Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veiligheidsvest in belgie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• veiligheidsvest in belgie

Flor Konings heeft een wetsvoorstel ingediend om de fluovestjes voor motorrijders in Belgie te verplichten.
    Bron: Het laatste nieuws 16/11/2004

Oorspronkelijk geplaatst door guido
    Flor Konings heeft een wetsvoorstel ingediend om de fluovestjes voor motorrijders in Belgie te verplichten.
    Bron: Het laatste nieuws 16/11/2004
    Voor constant te dragen of bij pech alleen.
    Anders gaat dat weer e schoo voorstel zijn, wegkapiteins en dergelijke vallen dan weer volledig in het niets als elke motorrijder met zo'n vest moet rondrijden.
    En echt veel helpe gaat dat volgens mij toch nie doen.
    Suzuki rules
    “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

Comment

ik vraag me allemaal af wie de belachelijke ideeen bedenkt...

en dan samen rijden...precies een kudde kanaries die dan afkomt jong jong jong toch
      today is a good day to race !

Comment

Als florreke is viskes ga vangen aan de vaart i.p.v.mee van die onnozel prullen af te komen.Die gasten willen precies altijd mee van die onnozele dings afkomen om toch maar in de kijker te geraken.In het verkeer vallen nu eenmaal slachtoffers en dat zal ook nooit veranderen.Niet met flitspalen en zeker niet met fluo vestjes.
        [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paco
          Voor constant te dragen of bij pech alleen.
          Anders gaat dat weer e schoo voorstel zijn, wegkapiteins en dergelijke vallen dan weer volledig in het niets als elke motorrijder met zo'n vest moet rondrijden.
          En echt veel helpe gaat dat volgens mij toch nie doen.
          hebben ze toch zo gelapt bij het verplicht ijden met rijlichten aan, was ook omdat we zichtbaarder zouden zijn, intussen rijdt bijna iedere weggebruiker met zijn lichten op (uitgez fietsers die het dan wer nooit doen.... )
          tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Die vestjes verplichten is enkel mss nuttig bij pech enz, maar op de meeste lederen pakken zijn er al reflectoren in verwerkt, maar kom de staatskas heeft een groot gat en alles is goed om het gat te vullen blijkbaar.
            Net zoals die flitspalen , het ultieme middel om ongevallen te beperken, yeah right een gevaar rijker zou je bedoelen, bij elke paal gaat iedereen op de rem om er daarna weer volop op te trekken.
            Ben benieuwd naar de volgende uitvinding.
            Grtzz
            The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

Ik vind die vestjes eigenlijk wel goed. Hopelijk is het de bedoeling dat die alleen verplicht worden indien er een ongeval is gebeurt.
              Heb een tijdje geleden een ongeval gezien en iemand had zo'n vestje aan. Ik moet wel zeggen dat da heel goed opviel, (toen was het al donker)
              Sponsors - 2fast4u.be

Comment

Pfft die flor toch. Ik hoop inderdaad dat hij het bedoelt enkel bij pech. En ik hoop zekers dat hij het nooit in zen hoofd haald om zo'n oranje kleurige helm te verplichten. Das wel echt te maf.
                Comming soon, new trips
                De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
                ------>>> DOMINO <<<------

Comment

@ scarver :Pfft die flor toch. Ik hoop inderdaad dat hij het bedoelt enkel bij pech. En ik hoop zekers dat hij het nooit in zen hoofd haald om zo'n oranje kleurige helm te verplichten. Das wel echt te maf.

::::Voor dat ge het weet ligt er ne kleine aan uwen helm te likken omdat hem denkt dat nen lolly is::::

@forummoeke :Indien dit enkel zou verplicht worden bij noodgevallen zoals in het donker dan kan ik het alleen maar toejuichen,maar wanneer het word verplicht om het steeds te dragen dan vind ik het belachelijk.BV. mijn pak ziet zo geel dat een kanarie zen pluimen uittrekt van jaloezie als hij mij ziet aankomen,welk nut heeft dat vestje dan???
                  [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scarver
                    Pfft die flor toch. Ik hoop inderdaad dat hij het bedoelt enkel bij pech. En ik hoop zekers dat hij het nooit in zen hoofd haald om zo'n oranje kleurige helm te verplichten. Das wel echt te maf.
                    Enkel de gendarmen mogen nen oranjen helm dragen.
                    Voorlopig toch nog...

