Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KAWA roept alle KAWA ZX10-R's terug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• KAWA roept alle KAWA ZX10-R's terug

Kawasaki roept alle ZX10-R modellen terug!
    2 Aug 2004

30 juli 2004 is er een nota rondgegaan van Kawasaki Europe die de terugroepactie van alle ZX10-R modellen beveelt. Er is blijkbaar een probleem vastgesteld met het voorwiel.

Enkel op de aanhangwagen a.u.b.

Kawasaki raad ten stelligste aan niet meer met de ZX10-R te rijden tot de dealer het nieuwe voorwiel heeft gemonteerd.

Tot nu toe zijn slechts drie gevallen bekend die een 'probleem met het voorwiel' hadden, maar Kawasaki neemt het zekere bij het onzekere en vervangt kosteloos het voorwiel van elke verkochte ZX10-R.

Kawasaki hoopt voor september de volledige Europese markt geholpen te hebben.
    http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

Kheb vernomen dat de voorvelg - bij hoge snelheid (hoe hoog ?) - 'ontploft'
    Die 3 gevallen zijn niet meer ...
    Ik wil aan de "Z"..!!

Comment

[font=Helvetica, Arial] ZX-10R productveiligheid terugroepactie[/font]
      [font=Helvetica, Arial] We hebben een mogelijke toeleverancierproductiefout ontdekt in het gietproces van enkele voorwielen van de ZX-10R. Slechts een erg klein aantal van de voorwielen gemonteerd in ZX-10R motoren zijn als foutief aan ons gerapporteerd. Om onze klanten gerust te stellen hebben we echter besloten kosteloos alle voorwielen te vervangen, ongeacht de conditie.
      Dit heeft geen betrekking op de achterwielen. Alhoewel slechts 3 meldingen van onze totale wereldwijde verkopen mogelijk aan een toeleverancierproductiefout onderhevig zijn, instrueren wij onze klanten NIET hun motorfiets te gebruiken totdat het voorwiel is vervangen. Wij verwachten dat het grootste gedeelte van de machines, verkocht binnen Europa, begin september gemodificeerd zullen zijn. Klanten worden verzocht zo spoedig mogelijk contact op te nemen met hun dealer om een afspraak te maken voor de modificatie. Deze product veiligheid terugroepactie heeft géén betrekking op andere modellen.
      [/font]

[font=Helvetica, Arial] Voor verdere informatie vragen wij u contact op te nemen met:[/font]

[font=Helvetica, Arial] Kawasaki Motor Europe N.V.
      De heer Hans Sipkema
      Telefoon: 023-5670580
      E-mail: [email protected]
      [/font]

[font=Helvetica, Arial] Vraag & Antwoorddocument terugroepactie ZX-10R [/font]
      [font=Helvetica, Arial] Vraag:
      Hebben alle ZX-10R modellen deze toeleverancierproductiefout?
      [/font]

[font=Helvetica, Arial] Antwoord:
      Niet alle ZX-10R's hebben deze toeleverancierproductiefout. Echter, alle geproduceerde aantallen tot vandaag zullen worden gemodificeerd uit voorzorg, omdat men bij een optische inspectie van het voorwiel niet kan zien of het voorwiel aan een mogelijke defect onderhevig is.
      [/font]

Waarom betreft het alléén het voorwiel?
      [/font]

De achterwiel gietmallen zijn anders dan de voorwiel gietmallen.
      [/font]

Moet ik stoppen mijn machine te gebruiken?
      [/font]

Ja, wij raden sterk aan de machine NIET te gebruiken totdat de modificatie heeft plaatsgevonden.
      [/font]

Als ik mijn motor niet kan gebruiken, hoe moet ik dan mijn motor bij de dealer afleveren?
      [/font]

Bij voorkeur uw motor naar uw dealer transporteren op een aanhanger of met een busje. Als dat niet mogelijk is, de motor langzaam en voorzichtig
      naar de dealer rijden. Echter als voorzorg, kies de kortst mogelijke route via goed onderhouden wegen en als u iets vreemds opmerkt, stop dan direct en bel uw dealer. Rij niet met de machine dan alléén om de motor bij de dealer af te leveren voor modificatie.
      [/font]

Ik ben niet in het bezit van een ZX-10R, maar het voorwiel van mijn motor ziet er hetzelfde uit. Moet ik me zorgen maken?
      [/font]

