Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belg minst agressieve chauffeur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Belg minst agressieve chauffeur

De Belg is één van de minst agressieve chauffeurs ter wereld.

,,Slechts'' 55 procent maakt zich kwaad achter het stuur. ,,De Belg mag dan misschien zo niet agressief zijn, hij zal zich des te meer ergeren aan onzinnige verkeerssituaties'', zegt Maarten Matienko van de VTB-VAB.

Acht op de tien Britten, Nederlanders, Russen, Italianen, Ieren en Fransen geven toe dat ze zich soms behoorlijk druk maken in het rijgedrag van de andere chauffeurs. Bij de Belgen is dat ,,slechts'' 55 procent. Dat blijkt uit een peiling in opdracht van de Verenigde Naties.

Bumperkleven
    Bijna zeven op de tien Amerikanen en de helft van de West-Europeanen is al eens het slachtoffer geweest van verkeersagressie. Wat onder verkeersagressie dient verstaan, verschilt van streek tot streek. Europeanen die zich boos maken achter het stuur zullen dat vooral met agressief lichtgeknipper duidelijk maken. Schelden en obscene gebaren zijn de favoriete vorm van verkeersagressie van de Australiërs en Britten. In Japan is het bumperkleven erg populair.

,,De Belg mag dan misschien niet zo'n agressieve chauffeur zijn, hij zal zich des te meer - en terecht - ergeren aan onzinnige verkeerssituaties'', zegt Maarten Matienko van de VTB-VAB. ,,Neem nu de zone 30 in woonomgevingen. Die worden nu zowat overal ingevoerd zonder dat de reden altijd duidelijk is, of de weg daarvoor is ingericht. Dat wekt heel wat wrevel op.''

Meer files, meer woede
    De VTB-VAB beaamt dat de verkeersagressie toeneemt. ,,Naarmate er meer files komen, stijgt de woede van de chauffeurs.''

Wereldwijd vallen jaarlijks 1,2 miljoen doden en 15 miljoen gewonden in het verkeer. Volgens Jose Capel-Ferrer, de directeur van de transportafdeling van de Economische Commissie voor Europa (ECE), zijn negen op de tien ongevallen te wijten aan verkeerde handelingen van de chauffeur
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever

da heb ik dees week meegemaakt ja ma heb 'm wa rijlessen gegeven vooral in behendigheid

Comment

de meeste belgen dan
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
        da heb ik dees week meegemaakt ja ma heb 'm wa rijlessen gegeven vooral in behendigheid
        was ik hier niet getuige van?? :biggrin:
        sigpic

Comment

ja ma toen was ik den agressieve

Comment

Working...
          X