Comment

Tiens ik wist niet dat er wetgeving bestond betreffende de kleur van je helm.
                      Op die rit naar Brussel was er toch eentje met zo'n helm.

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                      Enkel de gendarmen mogen nen oranjen helm dragen.
                      Voorlopig toch nog...
                      Comming soon, new trips
                      De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch

Comment

Er staat geen wetgeving op de kleur van een helm.
                        IK weet er een paar dond rijden en zelfs 1 ervan is een replica van een zwaantjes helm.
                        Zelfs roof verkoopt oranje helmen ?

Het verplichten van die fluovestjes is er een beetje over, maar ik zeg niet dat ze niet nuttig zijn, want ik rij steeds met een fluovestje rond en moet zeggen dat ik het verschil wel merk dan wanneer ik het niet aan heb, je wordt veel beter gezien en ze houden meer rekening met u in het verkeer.
                        Mischien denken ze dat ik van de politie ben.
                        Zoals laatst ik sneed me op mijn werk aan glas en had een diepe wonde, ik naar spoed om het te laten naaien en toen ik in spoed kwam werd ik door 2 verpleegsters mee genomen naar een kamertje waar een slachtoffer lag tot ik vroeg wat hier de bedoeling van was en mijn hand toonde, ze zei we dachten dat je de politie was die hier wordt verwacht. :biggrin:

Maar verplichten nee.
                        http://www.motorvrienden.be/forum

Comment

[quote="Thunder_ace"]Er staat geen wetgeving op de kleur van een helm.
                          IK weet er een paar dond rijden en zelfs 1 ervan is een replica van een zwaantjes helm.
                          Zelfs roof verkoopt oranje helmen ?

Ja inderdaad, bij mijn weten is er omtrent de kleur van de helm geen wetgeving. De helm moet enkel en alleen aan veiligheidsvoorschriften voldoen die wettelijk bepaald zijn. Dit zijn de typische e-keuringen die bij wetgeving bepaald zijn.

Betreffende de kleuren van prioritaire voertuigen is er bij mijn weten ook geen specificatie of dit al dan niet mag. Wel is het zo dat bij wet bepaald is dat enkel en alleen prioritaire voertuigen mogen uitgerust worden met een blauw kleurig zwaailicht en een sirene.
                          Comming soon, new trips

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forummoeke
                            Ik vind die vestjes eigenlijk wel goed. Hopelijk is het de bedoeling dat die alleen verplicht worden indien er een ongeval is gebeurt.
                            Heb een tijdje geleden een ongeval gezien en iemand had zo'n vestje aan. Ik moet wel zeggen dat da heel goed opviel, (toen was het al donker)
                            Zou alleen bij pech zijn in spanje en frankrijk is dat zelfs al verplicht bij te hebben in de wagen.
                            Maar waar dat ik ha stoppen als ik met de moto ben weet ik nog zo wel niet
                            [font=Arial Black]zei ze zei ze zei ze[/font]

Comment

Ff deze oude topic ophalen, want ik vind die andere niet terug.

Dacht dat Kay ooit eens een topic had geopend waarin ze vroeg waar ge die fluo bandjes kreeg die ge rond u kon hangen, zoals Dirk Bruijns heeft.

Ben vandaag eens gaan shoppen bij Van Cranenbroek in Opglabbeek en daar lagen ze voor €1.20.

Dus voor degene die graag zo eentje willen, weten het te vinden. Ik heb er eentje meegebracht voor onder mijn zadel te steken en als ik dan eens terug naar huis moet in den donker, is dat rap aangedaan.

Kan er mij wel iemand vertellen waar ge degelijke fluo vestjes vind, zo met een ritssluiting en niet met velcro?
                              I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