Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diefstallenplaag in het Limburgse.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Diefstallenplaag in het Limburgse.

Diefstallenplaag in het limburgse :

Dit las ik op het forum van Motorwereld. Gezien er velen van de streek zijn wil ik dit toch meleden :

Vandaag 1850km erop staan (Gixxer K5 bl/wt).Rond 15u eens met kameraden naar de opening van de nieuwe Audi/VW garage in Hasselt gaan kijken.Veel volk daar.Motor vlak voor de deur gezet.En ja,toen ik buitenkwam motor verdwenen!!!!!! Wist niet wat ik zag maar hij was weg,gestolen!!Aangifte gedaan bij politie,en die wisten mij te zeggen dat er de laatste tijd veel moto's gepikt waren(2 mannen met zwart leren pak die aankomen met één moto en er dan vandoor gaan met 2 waaronder de jouwe).Een uur later wist men in de garage te zeggen dat men 2 mannen in zwart leren pak hebben zien aankomen en vertrekken met 2 moto's,de mijne dus!!
    Maar goed dat ik diefstalverzekering heb,maar tis weer een geloop en een geregel...

Mijn dealer zij mij verleden week nog van op te letten omdat ze er al éne gepikt hadden.Dadelijk even naar verzekering om te zien of dat lang duurt vooraleer ik mijn geld krijg en naar DIV om verlies van nummerplaat aan te geven.
    Die andere diefstallen waren ook in Hasselt zei de politie,zelfs één met schijfremslot en al dat men op een wip open had.Moeten toch wel profs zijn die aan het werk zijn denk ik hoor want ik was met 5 kameraden en er waren er nog die ik kende en mijne moto kenden,en dan met een volledige glazen etalage,dus er was altijd wel iemand die het zou zien als men er 5min of zo aan moet prullen?Waarschijnlijk is men op 1 à 2 min weggeweest met de moto.

Ze gaan zo te werk :

Er is sprake van dat ze je achtervolgen met een zware toermachine van BMW of Pan European met NL plaat met 2 personen erop. Eenmaal je ergens de motor neerzet schieten ze in aktie. Ze kijken even dat je niet oplet en binnen de 5 minuten zijn ze weg.
    Ik denk dat een schijfremslot plaatsen wel helpt want daar kunnen ze tijd mee verliezen.

Buiten de Gixxer K5 is er ook een splinternieuwe Duc 999 gestolen.

Let dus op en mss herkennen we die gasten wel, indien je je GSM bijhebt en je hebt de mogelijkheid om de politie te verwittigen dan zou ik toch zeker doen

mvg

Den eersten die aan mijn fazertje komt zal het geweten hebben

[font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman]R1 (2006) 175pk [/font]

[font=Times New Roman][/font]
    [font=Times New Roman]1) FZ6 FAZER GT (2004)[/font]
    [font=Times New Roman]2) R1 (2006)[/font]

"Once you have tasted flight, you'll walk the earth with your eyes turned skywards, for there you've been and there you long for"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Abi
      Den eersten die aan mijn fazertje komt zal het geweten hebben

Als je het ziet ABI :cool want meestal zien de eigenaars alleen dat hun motor weg is.

mvg

Stef

Comment

inderdaad maar toch

"Once you have tasted flight, you'll walk the earth with your eyes turned skywards, for there you've been and there you long for"

Comment

Of de eerste die we bezig zien als ze zelf gaan werken om hun een moto te permiteren he

Comment

Ik heb ook een zwart leren pak soms dan moet ik effe prullen voor ik mijn remschijfslot open heb, zal dus maar oppassen da'k ondertussen geen pak rammel krijg :biggrin:

Neen het is erg, mijn auto hebben ze 2 jaar geleden gestolen, voor de deur en niks van gemerkt. Kan me dus voorstellen hoe dat voelt als je merkt dat je moto er niet meer staat.

Btw, zo'n omnium voor de moto is dat iets wat veel genomen wordt? Mijn verzekeraar vond het zelf verschrikkelijk duur.
            Mvg

Joe
            http://www.joebar.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoeBar
              Ik heb ook een zwart leren pak soms dan moet ik effe prullen voor ik mijn remschijfslot open heb, zal dus maar oppassen da'k ondertussen geen pak rammel krijg :biggrin:

Neen het is erg, mijn auto hebben ze 2 jaar geleden gestolen, voor de deur en niks van gemerkt. Kan me dus voorstellen hoe dat voelt als je merkt dat je moto er niet meer staat.

Btw, zo'n omnium voor de moto is dat iets wat veel genomen wordt? Mijn verzekeraar vond het zelf verschrikkelijk duur.
              voor zover ik weet bestaat er geen omnium voor moto in belgie..
              een diefstalverzekering daarentegen is goed betaalbaar..
              hangt af van catalogusprijs..

