Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorkeuring vanaf 2022

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Motorkeuring vanaf 2022

Wacht maar, net het digitale MAGazine ontvangen[emoji6].
    Vanaf 1 januari 2022 is de motorkeuring er [emoji35]. Dat ligt vast [emoji20].
    Wat er gekeurd gaat worden is precies nog heel onduidelijk, ze hebben nog 2 jaar om dat uit t vogelen, laat ons hopen dat het gewoon de verlichting is en de staat van de banden.
    Dat gaat nog iets worden [emoji27]
    Proud member of AfricaTwin.org.

Oorspronkelijk geplaatst door maniakske Bekijk Berichten
    Wat er gekeurd gaat worden is precies nog heel onduidelijk, ze hebben nog 2 jaar om dat uit t vogelen, laat ons hopen dat het gewoon de verlichting is en de staat van de banden.
    dat werd in 2013 al gezegd he, dat het er ten vroegste in 2022 zou komen, maar is er in het artikel sprake van iets concreters al?

Dit is wat ik op de site van Touring vond:
    https://emag.touring-verzekeringen.b...-motor.html#!/

Het is volkomen denkbaar dat de verplichte motorkeuring in 2022 nog steeds niet van toepassing zal zijn. De tekst bepaalt namelijk dat elk land de beslissing kan nemen die het gepast acht. De lidstaten kunnen deze wet dus uitsluiten als ze de noodzakelijke maatregelen inzake verkeersveiligheid invoeren. Gezien het dalende aantal ongelukken waarbij tweewielers betrokken zijn, zou België van deze regel kunnen afwijken.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

Comment

Waarschijnlijk horen uitlaten daar ook bij, mag geen straightpipe (decat) zijn.

Comment

beetje paniekzaaierij van MAG over een topic dat al 20 jaar opduikt

neen, de keuring staat echt nog niet vast.... het Europees parlement veegde dat van tafel..... tot minstens 2022

maar dat wil niet zeggen dat ze er sowieso komt, neen in 2022 kunnen ze er nog eens over debatteren

alléz, als we in 2022 al een regering hebben EN als de sossen en groenen in die regering zitten ( de 2 enige pro keuring eigenlijk )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NATAS Bekijk Berichten
          beetje paniekzaaierij van MAG over een topic dat al 20 jaar opduikt

neen, de keuring staat echt nog niet vast.... het Europees parlement veegde dat van tafel..... tot minstens 2022

maar dat wil niet zeggen dat ze er sowieso komt, neen in 2022 kunnen ze er nog eens over debatteren

alléz, als we in 2022 al een regering hebben EN als de sossen en groenen in die regering zitten ( de 2 enige pro keuring eigenlijk )
          Goede morgen, even zo uit mijn hoofd, het is nog vroeg[emoji6].
          Om samen te vatten: de Europese landen moesten tegen een bepaalde datum doorgegeven of ze de keuring gingen invoeren, indien ze de keuring niet invoerden moesten ze maatregelen treffen om de veiligheid van de motorrijders te bevorderen. Ik dacht dat 2 landen hadden doorgegeven dat ze de keuring invoerden en een aantal landen hebben reeds een keuring of iets vergelijkbaars. België heeft niets doorgegeven. Hierdoor is er ook een datum van 1 jan 2022 in het zicht gekomen waar België verplicht van Europa een keuring voor motorfietsen met een cilinderinhoud van meer dan 125cc moet invoeren. Er staat wel nergens wat en hoe er gekeurd moet worden. Wat wel vast staat is dat het niet gratis zal zijn. Gaat di dan effectief vanaf 2022 in België gebeuren, ik vermoed van niet, België kennende zal dat later zijn en zullen hier van Europa uit ook nog wel op hun vingers voor getikt worden.
          We zullen het binnen dit en 2 jaar weten.
          Voor diegene die graag lezen kan je hier best eens op googelen, je vindt hier veel info over[emoji6].

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Ik heb hier even een apart topic van gemaakt.

