Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onverharde wegen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Onverharde wegen?

Weet er iemand waar je nog op onverharde routes of wegen kunt en vooral moogt rijden. Ik zou met mijn transalp eens graag offroad rijden maar bij mij in de buurt (Hoeselt) is dat helaas zowat overal verboden
    http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

lijkt me sterk dat je er nergens iets hebt.
    en als je wat verder weg gaan, of mss richting tongeren/borgloon ofzo?
    toch groen genoeg
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever
    -------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
      lijkt me sterk dat je er nergens iets hebt.
      en als je wat verder weg gaan, of mss richting tongeren/borgloon ofzo?
      toch groen genoeg
      Misschien moet ik inderdaad eens wat meer rondrijden. Heb helaas niet zoveel vrije tijd omwille van de bouw. En mijn vrouw en kindje hebben ook eens graag dat ik thuis ben

Daarom dacht ik, ik zal hier eens vragen of er iemand is die een mooi offroad-traject weet, zodoende hoef ik er zelf niet achter te zoeken. Tis niet dat ik dat zelf niet wil doen maar ik heb helaas vreselijk weinig tijd. Heb mijn motor al van februari en heb sinds toen nog maar 850 km. gereden

Comment

tssss maar 850 km

[quote="DJ_Scorpio"]Misschien moet ik inderdaad eens wat meer rondrijden. Heb helaas niet zoveel vrije tijd omwille van de bouw. En mijn vrouw en kindje hebben ook eens graag dat ik thuis ben ]
        I'm not speeding, I'm qualifying!!!
        - When we ride on our enemies -

Comment

850km is wel heel weinig,zonde van de investering dan.Al eens gedacht aan huren?komt voor u goedkoper uit

Comment

[quote="guido"]850km is wel heel weinig,zonde van de investering dan.Al eens gedacht aan huren?komt voor u goedkoper uit] Bof... ik weet niet, mijn motor heeft maar 1500€ gekost, dus zo heel duur was die niet. En normaal zal ik wel meer gaan rijden hoor, ik steek momenteel zowat alle vrije tijd in onze bouw. Eens die klaar is hoop ik veel meer km. te maken. Ben ook aan het overwegen om met de moto te gaan werken (dan zou ik plusminus 200km/dag doen ) maar ik moet dat allemaal eens goed op een rijtje zetten. Momenteel heb ik immers een firmawagen maar ik kan ook kiezen voor een budget waarmee ik dan zelf voor mijn vervoer moet zorgen. In het tweede geval zou ik met de moto gaan, maar ik moet nog zien wat het meest opbrengt en hoezeer ik de wagen kan missen.

Joepie gisteren toch weer eens 100 km. gebold, da was weer eens plezant...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ_Scorpio
              Bof... ik weet niet, mijn motor heeft maar 1500€ gekost, dus zo heel duur was die niet. En normaal zal ik wel meer gaan rijden hoor, ik steek momenteel zowat alle vrije tijd in onze bouw. Eens die klaar is hoop ik veel meer km. te maken. Ben ook aan het overwegen om met de moto te gaan werken (dan zou ik plusminus 200km/dag doen ) maar ik moet dat allemaal eens goed op een rijtje zetten. Momenteel heb ik immers een firmawagen maar ik kan ook kiezen voor een budget waarmee ik dan zelf voor mijn vervoer moet zorgen. In het tweede geval zou ik met de moto gaan, maar ik moet nog zien wat het meest opbrengt en hoezeer ik de wagen kan missen.

Joepie gisteren toch weer eens 100 km. gebold, da was weer eens plezant...
              weet niet hoe het juist in elkaar zit doch met de moto gaan werken bied grote fiscale voordelen tegenover een auto en inderdaad €1500 is niet veel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido
                weet niet hoe het juist in elkaar zit doch met de moto gaan werken bied grote fiscale voordelen tegenover een auto en inderdaad €1500 is niet veel
                Heb dat al eens nagevraagd en dat is inderdaad het geval, tenzij je natuurlijk zoals ik een kilometervergoeding of een firmawagen hebt. Dan hoef je niet te proberen of je moto ook nog eens fiscaal in te brengen, wat ook zeer logisch is.

Het enige waar ik nog mee zit, is dat mijn transalp niet echt zo geschikt lijkt voor het autostrade-verkeer, boven de 140/u bolt die niet zo lekker vind ik, dan gaat de achterkant lichtjes slingeren, komt waarschijnlijk door de noppenbanden. En dan krijg je ook heel wat wind te verwerken maar dat zou ik kunnen oplossen met een hoger windscherm, tenminste als je dat nog vindt voor een transalp van '89. Voor de files is het dan wel weer een heel handige moto, als je tussen de wagens door rijdt zie je veel door de hoge zitpositie.

Comment

onverharde wegen zijn in vlaanderen verboden terrein voor gemotoriseerde voertuigen, en dat bij wet.
                  In wallonie zou het beter gesteld zijn maar hoe de walen hun wet geregeld hebben moet je daar eens navragen.

In limburg zijn er geloof ik wel cross-parkours maar met je transalp heb je daar niet veel aan natuurlijk. Als je perse eens off-road wil ga dan naar een boer na de oogst en vraag of je op zijn veld beetje mag crossen.
                  (en anders doe je het illegaal waar je maar wil maar dan neem je er de gevolgen bij natuurlijk)
                  tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                    onverharde wegen zijn in vlaanderen verboden terrein voor gemotoriseerde voertuigen, en dat bij wet.
                    In wallonie zou het beter gesteld zijn maar hoe de walen hun wet geregeld hebben moet je daar eens navragen.

In limburg zijn er geloof ik wel cross-parkours maar met je transalp heb je daar niet veel aan natuurlijk. Als je perse eens off-road wil ga dan naar een boer na de oogst en vraag of je op zijn veld beetje mag crossen.
                    (en anders doe je het illegaal waar je maar wil maar dan neem je er de gevolgen bij natuurlijk)
                    Bedankt voor de info! Vandaar dat ik, als ik een mooi onverhard wegje zie, altijd maar verbodsplaten zie staan... Pfff... zo heb je ook niet veel aan een allroad. Als dat het geval is dan koop ik nooit nog een allroad, geef mij dan maar een dikke monster S4R of een mooie Buell XB12S Lightning.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ_Scorpio
                      Bedankt voor de info! Vandaar dat ik, als ik een mooi onverhard wegje zie, altijd maar verbodsplaten zie staan... Pfff... zo heb je ook niet veel aan een allroad. Als dat het geval is dan koop ik nooit nog een allroad, geef mij dan maar een dikke monster S4R of een mooie Buell XB12S Lightning.
                      een buell!!! zo horen we het graag.
                      (kweet er trouwens enkele zeer mooie te koop staan!!)
                      als je echt eens off-road wil gaan dan neem je toch gewoon eens zon baantje, als je niet dwars door een bos zit te crossen en geen blerpijp hebt zal je niet zo snel een boswachter of zo tegenkomen. maar pas op, soms zijn er paden die eigenlijk door een wei lopen, boeren hebben daar de neiging om prikkeldraad te spannen (ben al 2 keer over eentje gevlogen tijdens het uitvoeren vn een stoppie op mijn MTB, stoppie gevolg van het te laat opmerken prikkeldraad)en die staat echt niet goed aangeduid, ook stenen en putten onder gras zijn gevarlijk. Ga eerst eens te voet of met een fiets de paden verkennen voor je erdoor vlamt
                      tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Working...
                      X