Neen, de mogelijke toeleverancierproductiefout heeft alléén betrekking op de ZX-10R voorwiel gietmallen.
      [/font]

Mijn motor is mijn enige transport. Ik kan niet zonder tot mijn motor is gemodificeerd. Wat kan ik doen?
      [/font]

Wij verzoeken u voor deze special situatie contact op te nemen met de dealer. Een servicemotor is mogelijk beschikbaar.
      [/font]

Waarom duurt het tot september voordat alle machines zijn gemodificeerd?
      [/font]

Het hangt af van de productiecapaciteit van de toeleverancier,
      [/font]

Kan ik een vergelijkbaar wiel monteren en dan mijn motor blijven rijden?
      [/font]

Nee, omdat andere Kawasaki voorwielen niet kant en klaar gebruikt kunnen worden zonder grote aanpassing. Verder, niet-ZX-10R wielen kunnen zwaarder zijn dan de originele, wat het rijgedrag negatief kan beïnvloeden.
      [/font]

Hoeveel foutieve meldingen zijn ontvangen?
      [/font]

Wereldwijd 3.
      [/font]

Waarom zijn er foutieve wielen door het toeleveringsbedrijf geleverd aan Kawasaki Motors Japan?
      [/font]

Het controleproces van het toeleveringsbedrijf was niet accuraat genoeg.
      [/font]

Welke controlemaatstaf zal het toeleveringsbedrijf in de toekomst gebruiken?
      [/font]

Een meer accurate röntgencontrole zal op alle geproduceerde wielen worden toegepast en gietverbeteringen zullen worden gemaakt om poreusheid uit te sluiten.
      [/font]

Kan dit probleem zich ook voordoen op de ZX-10R achterwiel en/of andere modellen?
      [/font]

Er zijn géén meldingen ontvangen van welk ander model dan de ZX-10R, ook niet op de ZX-10R achterwielen. De achterwielmallen verschillen met de mallen die gebruikt worden voor de voorwielen.
      [/font]

[font=Helvetica, Arial]Bron: http://www.motormaniacs.nl/
      [/font]
      http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

Comment

da is nu eens iets wat ge niet aan 300 per uur wilt meemaken
        http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

als het met de banden zou te maken hebben
          dan heb je banden nodig die tegen +300 km per uur kunnnen
          en dat heeft de hayabusa wel
          zoals de pirelli diabolo met de p index deze kunnen dan wel boven de 300 km
          meer daarover vind je op ons forum
          www.hayabusaclubbelgie.be

Comment

het heeft nix met de banden te maken
            denk da er breuken in de voorwielen komen door slechte gietmallen
            wss scheelde er iets met de vacuum of zo en bleven er luchtbellen in de giet zitten
            en das ni goed voor de sterkte ze
            en dan zone moto die al wheeliend optrekt
            die slagen zullen het zeker ni goed gedaan hebben
            ze stoten het af op toeleverancier
            vraag me af wie de velgen maakt voor kawa
            yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

amai en al die zxen die ik zag vlamme op zolder....

Comment

ge kunt maar 1 ding zeggen en dat is bravo voor Kawasaki dat ze dit doen en niet alles ontkennen zoals er bepaalde fabrikanten in het verleden hebben gedaan.
                Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

idd bij den haya zijn der toch eens ernstige probs geweest in't begin(waren da achterveringen die ontploften,nee ik weet den tl zijnen roterende demper is een andere historie of frame of achterbrug die zomaar brak/scheurde) da hebbe ze toch nooit toegegeven,heb zo es een docu op bbc gezien over da item waar verschillende mensne verminkt waren en geen rotte frank hebbe gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK
                    ge kunt maar 1 ding zeggen en dat is bravo voor Kawasaki dat ze dit doen en niet alles ontkennen zoals er bepaalde fabrikanten in het verleden hebben gedaan.
                    Weet je hoe dikwijls BUELL cq HD dit al gedaan heeft??, en telkens als ze het doen krijgen ze kritiek en kawa krijgt lofbetuigingen ikke niet meer snap
                    tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                      Weet je hoe dikwijls BUELL cq HD dit al gedaan heeft??, en telkens als ze het doen krijgen ze kritiek en kawa krijgt lofbetuigingen ikke niet meer snap
                      jamaar dat is niet abnormaal bij Buell dat is een gewoonte en als het een gewoonte is dan geen bravo
                      Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Working...
                      X