Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorfietsen mogen niet meer op trottoir parkeren (17/7/2012)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Motorfietsen mogen niet meer op trottoir parkeren (17/7/2012)

De Raad van State heeft een koninklijk besluit vernietigd dat motorfietsen toestaat op het trottoir te parkeren. Het Brussels Gewest stapte naar de Raad omdat het KB niet genoeg rekening hield met voetgangers.

Het KB van 11 juni 2011 laat motorfietsen toe op het voetpad te parkeren als ze minstens 1,5 meter ruimte laten voor voetgangers.

Het Brussels Gewest stapte naar de Raad van State omdat het KB tot stand kwam zonder overleg met de gewesten. Het Gewest betreurde met name dat de federale overheid zo geen rekening hield met de initiatieven die Brussel neemt voor voetgangers.

Fedemot, de federatie van motorrijders, betreurt de vernietiging en vraagt aan de federale staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (CDH) om een nieuw initiatief.

bron : http://www.brusselnieuws.be/artikel/...ttoir-parkeren

edit : Tim Verhoeven heeft bij de uitspraken van de Raad van State ontdekt dat het enkel het artikel betreft rond parkeren op het trottoir. De rest van het KB van 11 juni 2011 blijft wel degelijk gelden. De kranten zijn wat misleidend geweest in hun informatie met de vermelding dat het volledige KB vernietigd werd. Pluim voor Tim dus
    Last edited by Imno; wo. 18 jul. '12, 17:36.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

en hoeveel trottors zijn daarwerkelijk 1,5m breed?!
    Pink is not just a color.... it's a lifestyle
    A racer NEVER looks back...
    R6 2004 it's Barbie bitch!

Comment

ik doe mee ... ik zet mijne moto over het algemeen toch binnen mijn zicht als ik ergens ben (als het mogelijk is natuurlijk) en als da op een trottoir is of niet da ga ik mij niet aantrekken.
      Ge moet wel rekening houden met de andere mensen natuurlijk,maar als er plaats genoeg is dan zal mijne moto daar ook staan.

Als wij als motards ons enkel op parkeerplaatsen mogen gaan zetten dan zulde wa zien sé ...wa doet ge dan op een clubritje als ge stopt voor terraske

Comment

Brussel? Nu niet beginnen schelden he...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xsaartje Bekijk Berichten
          en hoeveel trottors zijn daarwerkelijk 1,5m breed?!
          3 meter voor mijn deur.
          first you see god than you hit the brakes...

Comment

Wat ik nu wel helemaal eigenaardig vind is dat ze daar beweren moeite te doen voor voetgangers, maar dat er heel wat wijken in Brussel zijn waar je door vuilzakken en brol allerhande voor geen meter op de stoep kan. Brussel is helemaal niet zo voetgangersvriendelijk. Wat is nu eigenlijk hun probleem ? Gewoon been stijf houden omdat hun mening niet gevraagd werd en dan wat excuses verzinnen om een gelijk te halen ?
            Licensed to chill.
            Non Semper Arcum Tendit Apollo.
            2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Dat is niet alleen in brussel een probleem,ik denk dat het overal een probleem is om voetpaden te vinden die breed genoeg ,als je 1,5m vrij moet laten om de voetgangers door te laten en dan uw moto erop zetten moet het voetpad al minstens 2,5mzijn,jawade,dat is groot hé,maar niet getreurd,kunnen onze moto bij Kiekeboe zetten.
              Honda cbr 600f 2006
              circuit:yamaha r6 2004

Comment

Moeten ze toch moeite doen om u op te schrijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michael Bekijk Berichten
                  Moeten ze toch moeite doen om u op te schrijven
                  Dan moet ge al de pech hebben dat een werkwillige flik u ziet staan (zijn die er wel in Brussel?), zou de boete al zonder problemen betalen want ze hebben toch "iets" moeite gedaan.

Als het morgen nog eens droog is ga ik me voor een eerste keer erop wagen om met de moto naar het werk te gaan (centrum brussel) ... er is nu minder file, alleen op de E40 een stukje waar ze bezig zijn met werken. Zal het toch ooit moeten leren, dus waarom niet nu ^^
                  Last edited by Kisho; wo. 18 jul. '12, 08:43.
                  Suzuki Bandit GSF600S '01
                  Suzuki GSX1400 '02

Comment

Goh, ik zie altijd dat er ruim iemand met een rolstoel ofzo door kan, maar voor de rest ga ik me toch nog steeds op de stoep zetten, tenzij er net een plaatsje vrij is waar het niet betalen is.

