Mededeling

Collapse
No announcement yet.

En weer nummerplaatperikelen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• En weer nummerplaatperikelen...

Iets meer dan de helft van de mensen die aan een loket van de Dienst Inschrijvingen van Voertuigen (DIV) gaan aanschuiven om een nieuwe nummerplaat aan te vragen, had die aanvraag ook kunnen doen via het internet. Dat verklaart de FOD Mobiliteit en Vervoer. Wie aan een loket moet passeren, moet nu nog ongeveer 2 weken wachten op zijn nummerplaat. In mei bedroeg die wachttijd nog 5 tot 6 weken.

Er zjin aanhoudende problemen bij de DIV. Bij verschillende kantoren staan lange rijen wachtenden, zoals in het lokale kantoor in Kontich. Dat bleek recent uit een reportage van vtm.

De DIV wordt geconfronteerd met vertragingen bij de verwerking van gegevens. Die treden op sinds er in mei een nieuw informaticasysteem werd geïnstalleerd.

'In 85 tot 90 procent van de gevallen is nochtans een inschrijving via het internet mogelijk.' Dat zegt Thomas De Spiegelaere van de FOD Mobiliteit en Vervoer. 'Voor een nieuwe auto moet je toch bij je verzekeringsmakelaar langsgaan, die gerust ook je inschrijving online kan regelen. In 95 procent van de gevallen krijg je je nummerplaat al de volgende dag met de post toegestuurd.'

'WebDIV alleen maar voordelen'

Woordvoerder van het nieuwe computersysteem bij de DIV onderstreept eveneens dat een aanvraag via WebDIV alleen maar voordelen heeft. 'Het online systeem is 7 dagen op 7 de klok rond toegankelijk, en wie dat wenst, krijgt zijn nummerplaat opgestuurd naar zijn werkadres.'

De elf lokale takken van de DIV zijn sinds begin juli bovendien ook alleen nog open op de dagen dat de douane aanwezig is. Dat zijn gemiddeld twee dagen per week. 'De andere dagen gaan de medewerkers van die kantoren helpen in de dichtstbijzijnde tak, of gaan ze naar Brussel om daar de achterstand te helpen wegwerken', aldus De Spiegelaere.

De lokale antennes proberen zoveel mogelijk in geschrankte systemen te werken. Op dagen dat het ene kantoor gesloten is, gaan de medewerkers ervan bijspringen in een ander kantoor. Dat is bijvoorbeeld het geval in Zwijnaarde en Harelbeke.

ACV-Transcom: 'Service lijdt onder besparingen'

Volgens de vakbond ACV-Transcom is er echter meer aan de hand. De service aan het loket lijdt onder de afbouw van het personeel door het besparingsbeleid van de overheid, klinkt het in een persbericht.

'Hetzelfde werk met minder mensen en veel minder ambtenaren vervangen laat zich voelen in heel de overheidsdienst, de federale overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer én natuurlijk de diensten die rechtstreeks in contact komen met burgers.'

'De maatschappij dient zich te realiseren dat een goede en efficiënte openbare dienstverlening ook haar prijs heeft', zegt ACV-Transcom.

De vakbond stelt enkele maatregelen voor om de eerste nood te lenigen. 'Zo denken we aan het opdelen van de wachtenden in een gedeelte van mensen met vragen/informatienoden én effectieve inschrijvingen. Het gratis maken van de applicatie voor de verzekeraars is ook een piste die in combinatie kan gevolgd worden.'

(bron : http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120716_129)
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

sukkelaars he die ambtenaren
    2006 Yamaha FJR 1300
    ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Mooie excuses maar je zal ondertussen maar al meerdere weken aan het wachten zijn op je nummerplaat
      In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wazaa Bekijk Berichten
        sukkelaars he die ambtenaren
        Wazaa ik ben zelf een ambtenaar en doe al 3 jaar de jobinhoud van wat oorspronkelijk twee ambtenaren moeten doen wegens...besparingen. Dat de burger daar het slachtoffer van is is een logisch gevolg. Er zijn nu eenmaal beperkingen bij elke mens zoals twee armen, twee benen, 1 hoofd en 7.36u per dag. Btw we krijgen opleidingen in "efficiënt werken", "Timemanagement, "Organiseren van het werk" en dus is het probleem waarschijnlijk opgelost (de spreekwoordelijke pleistertjes). Ligt het dus aan de ambtenaar of aan een beleid ?
        Last edited by Imno; di. 17 jul. '12, 10:30.
        Licensed to chill.

