Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steun Azië!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Steun Azië!

Met dit topic wil ik gewoon de mensen proberen te overhalen die nog geen smske hebben gestuurd, of diegenen bij wie het er gewoon nog nie is van gekomen Gewoon doen zou ik zeggen!, nu meteen alst kan *ALLE BEETJES HELPEN*

Stuur gewoon een smske naar 3108 met "JA" erin. Je krijgt er zelfs nog een bedankje voor trug
    Elke sms kost 1€ en als minstens 100 leden dit zouden doen, zitte we al vlug aan 100€ *2fast4u steunt slachtoffers tsunami* ..hehe zie je de krantenkoppen al :cool hehe efkes dromen...

Alvast bedankt voor diegenen die sturen!!
    Het eerste smske in de pol is alvast van mij(ik had er al gestuurd :-) )
    En kvind ook dat er in de toekomst wa meer aandacht mag geschonken worden door de media aan andere problemen in de wereld, omtrent hongersnood, ziektes door gebrek aan vaccinaties enz... en dan heb ik het over de landen die nooit in het nieuws komen maar waar het er al even erg aan toe gaat.
    1
    Ik verstuurde zonet een smske :)
    0,00%
    0
    Ik verstuurde al een smske(s) :)
    0,00%
    0
    Geen interesse... :(
    100,00%
    1

Ik weet dat ik wss alleen sta met de volgende mening en dat het wss kwalijk genomen zal worden maar ik moet het toch even kwijt. lees wel even alles voordat jullie me gaan neersabelen.

- We geven al aan azie door onze belastingen (2 keer zelfs) doordat de vlaamse regering en de federale regering enorme bedragen spendeerd aan deze ramp.
    - Op iedere hoek van het shoppingcenter wordt je tegengehouden door iemand met een doos 'red azie'
    - in zowat elke winkel kassa vragen ze een gift voor Azie.
    en dan vragt iedere telefoon maatschapij dan nog om smsjes te sturen en te bellen naar een nummer.
    Je kan nergens meer komen zonder dat je AZIE hoort.

Begrijp me niet verkeerd, wat daar gebeurd is is erg en er moet hulp komen maar alles gaat naar azie terwijl er in afrika, zuidamerika en zelfs hier in belgie mensen liggen te creperen.

Ik snap da nie, is weer zone Hype waar iedereen aan mee moet gedaan hebben en binnen een maand klapt niemand er nog van. Ondertussen liggen er daar al terug toeristen op het strand te bakken alsof er niks gebeurd is.

Zelf zie ik in mijn omgeving mensen die het moeilijk hebben en die dan zelf nog moeten voorzien in vanalles en nog wa en als ge dan steun vraagt dan bekijken ze alsof ge profiteur zijt.
    mss ben ik beetje verbitterd en reageer ik te fel maar dat moeten jullie me maar even vergeven
    tis altijd ombouwtijd ....

Comment

En kvind ook dat er in de toekomst wa meer aandacht mag geschonken worden door de media aan andere problemen in de wereld, omtrent hongersnood, ziektes door gebrek aan vaccinaties enz... en dan heb ik het over de landen die nooit in het nieuws komen maar waar het er al even erg aan toe gaat.
      jah wel , der word zodanig veel in de doofpot gesjtoempt...
      meestal omdat de meeste armoede wordt gecreerd door het toedoen van
      ontwikkelde landen..tis te zeggen, er wordt zobiezo wereldhulp toegepast(financiele steun) maar daar wordt de armste mens niet rijker van en zeker niet productiever aangezien deze te kampen hebben met de export van europese goederen... landbouwbedrijven hebben namelijk de neiging om uit te breiden en
      en rijker te worden door meer te gaan produceren, vervolg ..;overproductie.
      deze wordt uitgevoerd naar arme landen voor een minimale prijs... zware concurentie dus voor de boer met 2magere koeien en 5uitgedroogde kippen..
      enigste oplossing : slachten en zijn gezin eten geven, maar binne de maand is hij nog armer dan ooit.. en kan hij zelf de uit frankrijk of zelf belgie geimporteerde goederen niet betalen.

