekelijks een nieuw autowrak tegen in de gracht ...
                  623 naar Hamoir : volledig nieuw wegdek op dit stuk van de 623, er zijn momenteel werken van Oufflet naar de 623, maar hier kon je tot vorige week nog door met de motor. Ook het baantje in het bos van Ouflet naar de 623 is nice.

Nog een leuke baan om de Ardennen in te komen : Eghezee - Nameche - Forges (Google Maps route)
                  Dit was een van mijn favorieten om de lage Ardennen binnen te komen vanuit Leuven, alle banen in Waals Brabant zijn vrij recht & saai, om nog maar te zwijgen van de hoop insecten die je vizier komen bekladden door de velden.
                  Maar vanaf dit baantje onder Eghezee begint de fun. Al een paar twisties om op te warmen tot Nameche, en van Nameche tot Forges is het baanvak vernieuwd en in zeer goede staat met een paar leuke twisties in de bossen, naast het riviertje ! Enige probleem is dat je na deze baan wel minstens 10km moet recht rijden om terug op een leuke baan te komen.
                  Last edited by E.M.; za. 22 sep. '12, 00:22.
                  2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                  2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
                    Dit is mijn favoriet van Englis naar Hamoir.

Google maps route: 639 - 638 -623

Englis - Neuville : UNIEKE BAAN IN SUPER CONDITIE (nieuwe asfalt), begint van een steengroeve (begin kan er wat zand zijn), en gaat met zeer snel opeenvolgende bochten naar boven, echt een unieke weg in België ... zie wel dat er geen auto voor je is, you would miss all the fun.
                    Neupre - 683 : paar leuke bochten op weg naar de hairpin.
                    683 - Hody : dit is het leukste stuk van de 683, ook super goed wegdek, zelfs de dorpjes zijn fun op de +- snelheidslimiet, vooral die in Hody zelf (let op politiekantoor op einde bebouwde kom Hody). Let wel op de snelheid ... ik kom hier wekelijks een nieuw autowrak tegen in de gracht ...
                    623 naar Hamoir : volledig nieuw wegdek op dit stuk van de 623, er zijn momenteel werken van Oufflet naar de 623, maar hier kon je tot vorige week nog door met de motor. Ook het baantje in het bos van Ouflet naar de 623 is nice.
                    Mooi uitgelegd Dat stukje vanuit Engis is inderdaad de moeite, die was ik al bijna vergeten

Comment

Nog een paar leuke baantjes ...

Malmedy - Xhoffraix - Ovifat. (Google Maps route)
                      Ik denk een van de hoogste concentraties van hairpins in België ? Het stuk van Malmedy tot Xhoffraix is bij de meesten waarschijnljk bekend ... maar het stukje van Xhoffraix naar Ovifat ... daar zie je bijna geen moto rijden. Baan in redelijk goede staat, maar de twisties zijn wel moeilijker.

Malmedy (Pont-de-Warche) - Cligneval - Lasnenville - Pont (Google Maps route)
                      Vertrek uit het industrie terrein van Malmedy, en je komt direct aan de hairpins van Cligneval ... oppassen er kunnen losliggende steentjes liggen in de binnenbochten (laatste keer schoof mijn voorwiel 40cm opzij ... I was very lucky!).
                      Eens Cligneval voorbij krijg je prachtig uitzicht op Bellevaux ... misschien een van de mooiste in de bergen ingeplante dorpjes van de Ardennen.
                      Na Lasnenville heb je nog een steengroeve ... hier kan zand en steen op de baan liggen, maar het wegje hierna, naast de rivier is ook nog leuk, snelle opeenvolgende bochtjes op goed wegdek (ziet er recht uit op maps ... maar is het niet).

Trois-Ponts - Vielsalm (Google Maps route)
                      Zeer leuke snelle twisties, met zeer weinig flitscontrole ! Deze doe ik 3x per week. Er zijn maar 2 bochten met minder wegdek.
                      Let wel op je snelheid in Grand-Halleux !

Trois-Ponts - Villettes (Google Maps Route)
                      Villettes ... daar mag je 70 rijden en die opeenvolging van perfecte ronde bochten van links naar rechts ... prachtig gewoon !
                      Voor het centrum van Villettes heb je trouwens een zeer mooi uitzicht !
                      Ga niet van Vilettes naar Neucy ... dit moet en van de rotste banen van de Ardennen zijn ... zo'n slecht wegdek, gewoon super gevaarlijk !

