Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Open Uitlaten & Duitsland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Open Uitlaten & Duitsland

    Ik ben vorig jaar naar de Eifel gaan rijden en heb onder andere de Nurburgring bezocht.

    Nu wordt er heel wat afgezeverd over sportuitlaten in Duitsland in de zin van boetes en inbeslagneming en het immobilizeren van het voertuig.

    Zijn er mensen die hier concrete ervaringen hebben ?

    Laat het maar weten !

  • #2
    Daar hoef je ni voor naar Duitsland te gaan....heb hier zelfs proces gehad in Diest voor men uitlaat!!
    http://imageshack.us/http://imageshack.us/
    [font=Impact]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAaH...58622981636627[/font]
    [font=Impact]Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal......[/font]

    Comment


    • #3
      ik ben vorig jaar nog geweest, en ik heb mijn originele uitlaten er terug opgeschroefd. Geloof het of geloof het niet maar ik vond het een rustgevende ervaring om rond te tuffen zonder iedereen lastig te vallen (en ginder is dat dus echt wel het geval...spijtig genoeg). Kzou zeggen, voor uw eigen gemoedsrust: ook doen

      Terug in belgië direct de renegades er terug opgezet natuurlijk, want het is toch maar heiligschennis om met een vette twin met standaard uitlaten rond te bollen... :biggrin:

      maar geen concrete ervaring met de frösch, sorry
      http://www.mojomoto.be/logo.gif

      Comment


      • #4
        Vorig jaar heb ik toch geen probs gehad in D

        We hebben dan ook niet staan gassen naast de flieken he:tongue:
        Ben je dit wel van plan dit jaar Karl
        Heb ook het rondje meegedraaid op de N-ring....
        GreetZ
        http://www.2fast4u.be/forums/images/smilies/crossy.gif

        Comment


        • #5
          ben al 1 keer met mijn H-D met open pijpen door D gevlamd :no probs

          1 keer met buell met racepijp: no probs (en ik zat dan nog met een probleem dat hij knalde als een gek, de oudstrijders sprongen spontaan in de grachten:biggrin: , mss juist daarom, flikken haddden schrik zeker)
          tis altijd ombouwtijd ....

          Comment


          • #6
            Misschien een domme vraag maar gezien ik het antwoord nie ken...

            Bestaat er een wettelijke (Belgische of Europese) limiet (aantal decibels???) aan geluid da uwe moto mag voortbrengen?
            Voldoen de standaard uitlaten hier altijd aan???
            En hoeveel decibels produceren sportuitlaten dan meer???
            Oooops ... I did it again :biggrin:
            Damn I'm good...

            Comment


            • #7
              Artikel 9 : Geluid voortgebracht door de nieuwe voertuigen

              1° Voorschriften betreffende voertuigen andere dan vierwielige bromfietsen waarvoor de aanvraag om goedkeuring voor 1 januari 1983 wordt ingediend.

              Comment


              • #8
                http://www.wegcode.be/brom-moto/9.htm
                max decibel. Volgens mijn dealer word er in de fabrieken de strengste norm gehanteerd (zwitserland) voor gans Europa,op die manier moeten ze niet voor elk land apart een demper ontwerpen.Volgens hem zijn de belgische moto's dus eigenlijk te hard gedempt

                Comment


                • #9
                  Hier in België dus 86 dB voor de moto's (meer als 500cc niet?)... Lijkt me hard of meen ik dat maar?
                  Maar de norm in Zwitserland is dan lager???
                  Dat is stom ja... Vandaar da de meeste hun uitlaten veranderen om alzo meer en mooier geluid te krijgen maar met meer kans op boetes


                  Oorspronkelijk geplaatst door guido
                  http://www.wegcode.be/brom-moto/9.htm
                  max decibel. Volgens mijn dealer word er in de fabrieken de strengste norm gehanteerd (zwitserland) voor gans Europa,op die manier moeten ze niet voor elk land apart een demper ontwerpen.Volgens hem zijn de belgische moto's dus eigenlijk te hard gedempt
                  Oooops ... I did it again :biggrin:
                  Damn I'm good...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nadia
                    Lijkt me hard of meen ik dat maar?
                    Da meent ge ma.
                    Suzuki rules
                    “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door guido
                      http://www.wegcode.be/brom-moto/9.htm
                      max decibel. Volgens mijn dealer word er in de fabrieken de strengste norm gehanteerd (zwitserland) voor gans Europa,op die manier moeten ze niet voor elk land apart een demper ontwerpen.Volgens hem zijn de belgische moto's dus eigenlijk te hard gedempt
                      Als ik alle voorwaarden voor een meting bekijk, vraag ik me wel af welke politieman in België die meeting, correct en rechtsgeldig kan uitvoeren?
                      2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door transalpje
                        Als ik alle voorwaarden voor een meting bekijk, vraag ik me wel af welke politieman in België die meeting, correct en rechtsgeldig kan uitvoeren?
                        Uitlaten moeten een E-keurmerk hebben.

                        Comment


                        • #13
                          en die open sportuitlaten die jullie monteren hebben die niet? kweet niet hé nog een nieuwke in dit alles.
                          2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

                          Comment


                          • #14
                            Idd, sportuitlaten hebben geen CE keurmerk en worden praktisch altijd "race only" verkocht.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Don Carlos
                              Idd, sportuitlaten hebben geen CE keurmerk en worden praktisch altijd "race only" verkocht.
                              Knutselaars kunnen natuurlijk een originele uitlaat met keurmerk lichtjes ()aanpassen, maar een geluidsmeter haalt je er dan waarschijnlijk toch tussenuit.

                              Als je er natuurlijk alles uithaalt hebben ook de duitsers geen geluidsmeter nodig om, als ze er zin in hebben, je je machientje aan de kant te laten zetten.
                              Waar ben je voor? --positive thinking--

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