Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zonder DB-Killer in Duitsland!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zonder DB-Killer in Duitsland!

Beste 2fasters.

Ben vanplan om morgen een ritje in de eifel te gaan rijden.
    Maar ik heb geen DB-Killer in mijn akrapovic demper zitten(er staat wel een E-keuring op)
    En heb gehoord dat ze in Duitsland er nogal streng op zijn.

Wat zijn de gevolgen als je ermee gepakt wordt in Duitsland,
    Of is de kans enorm klein?

Enige ervaringen/kennissen?
    The Need For Speed

Re: Zonder DB-Killer in Duitsland!

Ik zou het niet riskeren. De pakkans is groot en de boetens niet mals. Zou zelf kunnen dat je u moto aan de kant moet laten indien veel te luid maar weet dit niet zeker.
    Z750 '09 SOLD
    Z1000SX '11

Comment

Ik ben ondertussen ook al enkele keren aan de Moezel gaan toeren met mijne akrapovic zonder demper. Nog genen enen keer controle gehad. Ik zou het wel riskeren maar da's ieder voor zich natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door XIII
        Ik zou het niet riskeren. De pakkans is groot en de boetens niet mals. Zou zelf kunnen dat je u moto aan de kant moet laten indien veel te luid maar weet dit niet zeker.

Maar dat zijn afwegingen die je zelf moet maken denk ik.
        Persoonlijk zou ik gaan voor een db-killer. Ik heb het gewoon gedaan op vraag van Cowgirl omdat ze haar eigen motorgeluid niet eens kon horen boven de tonen van mijn Ixil .
        In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Ik zou gaan voor een dB-killer, want in 't ergste geval mag je wandelen...

Maar: het is geen weekend, nog geen 'hoogseizoen'. Dus pakkans niet enorm groot. Doe het rustig in de bebouwde kom en maak het daarbuiten ook niet te bont. Niet tot het rood trekken dus
          Kans is groot dat je geen controle tegenkomt en als ze je toch aan de kant zetten dat je er met een boete vanaf komt omdat je braaf bent.

Dat gezegd zijnde: ik vervang m'n niet e-gekeurde uitlaat met dB-killer voor de originele om zonder zorgen in Duitsland te kunnen tuffen.
          Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DME3
            Ik zou gaan voor een dB-killer, want in 't ergste geval mag je wandelen...

Maar: het is geen weekend, nog geen 'hoogseizoen'. Dus pakkans niet enorm groot. Doe het rustig in de bebouwde kom en maak het daarbuiten ook niet te bont. Niet tot het rood trekken dus
            Kans is groot dat je geen controle tegenkomt en als ze je toch aan de kant zetten dat je er met een boete vanaf komt omdat je braaf bent.

Dat gezegd zijnde: ik vervang m'n niet e-gekeurde uitlaat met dB-killer voor de originele om zonder zorgen in Duitsland te kunnen tuffen.
            Het werd tijd want Duitsland wacht!

Ontopic: zoals in voorgaande posts al gezegd is heb je twee mogelijkheden: of het er op wagen of een db-killer steken en gerust rondtoeren. Aan jou de keuze.
            08- GSX 750 F '00

Comment

Ik steek voor alle veiligheid de originele demper voor het buitenland Duitsland, zwitserland, oostenrijk vooral de eerste 2 zijn een groot risico onze zuiderburen kunnen wel wat hebben Frankrijk, italie spanje
              Never forget who helped you!
              Never forgive who fu*ked you.
              Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Ok bedankt voor de reactie's,

tochmaar wijselijk in belgie blijven dan... spijtig genoeg want had er zin in :-(
                Nu zo snel mogelijk aan een db-killer zien te geraken.

thanks guy's!!
                The Need For Speed

Comment

Heb eens een Duitse reportage gezien. En der was ne Ducske bij. Die heeft zijne maat kunnen opbellen om de db-killers te komen brengen, eerder mocht ie niet vertrekken.
                  sigpic

Comment

'k kon morgen m'n db-killer wel uitlenen, 'k gebruik da toch ook enkel in buitenland of circuit

de vraag hierna ineens, ze testen de db-killer door er met een stok in te steken, maar die van mij is gewoon open, geeft dat probs mss? anders moet ik eens wat laswerk verichten
                    Oprichter 2fast4u 2004
                    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                    hoe gekker hoe liever
                    -------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                      de vraag hierna ineens, ze testen de db-killer door er met een stok in te steken, maar die van mij is gewoon open, geeft dat probs mss? anders moet ik eens wat laswerk verichten
                      heb dat nog al gelezen, maar mijne is ook gewoon e-gekeurd met een db-killer die vanachter open is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                        'k kon morgen m'n db-killer wel uitlenen, 'k gebruik da toch ook enkel in buitenland of circuit