Comment

Ik werk nu bijna een jaar als externe bij onze ambtenaartjes en zoals hierboven gezegd ... het is puur door slecht beleid dat alles zo traag gaat. Niet te vergeten dat alle mogelijke veranderingen grondig besproken moeten worden met veel meetings enzovoort, je krijgt er gewoon niets gedaan en kunt niet meer doen dan gewoon jouw opgelegde taken uitvoeren met de middelen die je krijgt (niet bijzonder veel). Ik ga blij zijn als het contract verloopt, ze gaan hier wel verloren lopen als ik weg ben want ik doe momenteel de taken van 3-4 personen xD

Om on-topic te blijven, ik heb nog recent een plaat aangevraagd voor mijn eerste moto. Die ingevoerd werd van Nederland.
          Ik heb eerst een VOLLEDIGE dag zitten aanschuiven bij het DIV loket in Alken, waar ze iedere keer me op een ander missend iets wezen:
          - 1e keer aanschuiven: kentekenbewijs niet bij
          - 2e keer aanschuiven: moest een 2e vignet van de verzekeraar op inschrijving hebben (identiek zelfde sticker als dat er al hing)
          - 3e keer aanschuiven: gelijkvormigheidsattest mist een 5-tal zaken die ze nodig hebben voor inschrijving te doen (bj 2001, die 5 zaken werden toen nog niet vermeld op een gelijkvormigheidsattest)

Soit, daarna de verzekering gewoon alles laten opsturen en 10 dagen later kwam de postbode langs met de plaat ... exact op de dag dat ik mijn rijbewijs behaalde Wel stom dat het zolang op zich liet wachten, anders had ik nog kunnen oefenen voor het examen, nu had ik het moeten doen met de 8u rijles van de school ... sjans dat het examen beter ging dan ik had verwacht ^^
          Last edited by Kisho; di. 17 jul. '12, 10:44.
          Suzuki Bandit GSF600S '01
          Suzuki GSX1400 '02

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kisho Bekijk Berichten
            Soit, daarna de verzekering gewoon alles laten opsturen en 10 dagen later kwam de postbode langs met de plaat ... exact op de dag dat ik mijn rijbewijs behaalde Wel stom dat het zolang op zich liet wachten, anders had ik nog kunnen oefenen voor het examen, nu had ik het moeten doen met de 8u rijles van de school ... sjans dat het examen beter ging dan ik had verwacht ^^
            Niet zagen, hier mocht ik +- 6 maand wachten tot m'n moto ingevoerd was..
            TL1000S kwijler, SV650s rijder
            "She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself." - Han Solo

Comment

Ik werk nu bijna een jaar als externe bij onze ambtenaartjes en zoals hierboven gezegd ... het is puur door slecht beleid dat alles zo traag gaat. Niet te vergeten dat alle mogelijke veranderingen grondig besproken moeten worden met veel meetings enzovoort, je krijgt er gewoon niets gedaan en kunt niet meer doen dan gewoon jouw opgelegde taken uitvoeren met de middelen die je krijgt (niet bijzonder veel). Ik ga blij zijn als het contract verloopt, ze gaan hier wel verloren lopen als ik weg ben want ik doe momenteel de taken van 3-4 personen xD

Om on-topic te blijven, ik heb nog recent een plaat aangevraagd voor mijn eerste moto. Die ingevoerd werd van Nederland.
              Ik heb eerst een VOLLEDIGE dag zitten aanschuiven bij het DIV loket in Alken, waar ze iedere keer me op een ander missend iets wezen:
              - 1e keer aanschuiven: kentekenbewijs niet bij
              - 2e keer aanschuiven: moest een 2e vignet van de verzekeraar op inschrijving hebben (identiek zelfde sticker als dat er al hing)
              - 3e keer aanschuiven: gelijkvormigheidsattest mist een 5-tal zaken die ze nodig hebben voor inschrijving te doen (bj 2001, die 5 zaken werden toen nog niet vermeld op een gelijkvormigheidsattest)

Dan zal je ondertussen al wel weten dat het je als ambtenaar nogal verboden is om flexibel te denken en is te kijken of er andere oplossingen zijn om de klant te helpen. Er worden zodanig veel regeltjes verzonnen dat elk gezond mens er zelf niet meer aan uit kan en dan krijg je dat soort toestanden.
              Licensed to chill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
                Dan zal je ondertussen al wel weten dat het je als ambtenaar nogal verboden is om flexibel te denken en is te kijken of er andere oplossingen zijn om de klant te helpen. Er worden zodanig veel regeltjes verzonnen dat elk gezond mens er zelf niet meer aan uit kan en dan krijg je dat soort toestanden.
                ja, en daarom dat ik wel wat medelijden heb met al onze ambtenaren.
                Iedereen kapt altijd op ze (inclusief mijzelf) maar het probleem ligt eigenlijk alleen bij degene bovenaan in de hiërarchie die ondoordachte/absurde beslissingen nemen die de rest onder hun maar moet opvolgen.

