Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opgepast voor buitenlandse "kopers" via het internet!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Opgepast voor buitenlandse "kopers" via het internet!

Opgepast voor buitenlandse "kopers" via het internet!Het onderstaande bericht ontvingen we via mail van Andy Paries. Alhoewel motornet geen enkele verantwoordelijkheid neemt wat betreft de inhoud van dit bericht hebben we er aan gehouden om het jullie integraal voor te leggen. Een gewaarschuwd man is er twee waard!

Hallo motornet,
    Ik zou de mensen die een motor te koop zetten op het internet willen waarschuwen voor oplichters. Als je een reactie krijgt vanuit het buitenland op je advertentie, is enige voorzichtigheid zeker geboden. Die zogezegde koper is bereid het bedrag dat je vraagt te betalen, plus nog een groot bedrag extra voor de verschepingskosten. Bijvoorbeeld : Je vraagt 3500 euro voor je motor. Hij stuurt je een cheque van 9000 euro. Je gaat de cheque innen bij de bank.Dan vraagt hij om zo snel mogelijk het verschil (9000-3500 = 5500 euro) door te sturen met een organisatie die WESTERN UNION heet, naar de zogezegde verschepingsagent. Western Union werkt als volg : je gaat er naartoe met cash geld en zij sturen binnen enkele minuten het geld door naar de ontvanger (de
    verschepingsagent). Dit gebeurt naamloos, dus je kan niet meer nagaan wie het geld ontvangen heeft.

Tot hier toe niets aan de hand, denk je. Na een week krijg je van de bank een bericht dat de cheque niet gedekt is. Wat gebeurt er: je moet het geld van de cheque (9000 euro) terug storten aan de bank. Dus die 5500 euro die je doorgestuurd hebt, ben je kwijt.
    Ik heb zelf een motor te koop staan op het net en ze hebben mij zo proberen
    op te lichten, ik spreek dus uit ervaring. Het is bij mij niet gelukt aangezien ik nogal wantrouwig ben, maar ik vrees dat het bij sommige andere mensen wel lukt. Ik zou willen vragen of jullie dit ergens op de website kunnen zetten om eerlijke mensen te behoeden voor deze smeerlappen.

Ik dank u bij voorbaat,
    Andy Paries

En wij danken Andy voor de info!

Op www.2dehands.be staat een waarschuwing met een gelijkaardig verhaal.

Opletten dus.

Comment

hey,heb dit al twee maal voorgehad op e bay,opletten is de boodschap

Comment

Dit is niet min

btw roosje ik heb u onderwerp een beetje aangepast zodat het wat duidelijker is waarover het gaat

Comment

das goe gedaan , want k vond ook da ik wa veel in de titel had staan :-)

Comment

ik had hiervoor ook een fireblade van 94 en had hem ook op ne moto site staan ik vroeg daarvoor 3500€ en kreeg ook ne mail van England en zij zouden een cheqeu opsturen van 7000€. ik zou de moto dan moeten opsturen naar de u.s. het zou blijken dat ze die cheqeu na enkele weken terug kunnen afhalen . en dan. Dan heb je niets meer.

het beste is , gewoon niet op reageren
            groetjes heco

Comment

Heb minstens 5 van die gasten gehad die mijne gsxf wilden verschepen.Ik doe hier gewoonweg niet aan mee.Vertrouw je het zaakje niet dan kun je het beter laten.
              [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

de gouden regel: cash lost alles op
                “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

Working...
                X