en werkgelegenheid is zeer schaars aangezien niemand er de capaciteiten heeft
      een bedrijf op te runnen (financieel, en educatief)

indien ze de import-toelatingen schorsen worden ze geconfronteerd
      met de afschaffing van de financiele bijdrage die eraan vast hangt.
      (voor de overheid dan (die in sommige gevallen heel corrupt is..))
      wat zou dienen voor scholen etc..
      dit verhaaltje speelt zich o.a. af in afrika, dominicaanse rep.,..

ik wil er ff mee zegge dat een financiele bijdrage van ons allen aan
      deze problemen weinig kan veranderen, maar het gezonde verstand
      van een bende politiekers wel!

Alvast bedankt voor diegenen die sturen!!
      ik heb gezamelijk met mijn vriendin 30eur gestort..(dag na voorval)

Comment

------Beulke je schopt mij in ieder geval nie tegen de benen, maar da wil nie zeggen dat ik met alles akkoord ga met wat je zegt. Ieder zn mening [quote="beulke"]Ik weet dat ik wss alleen sta met de volgende mening en dat het wss kwalijk genomen zal worden maar ik moet het toch even kwijt. lees wel even alles voordat jullie me gaan neersabelen.

- We geven al aan azie door onze belastingen (2 keer zelfs) doordat de vlaamse regering en de federale regering enorme bedragen spendeerd aan deze ramp.
        -------Alle extra finaciële hulp is toch welkom.
        - Op iedere hoek van het shoppingcenter wordt je tegengehouden door iemand met een doos 'red azie'
        en dan vragt iedere telefoon maatschapij dan nog om smsjes te sturen en te bellen naar een nummer.
        -------Is dit dan niet goed? Ik word soms al emotioneel als ik zie hoeveel solidareit er kan ontstaan onder de mensen door zoiets. Hoe meer mensen helpen hoe beter toch. En niemand is verplicht iets tegen wanneer hij zo van die "Azië" posten tegenkomt. ]Groot gelijk heb je hier! Zie wat ik schreef op het einde van mn bericht...[/B]

Ik snap da nie, is weer zone Hype waar iedereen aan mee moet gedaan hebben en binnen een maand klapt niemand er nog van. Ondertussen liggen er daar al terug toeristen op het strand te bakken alsof er niks gebeurd is.
        -------IK snap nie dat je zoiets een "Hype" kunt noemen eigelijk In ieder geval ik stort geld omdat ik en alleen ik dat zelf wil, en niet omdat anderen dat ook doen. En tis niet omdat er daar idd een bende toeristen al lekker aant genieten is tussen de miserie van andere(waar je groot gelijk in hebt trouwens), dat we plots ook allemaal zo moeten gaan denken (en foert zeggen.)
        Al het voedsel dat je ziet uitgedeeld worden komt allemaal van de wereldwijde financiële steun. En bijvoorbeeld 1€ extra is al = 1 vaccinatie per persoon om epidemieën tegen te gaan.

Comment

.
          Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
          jah wel , der word zodanig veel in de doofpot gesjtoempt...
          meestal omdat de meeste armoede wordt gecreerd door het toedoen van
          ontwikkelde landen..tis te zeggen, er wordt zobiezo wereldhulp toegepast(financiele steun) maar daar wordt de armste mens niet rijker van en zeker niet productiever aangezien deze te kampen hebben met de export van europese goederen... landbouwbedrijven hebben namelijk de neiging om uit te breiden en
          en rijker te worden door meer te gaan produceren, vervolg ..]Idd Yvoshkiro zie maar naar de Oxfam wereldwinkels, die doen
          hun uiterste best op dat gebied en ze kunnen alle hulp gebruiken.Zelf ben ik ook niet zo erg op de hoogte van alle dingen, maar het interesseert me alvast allemaal![/B]
          ik wil er ff mee zegge dat een financiele bijdrage van ons allen aan
          deze problemen weinig kan veranderen, maar het gezonde verstand
          van een bende politiekers wel!