Eerst kijken ze of het e-keur erop staat. Zoniet, hebt ge al prijs. Daarna doen ze een meting.
                        Die kijken zelfs niet of er ne db-killer in zit en een db-killer is ook niet verplicht. Wel dat ge onder een bepaald db-niveau zit en uwe demper gekeurd is. En bij voorkeur uw attest van de uitlaten dat ge bij aankoop erbij krijgt als ze een e-keur hebben.
                        I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CB-Volders-1000R
                          Ok bedankt voor de reactie's,

tochmaar wijselijk in belgie blijven dan... spijtig genoeg want had er zin in :-(
                          Nu zo snel mogelijk aan een db-killer zien te geraken.

thanks guy's!!
                          Gewoon naar de motorwinkel rijden en een killer laten installeren, kan je er met 1 boutje terug afhalen en kost slechts enkele eurotjes.

Comment

Ooit (21 juli 2010) tegengehouden in het Eifelgebied. Let op, want de politie beschikt nu over een 3-tal motoren (2 BMW's en 1 R1) om controles uit te voeren! Voornamelijk snelheidscontroles! Als je tegengehouden wordt, dan gaan ze eerst naar de uitlaat kijken of er een E-keur op staat EN of de DB-killer er in steekt!! Dan worden de banden gecontroleerd. Is dat in orde, dan krijg je de uitleg over je snelheidsovertreding, en mag je naar het filmpje met snelheidsaanduiding kijken dat meneer agent van u maakte! Mag je kijken? Neen, MOET je kijken!
                            De motoragent wist ons te zeggen dat, indien uitlaat en/of banden niet in orde zijn, je motor onmiddelijk in beslag genomen wordt (kosten om je fietske naar het politiebureau ter bewaring te brengen zijn ten uwe lasten!)!

De agent vertelde ons ook dat ze nu bijna iedere dag controles doen omdat er in het verleden te veel dodelijke motorongevallen gebeurden in het Eifelgebied! Daarom ook dat praktisch alle wegen snelheidsbeperkingen hebben! Borden met (vroeger) 110 km/hr zijn praktisch allemaal vervangen door borden met 70 km/hr. En praktisch voor iedere bocht vind je nu borden met 50 km/hr.

En wees gerust, ze lachen er niet mee!
                            En... die pipo's kunnen met de motor rijden, en ge maakt ze zeker niks wijs! Ze krijgen 3 maal per jaar een doorgedreven rijvaardigheidsopleiding van 1 week! Die weten wat motorrijden is, en weten wat een motor is
                            [font=Georgia]Vanaf je 50ste zijn er nog maar twee dingen belangrijk!!! [/font]
                            [font=Georgia]DIKKE TETTEN !!! [/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dedjutoch
                              Ooit (21 juli 2010) tegengehouden in het Eifelgebied. Let op, want de politie beschikt nu over een 3-tal motoren (2 BMW's en 1 R1) om controles uit te voeren! Voornamelijk snelheidscontroles! Als je tegengehouden wordt, dan gaan ze eerst naar de uitlaat kijken of er een E-keur op staat EN of de DB-killer er in steekt!! Dan worden de banden gecontroleerd. Is dat in orde, dan krijg je de uitleg over je snelheidsovertreding, en mag je naar het filmpje met snelheidsaanduiding kijken dat meneer agent van u maakte! Mag je kijken? Neen, MOET je kijken!
                              De motoragent wist ons te zeggen dat, indien uitlaat en/of banden niet in orde zijn, je motor onmiddelijk in beslag genomen wordt (kosten om je fietske naar het politiebureau ter bewaring te brengen zijn ten uwe lasten!)!

De agent vertelde ons ook dat ze nu bijna iedere dag controles doen omdat er in het verleden te veel dodelijke motorongevallen gebeurden in het Eifelgebied! Daarom ook dat praktisch alle wegen snelheidsbeperkingen hebben! Borden met (vroeger) 110 km/hr zijn praktisch allemaal vervangen door borden met 70 km/hr. En praktisch voor iedere bocht vind je nu borden met 50 km/hr.

En wees gerust, ze lachen er niet mee!
                              En... die pipo's kunnen met de motor rijden, en ge maakt ze zeker niks wijs! Ze krijgen 3 maal per jaar een doorgedreven rijvaardigheidsopleiding van 1 week! Die weten wat motorrijden is, en weten wat een motor is
                              ik geloof zeker er en vast da die gasten weten wat motorrijden is.
                              Daarmee dat ik ook in belgie gebleven ben, om zeker het risico ni te lopen van alles wat je hebt opgenoemd.

Bedankt voor de reactie
                              The Need For Speed

Comment

Working...
                              X