Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goed adreske in Karinthie - Oostenrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Goed adreske in Karinthie - Oostenrijk

Mannen, dames, dit adreske wil ik toch wel laten weten. Ik kom daar in de streek al meer dan 25 jaar en t is ideaal om daar met de moto (en de auto ) rond te toeren.

Karintie ligt dus in t zuiden van Oostenrijk, vlakbij Italie. Dit hotel is gelegen in Kotschach - Mauthen en de eigenaar is een persoonlijke vriend van mij.

Prijs kwaliteit is uitstekend te noemen. Het is een aangenaam gelegen hotel met heel persoonlijke gastvrijheid met een ruime parkeerplaats voor de moto's. De moto's kunnen ook in een garage gezet worden.

In de omgeving is er vanalles te zien vanwege de centrale ligging. Ik ben daar tot nu toe enkel met de auto naartoe geweest vermits mn agusta nu ni bepaald een tourmoto is. Maar van de lente of de zomer wil ik er wel met de aanhangwagen naartoe gaan.

Als er tegen dan nog geinteresseerden zijn, laat maar weten !

Hier de link www.erlenhof.at

grts Erik

Haha eindelijk nog eens iemand die weet waar het goed is . Wij gaan ook al meer dan 20 jaar naar Oosterijk . En ja Karinthie is ook mooi maar wij gaan meestal naar Tirol .
    keep on riding :biggrin:

Comment

Dat maakt dat we met 3 zijn

Ik rijd al 4 jaar met de moto naar oostenrijk (2 maal op de sportster, 2 maal op de Buell) Soms in 1 dag, soms in 3.Maar ALTIJD met de motor!!
      Aanhangwagen????? Bah, enkel om naar het circuit te rijden!!
      ff serieus: doe het nu maar via binnenwegen in 3 dagen, lukt echt wel (heb wel ergens een goede route liggen!!

eneuh, op dit adres ben ik toen ik klein was 3 mal geweest en dit jaar voor de eerste maal teruggegaan, het is er prachtig.
      De familie heet Kohgler en het is een boerderij met kamers. In de nabijheid van St-Veit an der glan.
      Echt de moeite
      http://www.8ung.at/steinerhof/

(ok, volgend jaar met zen drietjes (en aanhangsels naar EBW in Faakersee??)
      tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Hey Manne,

Oostenrijk staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje maar mag je daar eigenlijk met open dempers rijden??Kheb hier al verschillende antwoorden op gehad maar de ene spreekt de andere tegen .Ik geloof dat het in Duitsland verboden is maar van Oostenrijk weet ik het niet zeker en indien ja word daar dan effectief controle op gedaan door de "zwaaiende salamis"???

Grtz,

Philip.

Ps:Sorry om effe off-topic te gaan.
        Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaaassssss

Comment

Ik heb dezelfde vraag gesteld aan een oostenrijkse vriend die met dezelfde motor rijd als ikke (de kansen om zo iemand tegen te komen is klein, heel klein) maar soit neffenst de kwestie.

Zijn antwoord: In feite is het verboden om er met open dempers te rijden bij wet (zoals in belgie).
          In tirol en voralberg zijn ze hier echter veel strenger op dan in oosten van het land (karinthie, stiermarken,..)

Ikzelf heb er met open dempers rond gereden (op Harley en op Buell) en heb nooit problemen gehad. Mijn kameraad die er woont echter wel. (hij woont in voralberg)

Comment

mss off-topic maar waarschijnelijk komt er een leuk motohotelleke met 11 kamers vrij in Sospelle in Frankrijk (bijna tegen Nice ofzo). Als alles goed gaat zal menne papa den uitbater zijn ...
            great minds think alike!!

live drunk or die trying! zv.be

http://spaces.msn.com/members/vippie1979

http://www.hoteldefrance-sospel.com/

Comment

tof, dan komen we daar zeker eens langs!!!
              btw: hoe zit het nu met je pa en da mag??

Comment

Thx Rikky staat tss de favorieten. Ik ben al langer motorrijder maar ben ook pas verleden jaar aan mijn 1 e buitenlandse reis toegekomen.
                Ik ben van het zelfde gedacht als Beulke maar door het feit dat ik geen duo meeheb doe ik de reis op 2 dagen naar ginder - 1 dag rondtoeren - 2 dagen terug... laat me wel duidelijk stellen dat dit toch een beetje zottenwerk is was goed voor gemiddeld 600 km per dag / 3000 km op 5 dagen. Wij hebben de 1 e dag 100 km boven Oostenrijk gelogeerd de 2 en de 3 dag in Arabba aan de voet van de Pordoi pas en bij de terugreis in Haslach - Hofstetten - zwarte woud. Volgend jaar ga ik terug maar probeer er toch een dagje of 2 ?? bij te doen. Wij hebben een deel doorgebracht in de Dolomieten en een deel in Oostenrijk ... ik ga de foto's eens proberen op mijn website zetten dan kunnen jullie al eens stilletjes meegenieten van wat er na de winter onder de wielen geschoven kan worden.

mvg

Stef

Oorspronkelijk geplaatst door Rikky
                Mannen, dames, dit adreske wil ik toch wel laten weten. Ik kom daar in de streek al meer dan 25 jaar en t is ideaal om daar met de moto (en de auto ) rond te toeren.