ik heb gezamelijk met mijn vriendin 30eur gestort..(dag na voorval)
          ------Khad ook al 30€ gestort En weet je, khoorde vorige week iemand zich druk maken over die fiscale aftrekbaarheid vanaf 30€, Alsof mij die fiscale dinges iets kan schelen , daar is het mij (en ik nie alleen)nie om te doen.(Mss moet ik hier weln uitzondering maken voor bedrijven of mensen die heel veel storten)

Comment

Ben blij dat ik nie neergesabeld wordt.

Ik ben ook blij met die soladiriteit maar ik vraag me af hoe lang het weer zal duren?? dat bedoelde ik met de Hype. Als ik zie hoe sommige mensen zichzelf op de borst kloppen omdat ze dit of dat gestort hebben (ik heb het nu niet over de particulier die 30€ stort maar over winkelketens, tvzenders,...)

Ik ben het ook beu om om de 5 minuten moet zeggen ik heb al gegeven, als ik voor iedere keer dat ze mij vragen om te geven een euro moet geven dan ben ik nu wss al mijn halve mandloon kwijt. Ik geef trouwens liever aan iemand die ik ken dan aan een organisatie. Er zit daar nl een vriend van mij die al vanaf de eerste dag aan het helpen is door water te kopen en te verdelen in de hospitalen (kan je geloven dat de hospitaal hun water reserveren voor de toeristen en dat de local moeten rekenen op de goodwil van deze toeristen, zelfs zij in het hospitaal.

en om af te sluiten: Ik heb al redelijk wat meegemaakt in mijn jonge leven en nog nooit heeft er iemand aan mij gevraagd of ze mij konden helpen integendeel, als we zelf dierven vragen kregen we (bij wijze van spreken) en stamp onder ons gat. Ik wil nu niet het slachtoffer of o uithangen maar zo begrijp je mss beter waarom ik zo over hulpverlening denk.
            tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
              , als ik voor iedere keer dat ze mij vragen om te geven een euro moet geven dan ben ik nu wss al mijn halve mandloon kwijt.
              jah een kieke moet ge ni pluime om een reeds 'gepluimt kieke' nen bontjas te geven eh ...mor nen euro is ni overdreven. die mensen zitten in een modderpoelke te ploeteren wat vroeger paradijs was...

Comment

iedereen heeft recht op een eigen mening .
                Maar zelf vind ik ook dat bv al die bekende vlamingen nu ineens aan deze actie meedoen terwijl ze voor mensen in eigen land niets doen .
                Ikzelf heb ook mijn bijdrage geleverd in de plaatselijke supermarkt .
                Zoals je zegt elk beetje helpt .
                ook fan van www.teamgreen.be
                ทีมสีเขียว

Comment

Ben blij dat ik nie neergesabeld wordt.

Ik ben ook blij met die soladiriteit maar ik vraag me af hoe lang het weer zal duren?? dat bedoelde ik met de Hype. Als ik zie hoe sommige mensen zichzelf op de borst kloppen omdat ze dit of dat gestort hebben (ik heb het nu niet over de particulier die 30€ stort maar over winkelketens, tvzenders,...)
                  Yep khaat ook beetje de hypocrisie hierond.(zoals VFRboy ook zei) BV-s, politiekers,winkelketens die plots gebruiken maken van dit voorval om in de belangstelling te willen staan, en vooral dan omdat ze denken dat ze op tv gaan komen. Terwijl ze anders wss nooit een (niet populair/niet commercieël)goed doel steunen... En daarom is het ook interssant voor hun om met grote bedragen te smijten/showen. Maar hé ,ze kunnen er in Azië alleen maar beter van worden :biggrin:
                  (gewijzigd)

Comment

Ik kan me iegenlijk quasi volledig bij Beulke zijn eerste post aansluiten...

