Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stom idee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Stom idee

De pomphouders in Nederland krijgen een nieuw wapen in de strijd tegen brandstofdieven. Het betreft een drempel die wordt geplaatst bij een uitrit van een tankstation. In die drempel zitten een aantal rollers verwerkt, deze rollers kunnen door een druk op de knop worden vrij gegeven zodat de dief wel de drempel kan op rijden maar er niet meer vanaf. Doordat de wielen op de rollers blijven rond draaien, kan je dus geen kant meer op kan.

Het bedrijf Emba techniek uit Dordrecht doet op dit moment een proef met deze door hun bedachte uitvinding. Komende maand zullen hun de bevindingen van deze proef officieel presenteren.
    Volgens Hans Brand woordvoerder van Emba, is het niet gevaarlijk om met een auto hard tegen deze drempel op te rijden.

Het apparaat zorgt ervoor dat de bestuurder simpelweg geen meter verder meer komt. Hij botst nergens tegenop en beschadigt zijn auto ook niet. Het komt er in deze situatie nog meer dan nu op aan dat een pomphouder alert is. Als hij iemand ziet wegrijden zonder af te rekenen, moet hij meteen het apparaat in werking stellen.
    Branche organisatie Bovag juicht het initiatief niet direct toe.
    Volgens woordvoerder Ron Boon is het idee wel goed maar ziet men liever dat de kentekens worden genoteerd en dat dan de deurwaarder de betaling als nog komt innen bij de dief thuis.

Of deze uitvinding voor motoren veilig is wordt met geen woord over gesproken.
    Bron:http://www.motorfreaks.nl

En wat met ne 4x4?

Comment

eenmaal als je genoeg snelheid hebt gehaald voor de drempel vlieg/rijd je toch gewoon over die rollen of desnoods via het grasperkje ernaast
      rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

beeld je eens in dat je zo schrikt en je remmen dichtslaat, zie je je al achteruitvliegen?? leuk is anders denk ik. (maar t'idee is al beter dan die uitschuivende drempel)
        tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Hoe reageren geavanceerde ABS systemen daarop ....
          [font=Fixedsys]Als er maar 2 wielen onder staan... www.pan-european.be[/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Filip
            Hoe reageren geavanceerde ABS systemen daarop ....
            Niet.
            ABS reageert enkel op blokkerende wielen.
            Tractiecontrolesystemen gaan daar misschien wel een beetje tilt op slaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
              beeld je eens in dat je zo schrikt en je remmen dichtslaat, zie je je al achteruitvliegen?? leuk is anders denk ik. (maar t'idee is al beter dan die uitschuivende drempel)
              Ik denk dat die rollen gewoon losdraaien en je niet achteruit zullen doen vliegen.
              Tenzij ze die nogal zwaar moeten maken en ze dus een grote inertie hebben, maar ja, dan ben je er ook al over voor ze meedraaien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                Ik denk dat die rollen gewoon losdraaien en je niet achteruit zullen doen vliegen.
                Tenzij ze die nogal zwaar moeten maken en ze dus een grote inertie hebben, maar ja, dan ben je er ook al over voor ze meedraaien...
                Aangezien die dingen een auto moeten kunnen tegenhouden zullen ze zoiezo te zwaar zijn voor een moto (normale gezinsauto: 1 ton, normale (gezins??)moto 250 Kg (dus 1/4) en dan spreek ik nog niet over het verschil tss zware auto's (jeep, volumpe,... die snel naar de 2 ton gaan ) en lichte moto's (SS, Powernakeds, supermotard,... die snel richting 150-170 Kg gaan)

Hoe meer ik erover nadenk hoe minder ik er de grap van inzie

Comment

Wie gaat de schade betalen als ik nietsvermoedend over die rollen rij en op mijn bek ga??? Bijv. Je hebt betaald (of eventjes vergeten maar van goede wil) maar de pompbediende heeft nietsvermoedend en hopelijk per ongeluk de rollen geactiveerd

(Motor-)Levensgevaarlijk vind ik het. Da ze hier in België weer maar eens geen overhaaste beslissingen gaan nemen en zo'n dingen gaan installeren nog voor er iemand aan de gevaren voor motorijders gedacht heeft. Waar staan er overal geen vangrails die volledig overbodig zijn en toch zó gevaarlijk zijn voor motards. Of lichtpalen langs de buitenzijde van de bochten. Gezond boerenverstand is toch soms ver te zoeke, zenne.
                  Ride it like you stole it
                  The Devils on the V-TEC grunt like you have a pissed off dinosaur behind your bike!

Comment

in belgie worden de pomps geactiveert zodra ge u code intikt..
                    anders zijt ge verplicht van u helm af te nemen , staan namelijk camera's.
                    als ge da ni doet komt er gewoon nix uit de pomp...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
                      in belgie worden de pomps geactiveert zodra ge u code intikt..
                      anders zijt ge verplicht van u helm af te nemen , staan namelijk camera's.
                      als ge da ni doet komt er gewoon nix uit de pomp...
                      Das toch ni helemaal waar want wij zetten nooit onze helm af bij het tanken, zowel als we met de kaart betalen als wanneer we binnen betalen bij ne shop
                      mss alleen bij de nieuwe shops zo'n beveiliging?
                      R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                      maar hou het daar wel proper he mannen.
                      Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

mja meestal wordt mij door da vensterke duidelijk gemaakt da
                        ik hem dus moet afzetten, en dan schiet die pomp in actie,
                        mischien vertrouwe ze geen mensen op nen bandit

Comment

van sommige mensen weten ze mss dat ze beter hun helm aanhouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
                            mja meestal wordt mij door da vensterke duidelijk gemaakt da
                            ik hem dus moet afzetten, en dan schiet die pomp in actie,
                            mischien vertrouwe ze geen mensen op nen bandit
                            Ge rijdt dan ook op ne Bandiet :biggrin:
                            Flauw, ik weet het, maar ik kon het ni laten
                            Ride it like you stole it
                            The Devils on the V-TEC grunt like you have a pissed off dinosaur behind your bike!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                              van sommige mensen weten ze mss dat ze beter hun helm aanhouden
                              hela hela zo gaan we ni beginnen hé
                              R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                              maar hou het daar wel proper he mannen.
                              Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Working...
                              X