Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duitsland experimenteert met 140 km/u

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Duitsland experimenteert met 140 km/u

    "Het gras gras is altijd groener aan de andere kant van het hek"

    Op de Duitse Autobahn de A2 van Hannover naar Berlijn wordt binnenkort gestart met een proef waarbij de maximum snelheid 140 km/u is, in plaats van de in Duitsland gebruikelijke 120 km/u.
    Hoewel bij de meesten Duitsland bekend staat als het land zonder snelheidslimiet, gaat dit niet altijd op, op wegen waar het druk is of de kans op ongevallen groot is er wel degelijk sprake van maximum snelheden. De limiet is, net als in Nederland, maximaal 120 km/u.

    Volgens een woordvoerder van het Duitse ministerie van verkeer trekken weinigen zich iets van deze limiet aan. Vandaar dat nu gestart wordt met een proef waarbij electronische borden een maximum snelheid van 140 km/u kunnen tonen. Die snelheid ligt hoger dan de "adviessnelheid" op wegen zonder limiet, die is namelijk 130 km/u. Welke limiet de borden werkelijk aangeven is afhankelijk van de situatie op de weg. Bij ongevallen, file, weerssituatie of andere verkeersbeinvloedende situaties zullen lagere snelheden worden opgelegd.

    Het ministerie hoopt dat de proef zal uitwijzen dat de hogere limiet beter wordt nageleefd en dat de weggebruiker zich bij bijzondere situaties ook beter aan de (dan lagere) maxima zal houden.

    Bron: http://www.motorfreaks.nl/index.php/news/1716
    http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

  • #2
    Er zit maar een zaak op, in duitsland gaan wonen maar dan krijg je weer problemen met u uitlaat.

    Comment


    • #3
      [quote="DJ_Scorpio
      Vandaar dat nu gestart wordt met een proef waarbij electronische borden een maximum snelheid van 140 km/u kunnen tonen. Welke limiet de borden werkelijk aangeven is afhankelijk van de situatie op de weg. Bij ongevallen, file, weerssituatie of andere verkeersbeinvloedende situaties zullen lagere snelheden worden opgelegd.
      Het ministerie hoopt dat de proef zal uitwijzen dat de hogere limiet beter wordt nageleefd en dat de weggebruiker zich bij bijzondere situaties ook beter aan de (dan lagere) maxima zal houden. [/QUOTE"]
      Awel da ze da hier ook ma rap invoeren electronische borden die naargelang de situatie zich voordoet aangepast worden.
      Want begint hier e beke de spuigaten uit te lopen.
      Suzuki rules
      “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

      Comment

      Working...
      X