[font=Arial][font=Arial][font=Arial][/font]
Michelin presenteerde tijdens de Paris Motor Show een nieuwe uitvinding, Michelin Airless. Een band die niet lek kan. Geschikt voor zowel motoren als auto's.
De echte voordelen zijn volgens Michelin duidelijk: vrij van onderhoud, nooit meer de compressie controleren en de band is niet lek te krijgen.
Hoe?
Het wordt door michelin omschreven als een “fly trap”, oftewel een mengsel van high-performance composite materiaal, hierop is een rubberen laag aangebracht.

Als naar verloop van tijd het rubber wegslijt kan dit opnieuw aangebracht worden. Het high-performance composite materiaal moet de levensduur van de motor kunnen volgen.
De “fly trap”, ontwikkeld door Marius Mignol, is het prototype van de radiaal band. Het heeft metalen bogen om de anderhalve centimeter over de band. Het rubber is verbonden aan deze bogen
Met een maximum snelheid van 'slechts' 270 km/u is de band voorlopig nog niet geschikt voor de echte snelheidsduivels.
Bron: Motorfreaks.nl[/font]
[/font]
Michelin presenteerde tijdens de Paris Motor Show een nieuwe uitvinding, Michelin Airless. Een band die niet lek kan. Geschikt voor zowel motoren als auto's.
De echte voordelen zijn volgens Michelin duidelijk: vrij van onderhoud, nooit meer de compressie controleren en de band is niet lek te krijgen.
Hoe?
Het wordt door michelin omschreven als een “fly trap”, oftewel een mengsel van high-performance composite materiaal, hierop is een rubberen laag aangebracht.
Als naar verloop van tijd het rubber wegslijt kan dit opnieuw aangebracht worden. Het high-performance composite materiaal moet de levensduur van de motor kunnen volgen.
De “fly trap”, ontwikkeld door Marius Mignol, is het prototype van de radiaal band. Het heeft metalen bogen om de anderhalve centimeter over de band. Het rubber is verbonden aan deze bogen
Met een maximum snelheid van 'slechts' 270 km/u is de band voorlopig nog niet geschikt voor de echte snelheidsduivels.
Bron: Motorfreaks.nl[/font]
[/font]
Comment