Neucy - Stoumont (Google Maps route)
                      Zeer grave baan, maar je moet hem wel kennen om er voluit op te gaan. Nieuw wegdek en je het volgt een leuk riviertje !
                      Alsook hier de opmerking ... ga niet van Neucy naar Vilettes ... ROTTE BAAN !
                      De weg van Neucy naar Trois-Ponts zijn ze momenteel van een nieuw baanvak aan het voorzien. Geen twisties werk ... maar wel een grave baan om bergop de top speed van je moto te ontdekken. In elke bocht kan je voluit gaan tot de camping op de top van de berg.

Er volgen er nog ... next time

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
                        Nog een leuke baan om de Ardennen in te komen : Eghezee - Nameche - Forges (Google Maps route)
                        Dit was een van mijn favorieten om de lage Ardennen binnen te komen vanuit Leuven
                        had ik al vermeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
                          had ik al vermeld
                          Inderdaad, pas erna beseft, mijn excuses.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Herbeumont - Dohan - Bouillon - Vresse Sur Semois - Bellefontaine (Google maps route)

Zowat een van de bekendste Ardennen routes neem ik aan ... niet aan te raden om het tijdens een druk weekend te doen, want dan stikt het er van touristen en bikers, en is al de fun ervanaf. Een paar zeer vette uitzichtpunten op de Semois ! Ook opletten want de flikken flitsen hier ook, ik heb ze al zien staan op een 3-tal kilometer van Bouillon naar Vresse ... in de bosjes verstopt.
                            De laatste keer dat ik ging, was het stuk van Dohan naar Noirefontaine (N816-N866) vernieuwd, en was de N865 op die plek afgesloten omdat ze hier ook een nieuwe asfalt laag op aan het leggen waren. Grootste stuk van de baan is wel in mindere staat, maar niet om gevaarlijk te noemen.
                            Van Vresse-sur-Semois naar Orchimont ... zeer leuk baantje en ook voorzien van goede asfalt. De meeste banen uit de vallei zijn trouwens leuk, maar pas bij sommige wel op voor herten ! Ik heb hier al verschillende malen tijdens de rustigere middaguren herten zien oversteken.
                            De laatste keer dat ik dit traject deed, op een wisselvallige dag eind juni, rond 18-19 uur, was het hele traject bijna leeg, maar een paar autos tegen gekomen en welgeteld 2 motos, maar wel 7 herten op 3 locaties !

Genomen aan het bekende uitkijkpunt van Frahan.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Af te raden baan wegen wegstaat.

La Roche-en-Ardenne --> Houffalize (Google maps route)
                              Laatste keer ik deze gedaan heb was, mid augustus, en toen was deze baan nog in erbarmelijke toestand, veel te veel striemen ! Vooral het leukste stuk van Ourthe naar Houffalize was in sommige bochten ronduit gevaarlijk !
                              Dit geld trouwens momenteel voor het grootste deel van de banen rond La Roche-en-Ardenne & Houffalize ... spijtig genoeg, want hier zijn mooie baantjes !

Grand-Mormont - Nisramont - Ortho ...
                              ook rotte baankwaliteit, maar hier dan afgevreten asfalt stukken. (N843)

Baraque Fraiture - La Roche-en-Ardenne
                              ... Striemen ! Het stuk van Petit-Sart naar de Baraque Fraiture zijn ze momenteel van nieuwe asfalt aan het voorzien ... de comune Vielsalm heeft blijkbaar meer geld, want dit stuk was niet eens in zo'n slechte staat, zeker niet tenopzicht van Baraque --> La Roche

Beho - Gouvy
                              Zeer diepe striemen ... maar het zou kunnen dat ze deze baan aan het voorzien zijn van nieuwe asfalt, ben er vandaag nog aan het rond punt gepaseert op weg naar de Delhaize, en dacht dat er een paar zware machines naast de weg stonden.
                              Dit stuk is trouwens makkelijk te vermijden ... rij van Beho naar Deffelt en dan via de N815 via Ourthe naar Gouvy. Niet de beste baan maar vele malen beter dan het striemstuk dat hierboven vermeld staat.
                              De N68 van Vielsalm naar Beho is trouwens ook nog leuk, hogesnelheids bochten ... baan niet in perfecte staat maar zeer rijdbaar, zeer mooie landschappen ook !

Beho - Schirm
                              Ook te vermijden, niet echt striemen maar zeer slecht asfalt !

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Working...
                              X