Comment

I've got a shotgun and a shovel and I don't think anyone will miss you

Onder je zadel een GSM plaatsen, die als hij opgebeld wordt een servo bedient, die de trekker van een 9mm pistool overhaalt dat omhoog gericht is door het zadel, zou je zoiets mogen inbouwen? :biggrin:
                Of zal de advocaat van de arme dieven met een moeilijke jeugd die nooit kansen hebben gekregen mij dan vervolgen voor moord op zo'n waardevolle pijlers van onze maatschappij?
                “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

Gat in de markt! : Een schijfremslot met ingebouwde stroomstoter, als ge aan uwe moto komt hoef ge de dief ernaast maar op te rapen:biggrin: .

Greetzzz

sanka
                  Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door root
                    Onder je zadel een GSM plaatsen, ...
                    Daar zit wel nog iets in ... een goedkope gsm ergens in je moto verstoppen en die op stil zetten ... als je moto gepikt wordt en je bent er snel genoeg bij (ik veronderstel dat die gasten ne gepikte moto niet direct beginnen open te leggen) dan gaat ge naar de flikken en met triangulatie vinden ze uw gsm en dus uw motoke terug ...

Comment

wij waren zondag met vijf moto's onderweg van brussel naar het treffen.
                      maar via ne groot omweg kwamen via de ardennen in gingelom waar iets gingen drinken.
                      we zatten nog maar juist op het terras of er kwam eentje aan gevlogen met duc 996. die man liep gewoon het terras hebben jullie juist DEZELFDE MOTO ZIEN RIJDEN WANT DIE VAN MAAT IS GEPIKT HIER NE KILOMETER VANDAAN
                      je ziet je kan beter een slot meer aanhangen dan geen.
                      dan soms wel een pintje minder drinken maar ik heb toch graag dat de mijn er nog staat hoor als ik terug kom.
                      grtz wcf on tour

Comment

Ne goeie raad , als ge nen dief betrapt , sla 'm niet bij mekaar , hoe verleidelijk ook !!! Ne gast op m'n vorig werk heeft er ooit ene betrapt in Vroenhoven die aan zijnen Intruder aan't prullen was , en een pak slaag gegeven , resultaat 3maanden voorwaardelijk en 250.000 oude Bef. mogen neertellen voor de schade die hij had aangebracht aan den arme donder met de zware jeugd !!! Was er beterkoop afgekomen had hij de motor laten meenemen ! Hij kreeg de 'goede raad' van in't vervolg de flikken te bellen en te wachten tot die ter plaatse zijn (om dan waarschijnlijk de richting te kunnen doorgeven naar waar de motor vertrokken is en 't ding nooit mer terug te zien !)

Maar dan had hij natuurlijk niet 't plezier gehad om den dief een lesje 'waakzaamheid' te geven !:biggrin:
                        You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

niets of niemand die mij nog zal tegen houden als ik iemand aan mijn moto zie prutsen hoor. en moet je eerlijk zijn wie zou da laten gebeuren? moet je wel heel ssy zijn. volgens mij is het beste gewoon pakske slaag geven waar je zeker van bent dat da geen blijvende gevolgen zal hebben en hem toch wel een half uur terplaatse houd. (idee; dit weekend nog gehoord, schop zijn schaambeen over ) ook zijn die schijfremsloten met alarm een zeer goede uitvinding om zo dingen te voorkomen hé.
                          bandit 4 ever and ever
                          MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Comment

mja in België (in tegenstelling tot Nederland) mag je je eigendom niet met geweld verdedigen, dringend tijd dat ze de wettige (zelf)verdediging voor kostbare objecten eens goedkeuren

Comment

Bartje, je hebt voor een deel gelijk. Als er getuigen zijn, buiten jou en de dief, probeer je hem het best met zo weinig mogelijk geweld onder controle te houden. Zijn er geen getuigen, doe wat je wil! Dan is het zijn woord tegen het uwe... en hij is nog altijd de dief. Dan kan je gewettigde zelfverdediging inroepen (vb van uitleg: de dief viel je aan tijdens de betrapping)
                              Gouden raad van mijn sensei.

Greetzzz

Sanka

Oorspronkelijk geplaatst door Bartje
                              Ne goeie raad , als ge nen dief betrapt , sla 'm niet bij mekaar , hoe verleidelijk ook !!! Ne gast op m'n vorig werk heeft er ooit ene betrapt in Vroenhoven die aan zijnen Intruder aan't prullen was , en een pak slaag gegeven , resultaat 3maanden voorwaardelijk en 250.000 oude Bef. mogen neertellen voor de schade die hij had aangebracht aan den arme donder met de zware jeugd !!! Was er beterkoop afgekomen had hij de motor laten meenemen ! Hij kreeg de 'goede raad' van in't vervolg de flikken te bellen en te wachten tot die ter plaatse zijn (om dan waarschijnlijk de richting te kunnen doorgeven naar waar de motor vertrokken is en 't ding nooit mer terug te zien !)

Maar dan had hij natuurlijk niet 't plezier gehad om den dief een lesje 'waakzaamheid' te geven !:biggrin:
                              Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

Working...
                              X