Lijkt me inderdaad om miserie vragen als alle motoren plotseling even de parkeerplaatsen in Brussel gaan innemen.
                    Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kisho
                      Als het morgen nog eens droog is ga ik me voor een eerste keer erop wagen om met de moto naar het werk te gaan (centrum brussel) ... er is nu minder file, alleen op de E40 een stukje waar ze bezig zijn met werken. Zal het toch ooit moeten leren, dus waarom niet nu ^^
                      Ik doe dat in principe elke dag (vanuit Leuven). En nu is het moment om ermee te beginnen. 't Is de laatste dagen rustig geworden. Idd aan de werken in Kraainem is het nog even aanschuiven, maar ik vind dat het daar nu toch redelijk vlot gaat.
                      timverhoeven
                      2fast4u.be Lid
                      Last edited by timverhoeven; wo. 18 jul. '12, 14:03. Reden: Fixed qoute
                      Kawasaki ER6-f 2008 - For sale
                      MV Agusta Brutale 800 2013

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kisho Bekijk Berichten
                        Wel een beetje oppassen aan de werken. Ze hebben sinds gisteren ET weggenomen, maar dat wil niet zeggen dat ze daar niet staan te flitsen.

Ikzelf rij elke dag via diezelfde E40 naar Brussel met de moto, winter en zomer, 60 km op/60 km af. Plezant, zeker vandaag.
                        Geen verkeer, droog en niet te warm of te koud.
                        Nog even en we beginnen Harleyrijders te zien s'morgens.

Als je een groot wit KTMonster ziet afkomen, gelieve even opzij te gaan, dank u.
                        [FONT=franklin gothic medium]"A man who stands for nothing will fall for anything"[/FONT] Malcolm X

History: Bandit 1200N, Honda XL1000 Varadero, Suzuki SV1000S, KTM 990 Adventure, KTM 990 Adventure R, KTM 1190 Adventure, Honda CB500X.

Present: BMW RNineT Scrambler aka The Hipster

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Max Bekijk Berichten
                          Wel een beetje oppassen aan de werken. Ze hebben sinds gisteren ET weggenomen, maar dat wil niet zeggen dat ze daar niet staan te flitsen.

Als je een groot wit KTMonster ziet afkomen, gelieve even opzij te gaan, dank u.
                          Ik ga altijd ruim aan de kant, denk dat ik je zelfs al een paar keer heb zien passeren.
                          Herinner me toch ergens een ferme witte KTM gezien te hebben deze week
                          Suzuki Bandit GSF600S '01
                          Suzuki GSX1400 '02

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kisho Bekijk Berichten
                            Ik ga altijd ruim aan de kant, denk dat ik je zelfs al een paar keer heb zien passeren.
                            Herinner me toch ergens een ferme witte KTM gezien te hebben deze week
                            Op de topcase staat in het rood wat hier in het (KTM) oranje in mijn handtekening staat.
                            En de 2fast4u stickers staan net boven de uitlaten op de zijflankskes.

Kwestie van mij te herkennen.....

Many safe trips, en probeer het plezierige te zien in het filefilteren.
                            [FONT=franklin gothic medium]"A man who stands for nothing will fall for anything"[/FONT] Malcolm X

History: Bandit 1200N, Honda XL1000 Varadero, Suzuki SV1000S, KTM 990 Adventure, KTM 990 Adventure R, KTM 1190 Adventure, Honda CB500X.

Present: BMW RNineT Scrambler aka The Hipster

Comment

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._parkeerverbod

[ De Motor Cycle Action Group voelt zich gepasseerd. "Er zijn zo veel redenen om niet met de motor te rijden", vertelt Theo Beeldens. "En die ene maatregel die het voor ons makkelijker maakt wordt nu, zonder overleg met ons, onderuit gehaald."]

el staf.jpg

MAG en Theo zijn niet de spreekbuis van de belgische motards, die geloofwaardigheid zijn ze kwijt.
                              Fly with the eagle or scratch with the chickens.

Loud pipes NEVER saved a life .

Comment

Working...
                              X