Ben benieuwd of er binnenkort supersnelle scooters op de markt gaan komen
Na de geruchten dat Ducati een bod zou gedaan hebben op Aprilia, blijkt dat uiteindelijk Piaggio aan de haal gaat met de uiteindelijke 100% aandelen van de relatief jonge motorfabrikant uit Noale.
Eerder deze maand sprong de finale Ducati vs. Aprilia onderhandeling af toen bleek dat de Texas Pacific Group volgens Aprilia te weinig centen wou ophoesten.
Geruchten doen de ronde dat Aprilia baas Beggio zo een 60 miljoen euro in schulden zou zitten door de bouw van een volledig geautomatiseerde Guzzi fabriek, volgens velen een foute investering in de 'oudere' Guzzi V-Twins.
Plots kwam Piaggio opdagen, de Italiaanse scooterfabrikant - zeg maar de grootste Europese tweewieler fabrikant - om een bod te doen op het 'te koop staande' Aprilia.
Piaggio's uiteindelijke deal is op zjin minst 'mooi' te noemen naar economische normen. De groep gaat aan de haal met 100% van de aandelen. Het management komt in handen van de Piaggio groep.
In Italië vreest men voor jobverlies na de overname van Piaggio aangezien beide fabrikanten rechtstreekse concurrenten zjin van elkaar.
Bron: http://www.motor-europe.com/news/rea...e.asp?item=472

Na de geruchten dat Ducati een bod zou gedaan hebben op Aprilia, blijkt dat uiteindelijk Piaggio aan de haal gaat met de uiteindelijke 100% aandelen van de relatief jonge motorfabrikant uit Noale.
Eerder deze maand sprong de finale Ducati vs. Aprilia onderhandeling af toen bleek dat de Texas Pacific Group volgens Aprilia te weinig centen wou ophoesten.
Geruchten doen de ronde dat Aprilia baas Beggio zo een 60 miljoen euro in schulden zou zitten door de bouw van een volledig geautomatiseerde Guzzi fabriek, volgens velen een foute investering in de 'oudere' Guzzi V-Twins.
Plots kwam Piaggio opdagen, de Italiaanse scooterfabrikant - zeg maar de grootste Europese tweewieler fabrikant - om een bod te doen op het 'te koop staande' Aprilia.
Piaggio's uiteindelijke deal is op zjin minst 'mooi' te noemen naar economische normen. De groep gaat aan de haal met 100% van de aandelen. Het management komt in handen van de Piaggio groep.
In Italië vreest men voor jobverlies na de overname van Piaggio aangezien beide fabrikanten rechtstreekse concurrenten zjin van elkaar.
Bron: http://www.motor-europe.com/news/rea...e.asp?item=472
Comment