Comment

België heeft niets doorgegeven. Hierdoor is er ook een datum van 1 jan 2022 in het zicht gekomen waar België verplicht van Europa een keuring voor motorfietsen met een cilinderinhoud van meer dan 125cc moet invoeren.
              nogmaals, er staat NERGENS dat een keuring verplicht is

het staat de landen vrij andere maatregelen te nemen om de verkeersveiligheid te verhogen en dan is een keuring niet verplicht.

kijken we naar ons landje.... dan is er ondertussen een rijbewijs in stappen ingevoerd......

Europa kan dus niet op de vingers tikken,
              de ongevallen met motorrijders daalden immers de afgelopen jaren en zodoende blijkt deze maatregel afdoende om de keuring niet in te moeten voeren

Comment

Blijkbaar is er dus toch iets van aan:

https://m.motornieuws.be/be/nieuws/d...auri-2022-6194

Comment

Het zal even afwachten zijn, ik ben nog steeds van mening dat je er niet tegen kan zijn zolang je niet weet waarop ze gaan keuren[emoji6]

Comment

Voor mij ook geen punt, alleen rij- en remtesten door derden zie ik niet zitten. Een motor is geen auto en als je ziet hoe sommige werknemers van keuringstations omgaan met de auto's heb ik daar persoonlijk wel een probleem mee...
                    Geniet elke dag en rij nooit sneller dan je engelbewaarder!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wilbike Bekijk Berichten
                      Voor mij ook geen punt, alleen rij- en remtesten door derden zie ik niet zitten. Een motor is geen auto en als je ziet hoe sommige werknemers van keuringstations omgaan met de auto's heb ik daar persoonlijk wel een probleem mee...
                      Dat gaat nog problemen geven, stel dat de moto bij een remtest omvalt [emoji44]...

Het zal even wachten worden hoe ze het gaan uitvoeren, eventueel de dealers een soort keuring laten uitvoeren [emoji56].

Comment

ik ben nog steeds van mening dat je er niet tegen kan zijn zolang je niet weet waarop ze gaan keuren[emoji6]
                        Het gaat sowieso tijd en geld kosten,dat is al genoeg om er tegen te zijn.
                        En eens ze er is zal het ook steeds verder gaan en strenger worden,met als resultaat problemen en extra kosten over nutteloze details,zo is het bij auto's ook.
                        BOCHTENPIKKER

Comment

Het zal even wachten worden hoe ze het gaan uitvoeren, eventueel de dealers een soort keuring laten uitvoeren [emoji56].
                          Ik zou daar toch niet op hopen, de auto dealers mogen het ook niet doen
                          2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                          2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
                            Ik zou daar toch niet op hopen, de auto dealers mogen het ook niet doen
                            In NL is dat al jaren voor auto's, maar of dat de veiligheid ten goede komt?

Ik weet nog van in mijn Nurburgring-tijd dat in NL veel zwaar aangepaste auto's naar de lokale "garage van een minderheidsgroep" zoals ze zelf zegden (niet racistisch bedoeld) gingen om voor een "tientje" een APK te hebben. Over het algemeen waren die auto's deftig geprepareerd, maar ik weet toch nog 1 persoon die zo door zijn een eigenbouw lasrolkooi tijdens een ongeluk behoorlijk gekwetst is geraakt.
                            Dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Bij ons op de autokeuring is het dan weer het ander uiterste.

Ikzelf ben niet tegen de motorkeuring, mits ze niet gaan overdrijven zoals bij de auto's. Ik zie nog altijd te veel moto's met compleet kale banden of uitlaten die zo veel lawaai maken dat ze 3 dorpen verder hun pintje al klaar kunnen zetten in het lokale café.

Comment

Ja want de autokeuring is zaligmakend. Hoeveel auto's rijden er niet rond zonder een geldig keuringsattest?
                              • GSX1100R 1996 - (2002-2005) Verkocht
                              • Zx9r 1999 (C2) Cicuit. (2005 - 2014) Verkocht
                              • Z1000SX 2011 (2011 - )
                              • GSX-r1000 2015 Circuit - OW

Comment

Working...
                              X