Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aprilia verkocht... Aan Piaggio!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aprilia verkocht... Aan Piaggio!

Ben benieuwd of er binnenkort supersnelle scooters op de markt gaan komen

Na de geruchten dat Ducati een bod zou gedaan hebben op Aprilia, blijkt dat uiteindelijk Piaggio aan de haal gaat met de uiteindelijke 100% aandelen van de relatief jonge motorfabrikant uit Noale.

Eerder deze maand sprong de finale Ducati vs. Aprilia onderhandeling af toen bleek dat de Texas Pacific Group volgens Aprilia te weinig centen wou ophoesten.
    Geruchten doen de ronde dat Aprilia baas Beggio zo een 60 miljoen euro in schulden zou zitten door de bouw van een volledig geautomatiseerde Guzzi fabriek, volgens velen een foute investering in de 'oudere' Guzzi V-Twins.

Plots kwam Piaggio opdagen, de Italiaanse scooterfabrikant - zeg maar de grootste Europese tweewieler fabrikant - om een bod te doen op het 'te koop staande' Aprilia.

Piaggio's uiteindelijke deal is op zjin minst 'mooi' te noemen naar economische normen. De groep gaat aan de haal met 100% van de aandelen. Het management komt in handen van de Piaggio groep.

In Italië vreest men voor jobverlies na de overname van Piaggio aangezien beide fabrikanten rechtstreekse concurrenten zjin van elkaar.

Bron: http://www.motor-europe.com/news/rea...e.asp?item=472
    http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

jobverlies is er niet zo gauw denk ik,nu kunne ze juist dikke scoot's ontwikkelen,aprilia gebrikt sinds vorig jaar al de injectiemotor van piaggio in hun scoots,aprilia had een jaar of 4 terug de scoop met het eerste di-tech blok in hun scoots(heb der zo nog ene gehad) de scootermarkt is al jaren terug aan't lopen ,aprilia is veel duurder geworden dan voorheen terwijl een merk als piaggio nog steeds dezelfde prijzen hanteert als vroeger voor hun modellen.
    men heeft veel geld geinvesteerd in hopeloze zaken zoals die guzzi's,laverda behoort ook toe aan aprilia en zat ook met slechte cijfers,je zag al aan de sfc1000 dat aprilia hun technologie en kennis gebruikt heeft om er toch wat mooie modellen in te brengen die zouden aanslaan bij het publiek,de guzzi's zijn ook fel afgeweken van hun concept buiten de v45 blokken.
    ducati was niet zo'n goeie deal omdat men dan 2 merken tegen een zet in de motogp,sbk(rijden nu geen miele's maar je weet wat ik bedoel)

ik heb in ieder geval geen vrees ivm problemen voor mij fiets,zijn wereldwijd tienduizenden fietsen van verkocht en overal kan je wel de reserveonderdelen vinden

Comment

Working...
    X