Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorrijdster krijgt A-rijbewijs niet terug na verlies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Motorrijdster krijgt A-rijbewijs niet terug na verlies

Bron: GVA

Grindl Driesen (55), die vorige maand haar rijbewijs kwijtspeelde, kwam uit de lucht vallen toen ze haar nieuw exemplaar ging afhalen bij de gemeente in Scherpenheuvel. “In 1988 kreeg je bij het halen van een autorijbewijs ook meteen een motorijbewijs, maar omdat die wet in 1989 veranderde kreeg ik van de gemeente nu enkel een B-rijbewijs terug”, zegt Grindl.
    “Vorige maand raakte ik mijn rijbewijs kwijt en tot mijn grote verbazing kreeg ik enkel een B-rijbewijs terug. En dat terwijl ik al meer dan twintig jaar met de motor rij”, zegt Grindl Driesen. “Op de gemeente kreeg ik echter te horen dat er in 1989 een fout was gebeurd en dat ik destijds geen A-rijbewijs had mogen krijgen.”

Het feit dat de datum van het rijexamen verschilt met de datum waarop Grindl het rijbewijs effectief afhaalde aan de gemeente, zou een verklaring zijn voor het merkwaardige voorval.

“Ik heb mijn rijexamen met succes afgelegd in december 1988 in Diest. Maar door de feestdagen ben ik pas begin januari 1989 mijn rijbewijs gaan afhalen. De nieuwe wet ging inderdaad vanaf 1 januari 1989 van start, maar ik heb mijn examen toch succesvol afgelegd voordat die nieuwe wet er kwam?”, zegt Grindl.

De Federale Overheidsdienst Mobiliteit is bereid om het dossier van Grindl eens te bekijken. “Dit is een merkwaardig voorval. Normaal gezien krijg je bij verlies van het rijbewijs een exacte kopie terug.

NRo

Re: Motorrijdster krijgt A-rijbewijs niet terug na verlies

Only in Belgium.............
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Ik heb de indruk dat er pas na het publiek maken van dit rare voorval iemand toch de 'motivatie' gevonden heeft om dit eens te bekijken. Heel frustrerend als je dat zelf voor hebt.

Comment

Ik had iets gelijkaardig voor toen ik m'n A-rijbewijs ging afhalen.
        Stapte buiten 't gemeentehuis en merkte dat m'n B eraf gevallen was
        Toen hebben ze ter plekke een nieuw rijbewijs gemaakt.
        Op de vraag waarom ik voorheen dan 4 dagen moest wachten om m'n rijbewijs op te halen, kwam helaas geen antwoord
        Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel .

Comment

Wij eergisteren met de papieren van "geslaagd voor het motorrijbewijs" ook naar het gemeentehuis.
            Daar werd door de dame aan de balie alles in orde gemaakt en Cowgirl mocht betalen.
            Toen ik de vraag stelde of het vele jaren geleden reeds behaalde rijbewijs B toch ook wel ergens geregistreerd stond en mee zou worden opgenomen in de "nieuwe versie" viel madam uit de lucht.
            Opeens kostte alles 5 euro minder en moest ook dat rijbewijs even getoond worden.
            Je "zou" durven denken dat ze daar aan de balie ZELF aan denken als je gaat om een rijbewijs bij te laten plaatsen en dergelijke
            In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

in belgië draaid het wieltje wel rond maar kan blijkbaar veel wd40 gebruiken
              Never forget who helped you!
              Never forgive who fu*ked you.
              Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Ambtenarij pure sang. Moet je niet afkomen met redelijke argumenten. Hemeltergend.
                Licensed to chill.
                Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno
                  Ambtenarij pure sang. Moet je niet afkomen met redelijke argumenten. Hemeltergend.
                  Spijtig genoeg klopt dit ook wel. Jaren geleden ook een fars meegemaakt waarbij ze het chassisnr van mijn GMC verkeerd hadden overgeschreven. In Amerika en Engeland word een 1 als I geschreven en die hadden ze dus omgedraaid. Wat een miserie en heen en weer geloop/gebel om dat in orde te krijgen. Gelukkig was er iemand bij de keuring die haar verantwoordelijkheid nam en het op z'n Belgisch opgelost heeft.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy
                  Wij eergisteren met de papieren van "geslaagd voor het motorrijbewijs" ook naar het gemeentehuis.
                  Daar werd door de dame aan de balie alles in orde gemaakt en Cowgirl mocht betalen.
                  Toen ik de vraag stelde of het vele jaren geleden reeds behaalde rijbewijs B toch ook wel ergens geregistreerd stond en mee zou worden opgenomen in de "nieuwe versie" viel madam uit de lucht.
                  Opeens kostte alles 5 euro minder en moest ook dat rijbewijs even getoond worden.
                  Je "zou" durven denken dat ze daar aan de balie ZELF aan denken als je gaat om een rijbewijs bij te laten plaatsen en dergelijke
                  Ook hier weer: alles nakijken voor je buiten gaat anders krijg je te maken met een bureaucratische veldsag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy
                    Ook al meegemaakt Toen ik m'n B ging halen, dacht men daar ook niet. Dus heb hier nog ergens een reserve rijbewijs liggen van m'n brommer. Kan mss wel s van pas komen
                    Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxxi
                      Ik heb de indruk dat er pas na het publiek maken van dit rare voorval iemand toch de 'motivatie' gevonden heeft om dit eens te bekijken. Heel frustrerend als je dat zelf voor hebt.
                      [font=Fixedsys]i`m a party-animal and gixxer-rijder, and i`m proud of it[/font]
                      **eens een rebel altijd een rebel**

Comment

toen ik mijn rijbewijs ging halen voor een <25kw kreeg ik ook gewoon van mijn gemeentehuis een volwaardig A ;]
                        zelfs toen ik mijn internationaal rijbewijs ging halen stond daar ook gewoon A op.

gewoon geluk gehad opt gemeente huis xD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DME3
                          Ik had iets gelijkaardig voor toen ik m'n A-rijbewijs ging afhalen.
                          Stapte buiten 't gemeentehuis en merkte dat m'n B eraf gevallen was
                          Toen hebben ze ter plekke een nieuw rijbewijs gemaakt.
                          Op de vraag waarom ik voorheen dan 4 dagen moest wachten om m'n rijbewijs op te halen, kwam helaas geen antwoord
                          De papieren Rijbewijzen maken ze ter plekke normaal mag je die de dag nadien afhalen ...

De nieuwe rijbewijzen worden nu in Brussel gemaakt dacht ik en duurt weer een week om ze te krijgen

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