Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lummen klaverblad : pas open en nu al wordt het wegdek vernieuwd ! ! !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Lummen klaverblad : pas open en nu al wordt het wegdek vernieuwd ! ! !

    Fly with the eagle or scratch with the chickens.

    Loud pipes NEVER saved a life .

  • #2
    So? Zo een dingen gebeuren nu éénmaal in de bouw. Sommige zaken hebt ge niet onder controle. Zij maar zeker dat ze voldoende sonderingen hebben gedaan en dat die binnen de marge vallen. Achteraf kan er een wijziging komen door allerlei natuurverschijnselen. Asfalt was van superkwaliteit, maar de bedding scheelde iets aan dat ze nu nog eerst moeten onderzoeken.

    Ik had er in ieder geval gene last van.
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

    Comment


    • #3
      "Volgens het agentschap Wegen en Verkeer is er geen probleem met het asfalt zelf, maar met de ondergrond."

      Ja, maar zo'n gezever is schering & inslag bij de belgische wegen, he. Ze leggen de funderingen niet goed & dan gaat het fout natuurlijk.

      Op de E17 ter hoogte van St-Niklaas is er een paar jaar geleden een groot stuk opnieuw gedaan. Prachtig asfalt, zeker in de regen, want heel weinig opspatten van de neerslag. Echter was het al een paar maanden nadat de aanleg gedaan was een hobbelparcours, vooral op de linker rijstrook. Meer dan 50 vicieuze bobbels in het wegdek op misschien 3 kilometer afstand...

      Mja, dan vind ik toch dat de overheid moet zeggen aan de aannemer: "Heila manneke, da's uw werk niet goed gedaan, he. Ge gaat dat gratis & voor niets opnieuw doen tot het in orde is."

      Maar nee, nu ettelijke jaren later is er nog niets aan gedaan.
      Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

      Comment


      • #4
        Ze zullen het nooit leren,bende prutsers.
        Kawa ER6-N int orange (sold)= Candy lime green Z750(sold) = Kawasaki ZX6RR(sold)=Triumph speed triple SE (sold)
        Aprilia RSV 1000r Factory 2004 motorschade R.I.P = Suzuki GSX-R750 Circuit + BMW E36 M3+ BMW E82 135i

        Comment


        • #5


          Wat ik het toppunt vind is dat ons ministerke van verkeer het klaverblad onlangs nog officieel heeft geopend.

          Als ge van Leuven komt en afslaat naar Hasselt kunde er gewoon niet naast kijken hoe slecht die asfalt er daar bij ligt. En dat was al zo voordat ons ministerke is langs gekomen.
          't Moet dus zijn dat ze haar verkeerde bril op had of gewoon niet eens de moeite heeft gedaan om er eens rond te rijden.
          En dan wordt dat gvd vet betaald voor zo'n ministerpostje. Werken noemen ze dat dan. 't Zal eerder aanschuiven geweest zijn aan het zoveelste feestje ...

          Comment


          • #6
            Zelfde verhaal in Herent op de mechelsestwg ongeveer 2j geleden grote werken geweest en nu na verleden winter beginnen er al weer kleine verzakkingen in het wegdek te komen ik denk binnen een jaar zijn we weer op ne kasseiweg aant rijden en wie moet dit allemaal betalen
            De werken worden telkens uitbesteed aan de goedkoopste awel het is er aan te merken !
            Never forget who helped you!
            Never forgive who fu*ked you.
            Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

            Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

            Comment


            • #7
              das het probleem van de openbare aanbestedingen he, men pakt gewoon altijd de goedkoopste...
              Er zijn daar bedrijven in gespecializeerd, ze maken kleine dochterbedrijven aan speciaal voor die aanbesteding uit te voeren, en van zodra dat er problemen opduiken gaan die failliet. Dus geen aanspraak meer op garantie...
              ZXR 750 89' KTM SMT 10'
              ZX9-R 99' BMW R1200RS 16'
              GSX650F 09'

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Kawa86 Bekijk Berichten
                das het probleem van de openbare aanbestedingen he, men pakt gewoon altijd de goedkoopste...
                Er zijn daar bedrijven in gespecializeerd, ze maken kleine dochterbedrijven aan speciaal voor die aanbesteding uit te voeren, en van zodra dat er problemen opduiken gaan die failliet. Dus geen aanspraak meer op garantie...
                Van horen zeggen?

                Ik zit al van 1998 in de bouwsector. Zowel wegenbouw als andere. Er wordt inderdaad de goedkoopste genomen, maar die mag ni zijne asphalt in Roemenië gaan kopen, of zijn steenpuin. Alle gebruikte materialen moeten benor-keuring en ATG keuring! Hier wordt op toegezien en Fabrikanten dienen deze certificaten te hebben om te mogen leveren. Eveneens worden er ook staalnames genomen tijdens de leveringen die geanalyseerd worden in een labo. Bij kleinere werken niet altijd, maar hier zeker wel.

                Maar zoals met alles, kan er een fabricagefout zijn en wordt dat onder garantie opgelost.

                Echter in dit geval lopen de onderzoeken nog en gaat wss de fout niet bij de aannemer liggen, maar bij de firma die die de sonderingen heeft gedaan en/of de ingenieurs die de beddings berekend hebben. Deze beiden zijn aangesteld door de opdrachtgever en niet de aannemer.
                Last edited by McDaddy; wo. 11 jul. '12, 07:28.
                I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

                Comment


                • #9
                  Goh, denk dat het merendeel van de vernieuwde autosnelwegen op geen reet trekt.

                  Stuk E40 in Aalst... je zou denken dat daar kinderkopkes liggen met een laagje asfalt over.
                  Stuk E40 richting Luik waar je de ring oprijdt. Pas vernieuwt, maar als het regent blijft al het water er op liggen ipv weg te lopen/trekken.
                  Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DME3 Bekijk Berichten
                    Goh, denk dat het merendeel van de vernieuwde autosnelwegen op geen reet trekt.
                    Inderdaad, dat klopt als een bus. En daar zijn de aannemers niet fout aan, maar onze overheid. Zij willen overal het goedkoopste en die minimale voorschriften zijn kantje boord. Dus een strenge winter en de gaten zijn daar. Hier wordt er voorgeschreven dat asfalt in 2 lagen gelegd moet worden, zijnde 7cm met daarop een toplaag van 4 cm. In nederland zijn het vaak 3 lagen met een wapeningsnetje tussen elke laag. Kost de overheid natuurlijk een stuk meer, maar de wegen zijn daar in het algemeen een stuk beter.
                    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