Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rugpijn na lange ritten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• rugpijn na lange ritten

dag iedereen

Als ik met de moto een lange rit doe heb ik op de duur zoals vermeld erge rugpijn, nu is mijn vraag hoe komt da en hoe kan ik dat oplossen ? Kan dat opgelost worden door een rugbeschermer aan te schaffen ? Of is daar een andere reden voor om die pijn weg te krijgen?

Re: rugpijn na lange ritten

denk dat een rugbeschermer weinig daar aan gaat veranderen, zithouding en buik+rugspieren trainen

zit helaas met hetzelfde probleem... maar is door een andere oorzaak bij mij

Comment

In sommige gevallen kan een niergordel wel helpen dacht ik , maar hangt ervan af welke rugpijn het is .. En hoe deze veroorzaakt werd ..
      Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
      Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
      als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

uiteraard is dit ook afhankelijk van het type motor en je zithouding/gestalte
        hoe groot ben je en met welke motor rijd je?
        "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

ik ben ongeveer1.90 en ik rij met een suzuki bandit 1200n. Ik rij wel zo goed als altijd duo dat veranderd mss de zaak.

Comment

1.90, dan zijt ge gene kleinen ook e
            Zitten uw knieen even hoog of hoger dan uw bekken als je op de motor zit? Dat kan al een verklaring zijn
            Eventuele oplossing zou de motor verhogen zijn

Comment

ho dat moet ik morgen eens zien dat weet ik niet van buiten. Maar ik rij met de paarsit met uwe groep mee dan kunnen we eventueel zien wat de oorzaak zou kunnen zijn. Lol

Comment

Bij een normaal gezonde fysieke toestand (dus niet zoals ik ooit iets gebroken door een zware val en daardoor een "blijvend letsel") en een comfortabele zithouding op de motor zou je toch zonder pijn moeten afstappen, ook na langere ritten.
                De meeste fysieke kwaaltjes zoals last van de polsen op een super sportieve machine zijn gekend maar over de rug hoor je dat al minder.
                Zoals sherrif ook zei ligt het er nog aan waar de pijn zich situeert in de rug.
                Lijkt me bijna werk voor een "ergonoom" om uit te vissen waar de oorzaak ligt.
                In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realnuts
                  1.90, dan zijt ge gene kleinen ook e
                  Zitten uw knieen even hoog of hoger dan uw bekken als je op de motor zit? Dat kan al een verklaring zijn
                  de motor verhogen doet niets aan de hoek die de knieen maken,voetsteunen gaan dan mee omhoog.Zadel verhogen kan wel helpen of de vering juist (laten) afstellen,zeker voor gebruik met duo.Of andere veren (laten) steken.De vering van mijn Cbf trekt standaard ook op niets en toen had ik ook meer last van mijn rug,nu met hyperpro veren voor en achter is het al veel beter (ik heb wel 3 lichte hernia's)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realnuts
                    en wat verandert er aan de posities van zadel/stuur/voetsteunen tov elkaar en bijgevolg de zithouding , als je de moto verhoogt

Comment

Ben zelf 'rugpatiënt'.. Mijn ervaring: hoe rechter je op je moto zit, hoe meer die rug zelf alles moet opvangen, hoe meer last. Nu met de KTM heb ik weer heel wat meer last dan op mijn vorige moto. Op de CBR-F (sport-touring) kon ik letterlijk uuuuuuuuuuren rijden zonder last.
                      Op de Z750 had ik ook last, op de 929RR niet. Of toen deden mijn polsen teveel zeer om mijn rug nog te voelen, dat kan ook.

Niergordel helpt wel wat..

Comment

Ik had ook last van m'n rug na lange ritten. Bij mij doet een niergordel of rugprotector echt wonderen.

Heb dagen dat ik 9 uur op de moto zit zonder rug problemen.... m'n polsen daar in tegen :-(
                        Het leven mag dan beginnen bij 40, het wordt pas echt interessant vanaf 180.

Comment

@guido & janbros
                          awel ja, gewoon verkeerd uitgedrukt
                          het komt erop naar dat u gat naar boven of uw voeten naar beneden moeten, kwestie van beter te zitten e, comfortabeler vooral

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door An_
                            Ben zelf 'rugpatiënt'.. Mijn ervaring: hoe rechter je op je moto zit, hoe meer die rug zelf alles moet opvangen, hoe meer last. Nu met de KTM heb ik weer heel wat meer last dan op mijn vorige moto. Op de CBR-F (sport-touring) kon ik letterlijk uuuuuuuuuuren rijden zonder last.
                            Op de Z750 had ik ook last, op de 929RR niet. Of toen deden mijn polsen teveel zeer om mijn rug nog te voelen, dat kan ook.

Niergordel helpt wel wat..

Minder last van mijn rug door m'n clip-ons lager te zetten. Rechte rug == pijn in mijn geval.
                            TL1000S kwijler, SV650s rijder
                            "She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself." - Han Solo

Comment

Vroeger reed ik met een R6 en als ik een paar honderd km bolde moesten ze somm met momenten bijna van mijn moto tillen , toen een niergorel of een brede gordel speciaal voor de rug beginnen dragen en het was beter. Ik had er last van zowel als ik alleen reed als met duo. Na de R6 heb ik mijn toen naked bike gekocht en het prbleem is heel wat minder tot zelfs miniem. Bij lange ritten eventueel eens meer stoppen en afstappen om alles te strekken en te rekken.
                              I feel the need 4 the speed
                              speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
                              streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
                              MT09 SP 2018

Comment

Working...
                              X