Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorkeuring vanaf 2022

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hahaha

Oorspronkelijk geplaatst door B Bekijk Berichten
    Roetewisser

Ich hem gene roetewisser dus de mijne wordt zeker goegekeurd ... 🤣🤣

Comment

Ik weet uit héél goede bron dat op vrijdag 16 juli het besluit met betrekking tot de motorkeuring goedgekeurd werd.
      Deze wordt ingevoerd vanaf 1 januari 2022 énkel voor motoren die tweedehands verkocht worden en na schade door ongeval.

Wat er juist gekeurd gaat worden en waar de lat ligt om een gevallen motor naar de keuring te sturen, dat weet ik (nog) niet.
      Last edited by Schussboelie; zo. 1 aug. '21, 14:46.

Comment

Twee vespa’s en twee moto’s…. Ik ga niet meer toekomen met een dag verlof om naar de keuring te gaan… :-(.
        Tracer GT - Hypermotard 950 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk Berichten
          Twee vespa’s en twee moto’s…. Ik ga niet meer toekomen met een dag verlof om naar de keuring te gaan… :-(.
          Lees dan toch wat er nét boven jouw post staat.
          Zolang je ze niet crasht of verkoopt is de keuring voor jou niet van toepassing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            Lees dan toch wat er nét boven jouw post staat.
            Zolang je ze niet crasht of verkoopt is de keuring voor jou niet van toepassing.
            Ik denk dat het al lachend werd gezegd. Internet zorgt voor langere tenen bij de mensen heb ik den indruk 😉🤭😊

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierH Bekijk Berichten
              Internet zorgt voor onduidelijkheid over de bedoeling van een reactie 😉🤭😊
              Fixed that for you

Comment

Zoals hierboven al geschreven:
                https://www.vlaanderen.be/technische...g-motorfietsen
                Proud member of AfricaTwin.org.

Comment

In het najaar zullen dus vermoedelijk nog veel tweedehands buitenkansjes te doen zijn. En zeer benieuwd of je vanaf 2022 motorfietsen met veel aftermarket stuff nog door de tweedehands/ongevals keuring krijgt.

Hoewel ik denk dat het goed is dat op basis veiligheid wordt gecontroleerd, vermoed ik dat de tijd van zelf veel veranderen nu wel op zijn einde begint te lopen.
                  Be strong & be kind

Comment

Spijtig, denk niet dat er veel mee opgelost wordt...

Comment

Er is waarschijnlijk nog niet vastgelegd op welke punten zal worden gecontroleerd ? Ik heb het toch niet gelezen in het hierboven vermelde artikel.
                      De keuringsstations gaan hierover toch richtlijnen krijgen.
                      Bij motorfietsen bestaat een cultuur van verbeteren/upgraden van vering/demping door betere componenten. Het afstellen van je motor op je gewicht en gebruik. Aanpassen van OEM spiegels , hendels , zadels,dempers .... En nu.?....
                      Het interesseert me wel te weten waarop zal worden gekeurd.

Comment

We gaan gewoon geduld moeten hebben om te weten op wat ze gaan controleren.
                        En ik lees ook nog dat er na een tijdje mogelijks nog aanpassingen komen.
                        Dus hopelijk klagen er veel mensen als ze op idiote zaken gaan controleren.
                        Ik ben al blij dat het alleen bij verkoop en ongeval wordt,en niet jaarlijks.
                        BOCHTENPIKKER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gvy Bekijk Berichten
                          Bij motorfietsen bestaat een cultuur van verbeteren/upgraden van vering/demping door betere componenten. Het afstellen van je motor op je gewicht en gebruik. Aanpassen van OEM spiegels , hendels , zadels,dempers .... En nu.?....
                          Bij auto's was dat ooit ook zo...

Onder het mom van veiligheid willen motorfietsfabrikanten gaandeweg de accessoiremarkt in eigen handen krijgen.
                          Be strong & be kind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leville Bekijk Berichten
                            Onder het mom van veiligheid willen motorfietsfabrikanten gaandeweg de accessoiremarkt in eigen handen krijgen.
                            Ik denk dat de motorfietsfabrikanten hier bitter weinig mee te maken hebben...

Comment

Dat was toch een van de uitgangspunten van het oorspronkelijke idee achter de motorkeuring: accessoires/aanpassingen zouden enkel toegelaten worden als het van het merk zelf was. Al de rest zou verboden worden.
                              Be strong & be kind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leville Bekijk Berichten
                                Dat was toch een van de uitgangspunten van het oorspronkelijke idee achter de motorkeuring: accessoires/aanpassingen zouden enkel toegelaten worden als het van het merk zelf was. Al de rest zou verboden worden.
                                Het ultieme uitgangspunt was ongetwijfeld de veiligheid van de motorfietsen controleren... het zou vreemd zijn dat een overheid een commerciële visie zoals jij formuleert zou hebben. Er worden jaarlijks vele miljoenen euro vergooid/verdiend (hangt af aan welke kant je staat). Talloze bedrijven zouden over de kop gaan, ontelbaar veel werklozen erbij. Dat wil je niet als overheid.

Comment

Working...
                                X