Karintie ligt dus in t zuiden van Oostenrijk, vlakbij Italie. Dit hotel is gelegen in Kotschach - Mauthen en de eigenaar is een persoonlijke vriend van mij.

Prijs kwaliteit is uitstekend te noemen. Het is een aangenaam gelegen hotel met heel persoonlijke gastvrijheid met een ruime parkeerplaats voor de moto's. De moto's kunnen ook in een garage gezet worden.

In de omgeving is er vanalles te zien vanwege de centrale ligging. Ik ben daar tot nu toe enkel met de auto naartoe geweest vermits mn agusta nu ni bepaald een tourmoto is. Maar van de lente of de zomer wil ik er wel met de aanhangwagen naartoe gaan.

Als er tegen dan nog geinteresseerden zijn, laat maar weten !

Hier de link www.erlenhof.at

grts Erik

Comment

Om jullie nog wat bijkomende inspiratie te geven :

http://www.jfluegel.de/motoalps/MotoAlps.HTM

Bovenaan de pagina kan je de landen kiezen en de passen.

mvg

Stef

Comment

@ Beulke
                    pa is uit de MAG gegaan ... ene kant heeft hij teveel werk en aan de andere kant vindt hij het beleid niet meer goed genoeg om voorzitter te zijn van West-Vlaanderen

Ik heb al gevraagd aan pa of ze soms geen 2fast4u -korting willen invoegen hihi
                    Het is allemaal nog niet precies beslist hé, want ze zijn nu bezig met de boekhouding aan het opvragen en aant kijken of ze wel genoeg klanten kunnen krijgen het ganse jaar door ...
                    ik hou jullie op de hoogte!

Comment

Hey Gwenny,

Als alles rond is, dan laat je maar iets weten waar het juist is in Zuid-Frankrijk .Altijd tof zo een motohotel

Grtz,

Philip
                      Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaaassssss

Comment

Me also want to know... hou ons op de hoogte...

mvg

Stef

Oorspronkelijk geplaatst door gwenny
                        @ Beulke
                        pa is uit de MAG gegaan ... ene kant heeft hij teveel werk en aan de andere kant vindt hij het beleid niet meer goed genoeg om voorzitter te zijn van West-Vlaanderen

Ik heb al gevraagd aan pa of ze soms geen 2fast4u -korting willen invoegen hihi
                        Het is allemaal nog niet precies beslist hé, want ze zijn nu bezig met de boekhouding aan het opvragen en aant kijken of ze wel genoeg klanten kunnen krijgen het ganse jaar door ...
                        ik hou jullie op de hoogte!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                          tof, dan komen we daar zeker eens langs!!!
                          btw: hoe zit het nu met je pa en da mag??
                          Hé tof zeg, kunnen we aandoen als we naar de super-rally rijden en dan s'anderendaags die Italianen gaan oppikken in Torino en Massa.:biggrin: Ikke graag met veel plezier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benni
                            Hé tof zeg, kunnen we aandoen als we naar de super-rally rijden en dan s'anderendaags die Italianen gaan oppikken in Torino en Massa.:biggrin: Ikke graag met veel plezier.
                            prima idee benni!!!!!!

Comment

great news to every one!!!!
                              ze gaan volgend weekend naar da hotelletje om de prijs af te spreken en als da geklaard is zullen ze zo goed als zeker verhuizen!!!!
                              Tegen eind maart hopen ze om het al open te hebben !!!! Jippie wij kunnen dan goedkoop op vakantie!!!
                              had al ne hint gesmeten naar men pa voor 2fast4u korting en pa zei dat ze de prijs zodanig laag gingen houden dat ze geen korting hoeven te geven ...
                              tis wel ne 2* hotel, maar ze hebben goed contact met de eigenaar en die zeiden met de happening in Monte Carlo zat het hotel al volgeboekt voor januari ....
                              ach ja we zien wel hé, ik kijk er alvast naar uit

be continued ...

Comment

Working...
                              X