Comment

Ik ben het ook beu om om de 5 minuten moet zeggen ik heb al gegeven, als ik voor iedere keer dat ze mij vragen om te geven een euro moet geven dan ben ik nu wss al mijn halve mandloon kwijt. Ik geef trouwens liever aan iemand die ik ken dan aan een organisatie. Er zit daar nl een vriend van mij die al vanaf de eerste dag aan het helpen is door water te kopen en te verdelen in de hospitalen (kan je geloven dat de hospitaal hun water reserveren voor de toeristen en dat de local moeten rekenen op de goodwil van deze toeristen, zelfs zij in het hospitaal.
                      Super van je vriend!!
                      En ik heb eigelijk nog geen enkele keer moete zegge da ik al gegeven heb.(Maja ligt er mss ook aan waar je woont, grote stad of afgelegen dorp.)
                      Integendeel ik praat(wil ik niet) zelfs nooit over dat geld geven met mensen/vrienden/collega's, kvind dat om zoiets echt nie gestoefd mag worden.Want interesseert mij niet hoeveel iemand geeft. Tis het gebaar da telt...

Comment

hoorde verleden week opt nieuws da er ergens weer een bejaardentehuis failliet was gegaan

daar kijkt niemand naar om
                        en dat hier mensen onder een brug of in e krot op een kartonnen doos slapen ook niet
                        ik zal es zien als ze in azie rondgaan voor de mensen hier die hulp nodig hebben hoeveel er gestort gaat worden
                        wij kunnen er toch niet aan doen dat ginds armoede is ??
                        en wacht maar
                        als je ziet hoeveel bedrijven hier op de fles gaan of naart buitenland vertrekken omdat de loonkost te hoog is of zo dan gaat het hier nog serieus crisis worden binnen enkele jaren !
                        ik vind het heel erg wat daar gebeurd is daar niet van
                        maar hier zijn er al probs genoeg die opgelost zouden moeten worden
                        dat de regering ginds maar steun bied !
                        nee die steken alles in hun zakken (zoals hier) en laten de mensen creperen
                        dus ik sluit me aan bij deze keuze

Ik weet dat ik wss alleen sta met de volgende mening en dat het wss kwalijk genomen zal worden maar ik moet het toch even kwijt. lees wel even alles voordat jullie me gaan neersabelen.

Begrijp me niet verkeerd, wat daar gebeurd is is erg en er moet hulp komen maar alles gaat naar azie terwijl er in afrika, zuidamerika en zelfs hier in belgie mensen liggen te creperen.

Zelf zie ik in mijn omgeving mensen die het moeilijk hebben en die dan zelf nog moeten voorzien in vanalles en nog wa en als ge dan steun vraagt dan bekijken ze alsof ge profiteur zijt.
                        mss ben ik beetje verbitterd en reageer ik te fel maar dat moeten jullie me maar even vergeven
                        yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

ik kon het niet beter gezegd hebben devil,benieuwd als men binnen een paar maand hoort,waar jullie zuur verdient geld voor gebruikt is,snoepreisjes voor bepaalde bv's,of andere ramptoeristen,mischien nog wat wapens enzo,kan er mischien nog een filmpje bijdoen hoe ze ginder een hond of ander dier aan zijn einde brengen(zo pijnlijk mogelijk,want dan zit er meer adrenaline in het vlees)ik zal hier wel een belg redden als het moet,groeten rudi

Comment

vind ik ook eigenlijk, wist ni goed hoe ik dat moest overbrengen omdat ik dacht dat het wat crue ging overkomen ...
                            great minds think alike!!

live drunk or die trying! zv.be

http://spaces.msn.com/members/vippie1979

http://www.hoteldefrance-sospel.com/

Comment

Working...
                            X