Aan het DIV loket vind ik wel dat ze me direct van de 1ste keer alles had kunnen controleren zodat ik geen 3x hoefde aan te schuiven :/
                Kan er wel bij inkomen dat er daar geen tijd is om wat op te zoeken ofzo aangezien er altijd wel een grote groep mensen staat te wachten, in Brussel zullen ze wat minder druk op hun schouders hebben hiervoor. Ik ben al blij dat de moto ingeschreven geraakt is en ik er geen 5-7weken heb op moeten wachten zoals bij de meesten het geval was/is
                Suzuki Bandit GSF600S '01
                Suzuki GSX1400 '02

Comment

Ben op 7 juni een nieuw plaat gaan aanvragen bij de DIV in Kontich om de SV650 te laten inschrijven.
                  Kheb daar 2,5 uur moeten aanschuiven, maar had de dag nadien wel mijn nieuw nummerplaat in de bus. Dus geen 2 weken moeten wachten in tegenstelling tot wat er in 't artikel staat. Ik denk dat langs een loket gaan, nog steeds de snelste manier is om uw plaat te kunnen bemachtigen.
                  Bike history: Kawasaki Ninja ZX-9R (1995), Suzuki GSX-R 750 K5, Honda Fireblade 2008
                  Current bike: Suzuki SV650 (1999)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riktron Bekijk Berichten
                    Ben op 7 juni een nieuw plaat gaan aanvragen bij de DIV in Kontich om de SV650 te laten inschrijven.
                    Kheb daar 2,5 uur moeten aanschuiven, maar had de dag nadien wel mijn nieuw nummerplaat in de bus. Dus geen 2 weken moeten wachten in tegenstelling tot wat er in 't artikel staat. Ik denk dat langs een loket gaan, nog steeds de snelste manier is om uw plaat te kunnen bemachtigen.
                    Voor tweedehandsmotoren wel ja en voor motoren waar de douane bij komt kijken. Voor nieuwe motoren gekocht in België is WebDIV het snelste, maar dan moet je makelaar wel bereid zijn om te betalen voor zijn licentie.
                    Licensed to chill.

Comment

Aan het DIV loket vind ik wel dat ze me direct van de 1ste keer alles had kunnen controleren zodat ik geen 3x hoefde aan te schuiven :/
                      Dat is nu net het probleem dat iedereen met ambtenaren heeft...

Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

Druk is het overal, besparen doen ze ook overal, maar als ge in de prive uwe klant 3 weken laat wachten is hem weg...
                      Assemocheilischmachallys!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
                        Voor nieuwe motoren gekocht in België is WebDIV het snelste, maar dan moet je makelaar wel bereid zijn om te betalen voor zijn licentie.
                        Dat is dan weer typisch belgie: ze besparen al omdat ze minder ambtenaren moeten betalen om niet te werken, en dan laten ze de mens die daar eigenlijk weinig tot niks mee te zien heeft (behalve dat die zijn klant wel ter dienst wil zijn) ervoor betalen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen! Bekijk Berichten
                          Dat is nu net het probleem dat iedereen met ambtenaren heeft...

Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

Druk is het overal, besparen doen ze ook overal, maar als ge in de prive uwe klant 3 weken laat wachten is hem weg...
                          En bij de overheid is het een VERPLICHTING dat je een klant minstens 3 maanden laat wachten (resultaten van overheidsexamens, berekeningen, terugbetalingen, studiebeurs, goedkeuringen, ...) met uitzondering van teruggave belastingen (2 maanden). Dat verzinnen die ambtenaren niet. Dat zijn opgestelde regels die strikt opgevolgd moeten worden en waar die ambtenaren geen lor over te vertellen hebben.
                          Last edited by Imno; di. 17 jul. '12, 13:27.
                          Licensed to chill.

Comment

Dat gaat niet over studiebeurzen en belastingen, maar over het neuten over belachelijke zaken, u 3 keer laten terugkomen voor hetzelfde,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen! Bekijk Berichten
                              Dat gaat niet over studiebeurzen en belastingen, maar over het neuten over belachelijke zaken, u 3 keer laten terugkomen voor hetzelfde,...
                              Is niet drie keer terug komen om hetzelfde. Zijn telkens andere items waarvoor hij moest voor terug komen. Dat is het gevolg van dat fameuze eng-regeltjesgebonden-denken en niet creatief probleemoplossend. Ze zien een probleem dat in strijd is met elvendertig regeltjes en dan kijken ze niet meer verder of er nog problemen zijn in strijd met elvendertig regeltjes. Bovendien krijgen ze ook de tijd niet om verder te kijken en zijn ze totaal onderbemand. Daar is de klant dan de klos van. Ik kan begrijpen dat een klant daar horens van krijgt en zich echt wel belazerd voelt wanneer hij dan nog is moet betalen voor een dienstverlening die hij met moeite krijgt, maar bekijk ook heel even met wat een soms onmogelijke werksituatie die andere kant zit.
                              Licensed to chill.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