Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

New Honda VFR1200... als dat waar is ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • New Honda VFR1200... als dat waar is ?


    Ik heb de VFR altijd een mooie motor gevonden en een motor met een geweldige baanligging maar vond hem te weinig PK' s hebben.
    Bovenstaand model zou daar wel eens verandering in kunnen brengen ....
    Zou het weer een Paintshop joke zijn ?
    In ieder geval een geslaagde dan ;-)


    mvg


    Stef






    Honda komt in 2006 met een nieuw pk-pakhuis, de VFR 1200. Volgens welingelichte bronnen wordt het de snelste wegmotor aller tijden. Om dit te bereiken krijgt het nieuwe superkanon een dik V5-blok, dat rond de 190 pk moet gaan leveren. Deze paardenkrachten moeten ervoor zorgen dat hij boven de magische 300 km/u-grens uit gaat komen. De VFR 1200 krijgt enkele technische snufjes door de MotoGP-ervaring van Honda. Zo heeft hij voor een groot deel hetzelfde aërodynamicapakket als Gibernau’s RC211V. Ook hebben de technici van Honda gekozen voor een vijfcilinder motorblok om meer massacentralisatie te creëren en om ervoor te zorgen dat de 1200 er een smalle taille aan overhoudt. Bij Honda staat ook de veiligheid zeer hoog in het vaandel, dat blijkt uit een geavanceerd traction control-systeem. Vallen zal hierdoor een kunst worden. Het systeem gebruikt een hypermoderne snelheidssensor, genageld aan het achterwiel, die meldt als de achterband begint te ‘spinnen’. De sensor zendt een signaal uit naar een computer die er op zijn beurt weer voor zorgt dat het ‘spinnen’ wordt tegengegaan. Er wordt dan minder vermogen naar het achterwiel gestuurd, zodat de band weer grip krijgt. Verder zit er op de VFR 1200 standaard een elektronische stuurdemper. Om de enorme hoeveelheid pk’s te stoppen heeft Honda een vernieuwde versie van het gecombineerde remsysteem (DCBS), plus het welbekende ABS erop laten schroeven. Hetzelfde remsysteem wordt al gebruikt op het kleine broertje, de VFR 800, en de huidige Blackbird. (Bron: MCN)


    ++++++++++++++++++++++

  • #2
    hum, echt of hoax ... nice bike it is!
    [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman]R1 (2006) 175pk [/font]

    [font=Times New Roman][/font]
    [font=Times New Roman]1) FZ6 FAZER GT (2004)[/font]
    [font=Times New Roman]2) R1 (2006)[/font]

    "Once you have tasted flight, you'll walk the earth with your eyes turned skywards, for there you've been and there you long for"

    Comment


    • #3
      Heb er ook al lucht van gekregen dat ze zoiets aan het maken zijn, dat word dan wel een supersportieve tour :biggrin:

      Comment


      • #4
        Daar nog koffers op en ik smijt mijne Pan buiten :biggrin:

        Comment


        • #5
          heeft wel iets weg van de blackbird
          Oprichter 2fast4u 2004
          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

          -------------------------------------------
          hoe gekker hoe liever
          -------------------------------------------

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door guido
            Daar nog koffers op en ik smijt mijne Pan buiten :biggrin:
            En ik zei nog voor mij genen buikligger meer
            Kan er recht stuur op zetten dan ... is wel bangelijk dienen techniek.

            mvg

            Stef

            Comment


            • #7
              Denk dat dat een paintshop is, die kop trekt nogal veel op wat je bij de huidige suzuki modellen ziet. Trouwens een zwaardere VFR zou toch bepaalde trekken moeten hebben van de vfr800.

              Comment


              • #8
                Habemus VFR

                Ik geloof het alvast, is volgens mij een foto van een prototype. HEt heeft trekken van de VFR en van de Blackbird, technologie uit de MotoGP racer en de CBR1000RR.
                't Is een logische stap voor Honda, om deze bike te maken ook; om terug de snelste te hebben en de meest geavanceerde. En een traditie, om hun race blokken in productie te nemen.
                Dus Guido, aangezien ze nu al Honda koffers voor de Blackbird hebben, denk ik dat ge moogt beginnen powerliften, zodat ge de Pan kunt opheffen
                “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

                Comment


                • #9
                  Als ge er toch mee zoekt te smijten zal ik hem wel komen ophalen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door guido
                  Daar nog koffers op en ik smijt mijne Pan buiten :biggrin:
                  Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

                  Comment


                  • #10
                    Ik ga toch fameus uitkijken vooraleer ik mijnen Fz1 buitengooi... als dat lekkers dat ze op de markt smijten ;-)

                    mvg

                    Stef

                    Comment


                    • #11
                      Moet misschien toch op mijn woorden terugkomen :

                      Comment


                      • #12
                        hmmmm; ziet er een tof machientje uit, ik dacht binnen een jaar of 2 voor ofwel de nieuwe blade te gaan of de R1, maar als ze dat op de markt gaan brengen.......


                        [align=left:2rwt0ewx]R.I.P. Bartje[/align:2rwt0ewx]
                        [align=left:2rwt0ewx]R.I.P. Hellraiser666[/align:2rwt0ewx]

                        Comment


                        • #13
                          amai ben hier al serieus aan het kwijlen .
                          Kan nu al beginnen de vrouw warm te maken voor ne nieuwe moto .:biggrin:
                          ook fan van www.teamgreen.be
                          ทีมสีเขียว

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                            heeft wel iets weg van de blackbird
                            Klopt, gaat als alle berichten kloppen de BlackBird ook vervangen. Zullen dan waarschijnlijk een dikke en een minder snelle versie van komen. Dus een 1200 en een 800 cc. Enkel spijtig dat de eenzijdige achterwielophanging verdwijnt als deze computerfoto zou kloppen. Wellicht niet meer haalbaar bij dat vermogen.
                            Anyway, zal wel zo duur gaan worden dat wij (of in ieder geval ik) er enkel van kunnen gaan dromen en kwijlen, snifsnif

                            Grtz VFReaky
                            * * * P r o u d m e m b e r o f t h e o n e m a n g a n g * * *

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door VFReaky
                              Klopt, gaat als alle berichten kloppen de BlackBird ook vervangen. Zullen dan waarschijnlijk een dikke en een minder snelle versie van komen. Dus een 1200 en een 800 cc. Enkel spijtig dat de eenzijdige achterwielophanging verdwijnt als deze computerfoto zou kloppen. Wellicht niet meer haalbaar bij dat vermogen.
                              Anyway, zal wel zo duur gaan worden dat wij (of in ieder geval ik) er enkel van kunnen gaan dromen en kwijlen, snifsnif

                              Grtz VFReaky
                              Volledig mee eens VFReaky
                              Ik heb ook al gelezen dat ze deze vette VFR (of moeten we hem dan VFV gaan noemen met die vette V FiVe) gaan produceren. En als ge al ziet dat nu de VFR800VTEC al meer dan 12000 EUR kost, wat gaat de 1200 dan kosten
                              Spijtig idd dat de enkele achterfource verdwenen is. Dat was één van de knapste dingen aan ne VFR.
                              Zou anders direct willen wisselen
                              Ride it like you stole it
                              The Devils on the V-TEC grunt like you have a pissed off dinosaur behind your bike!

                              Comment

                              Working...
                              X