Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afschaffing bonus-malus systeem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Afschaffing bonus-malus systeem

01 januari 2004
    VERZEKERING (Bonus-Malus)

AFSCHAFFING BONUS-MALUS SYSTEEM

Sinds 1 januari 2004 behoort het bonus-malus systeem tot het verleden.
    Verzekeringsmaatschappijen kunnen hun premies nu aanpassen en afhankelijk maken van het aantal schadegevallen van de klant en de zwaarte ervan.
    Hoe meer schadegevallen of hoe zwaarder de schade hoe meer premie er kan aangerekend worden.
    Chauffeurs die schadevrij rijden kunnen beloond worden met goedkopere premies.
    In plaats van het 'bonus malus attest' leveren de maatschappijen nu een 'schadeattest' af met daarin ondermeer een overzicht van de schadegevallen van de afgelopen vijf jaar.
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever

Waar hedde da gevonden

Lijkt mij nogal straf dat dat zomaar afgeschaft is, en zeker dat dit sinds 1 januari al van toepassing zou zijn. Op zich wel een goed idee, indien de verzekering ook effectief goedkoper wordt voor de bestuurders die nog geen ongeval gehad hebben (wat ik sterk betwijfel)

Comment

wegcode.be(klik)

normaal gezien is dat juiste informatie, want de politie geeft zelf die site aan me door dus
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

grellig, snap niet dat dit niet meer in het nieuws gekomen is, is toch wel een belangrijke verandering vindt ik, en ik twijfel eraan of de meeste mensen hier iets van weten.

Och ja, de leden van 2fast4u weten het bij deze

Comment

[quote="Dr.Brainiac"]grellig, snap niet dat dit niet meer in het nieuws gekomen is, is toch wel een belangrijke verandering vindt ik, en ik twijfel eraan of de meeste mensen hier iets van weten.

Och ja, de leden van 2fast4u weten het bij deze ]
          weer een reden om je te registreren bij 2fast4u
          Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

vorige week heeft m'n buurvrouw nog een aanrijding gehad en haar bonus malus stijgt wel degelijk hoor...
            effe naar verzekering gebeld en die beweren dat BM nog steeds van kracht is...
            Life your life and not someone else's

Comment

vreemd, dan zal ik het zelf ook eens tegoei navragen
              Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

ahum:

bij mijn weten bestaat de BM nog maar de maatschappijen zijn vrij te kiezen of ze het nog gebruiken (dacht ik begrepen te hebben)
                en volgens mij bestaat er voor de motor zelfs geen BM systeem!! (heb ik nog nooit gehad op mijn motorverzekering)

correct me if i'm wrong
                tis altijd ombouwtijd ....

Comment

heb gisteren nog bij de verzekering gezeten en gevraagd aan mij makelaar om dit toe te lichtten;
                  -er is ooit sprake geweest om dit af te schaffen, maar nooit serieus genoeg om het effectief door te voeren
                  -wat wél het geval is, is dat bepaalde verzek. maatschappijen tot -1 en -2 gaan met het bonus malus systeem OF andere maatschappijen werken met een joker die je kan gebruiken na jarenlang geen accident, en dan wel eentje,dat je bonus malus behouden blijft.

maw. afschaffing bonus malus systeem is eef fabeltje

buelke: idd op een motor geen BM
                  Life your life and not someone else's

Comment

dit is idd een fabeltje
                    mijn schoonma werkt bij mercator verzekeringen, en die zegt dat daar niks van aan is, dus...
                    Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

Comment

Hehe I was right

dacht wel dat da een sprookske was

Comment

Working...
                      X