Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel aan de computer?...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Veel aan de computer?...

Misschien niet onmiddellijk op zn plaats bij de 'geklets' topic.... Maar voor sommigen wellicht nuttig.
    Ik kan me voorstellen dat enkele onder jullie -waaronder de moderators- heel wat uren voor dit kastje (pc) verslijten.
    Sommigen hebben daardoor misschien last van vermoeide ogen....
    Zelf heb ik een heel eenvoudige oplossing.... een zonnebril....
    Voor wie er nog niet aan gedacht had... probeer het eens!

ik zit 24u per dag aan mijn pc, no probz...:cool

Oorspronkelijk geplaatst door Aleister
    Misschien niet onmiddellijk op zn plaats bij de 'geklets' topic.... Maar voor sommigen wellicht nuttig.
    Ik kan me voorstellen dat enkele onder jullie -waaronder de moderators- heel wat uren voor dit kastje (pc) verslijten.
    I'm not speeding, I'm qualifying!!!
    - When we ride on our enemies -

Comment

Ik heb der we'l is last van ghad ja,
      kheb 4maand in plaaster gezeten +revalidatie , en ben uit verveling verslaafd geraakt aan counter-strike... van 10u tot 5-6 uur snachts vo het scherm..
      dan hebt ge pas last van vermoeiende ogen ,
      Ik speelde dan niet alleen , maar programmeerde servers en ontworp mappen...
      modifierde skins en zat veel te kloten met web-paginas en ftp-servers..
      heb er dan uiteindelijk een degou (zoals ze da in het brusselse zeggen)
      aan over gehouden... want op het laatste baatte de zonnebril en oogdruppels
      zelfs niet meer...
      soit, pc kan fun zijn mor ni overdrijven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
        Ik heb der we'l is last van ghad ja,
        kheb 4maand in plaaster gezeten +revalidatie , en ben uit verveling verslaafd geraakt aan counter-strike... van 10u tot 5-6 uur snachts vo het scherm..
        dan hebt ge pas last van vermoeiende ogen ,
        CS ... zaaaalig maar idd o zo verslavend. Speel zelf ongeveer 2 jaar nu en moet af en toe de rem trekken om geen gedonder te krijgen met mijn vrouw

Voor mijn werk zit ik ook ganser dagen achter die schermkes maar heb nog geen last van mijn ogen. Meer van mijn pols eigenlijk. (misschien van aan mijne gashendel te draaien :biggrin: )
        Mvg

Joe
        http://www.joebar.be

Comment

indeed, 'k heb da ook veel gespeeld, 'k was der redelijk goe in, totdat ze begonnen met die nieuw versie ben'k ermee gestopt.

ma 'k zit nu nog veel achter de schermen, met forums enzo...
          Oprichter 2fast4u 2004
          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
          hoe gekker hoe liever
          -------------------------------------------

Comment

Ik zit er dus alle dagen achter van smorgensvroeg tot 23-24u savonds. Hangt er vanaf wat ik moet doen, maar soms wel last van men ogen. Heb wel veel last van mijn pols gehad, maar sinds ik everglide muismat met kussentje heb is dat over. Zonnebril en die toestanden heb ik nog nooit gebruikt, als men ogen pijn doen, probeer ik achter de pc uit te blijven indien mogelijk

tja moet men brood verdienen me achter da bakske te zitten, dus kan nie anders

Ahja en speel al vele jaren CS, is trouwens enige game op mijne pc

Comment

Zit ook veel urenachter PC voor werk en vrije tijd.

Games: CS, AA, Panzers, Blitzkrieg etc teveel om op te noemen.
              Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

coooool ik ook panzers, blitzkrieg enz... ben nu sudden strike 3 bezig; ben verslaafd aan alle sudden strikes lol

beste game ever is mafia (http://www.mafia-game.com/)

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK
                Zit ook veel urenachter PC voor werk en vrije tijd.

Games: CS, AA, Panzers, Blitzkrieg etc teveel om op te noemen.
                I'm not speeding, I'm qualifying!!!
                - When we ride on our enemies -

Comment

Ergonomie

On-topic effe ... ooit veel over gestudeerd, over PC kijken en er zijn 3 punten die van belang zijn:

1) Medische wetenschap is het eens: men kan zijn ogen noet verslijten door te kijken, behalve langdurig in heel fel licht (zon, lasvlam) en dat weet iedereen direct, want dat doet meteen pijn. Al de rest, PC schermen, TV lezen, leveren alleen koppijn op, geen bril of blindheid. Uw brein heeft er last van, niet uw ogen.

2) Om koppijn/vermoeidheid te vermijden, koop het de allerbeste combinatie scherm-videokaart die je kan: een LCD van hoge kwaliteit, met hoge contrastwaarde of een beeldbuisscherm met een beeldvernieuwing van minstens 100Hz op uw resolutie ... over het effect de 'straling' die uit beeldbuizen komt weet men nog niet veel.

3) Kijk op tijd weg, dus om de 30 minuten 10 minuten ergens anders naar toe kijken of de ogen sluiten.

Zelf spendeer ik nogal wat (ahem) tijd aan mijn PC's en heb punt 2 in orde, probeer 3 te onthouden ... Speel maar een spel, sinds jaar, Everquest, maar tegenwoordig alleen in vlagen ...
                  “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

daz allemaal de max en pure fun eh die gamez..
                    mor is toch ni zo gezond op lange termijn..
                    ik heb da dus vollenbak gespeeld paar maanden aan een stuk en kmoe zegge
                    da ge der hele slechte gewoontes van kunt overhouden..
                    -ik sliep slecht 'had constante flash backs in mn dromen(op den duur werkt da op u zenuwen)
                    -gewrichtspijnen (buiten het feit ik inde plaaster lag hebt ge dus zeer weinig beweging in heel u lichaam waardoor ge een soort van artritis krijgt)
                    -sociaal contact .. practish ni.. kblafte mijn vriendin af etc.
                    -frustraties..afgeknalt worden.. muis kapot smijten, tege monitor slagen etc.
                    -examens..hehe..niet compatibel
                    -...
                    en als ge de nieuwe generaties bekijkt..mannekes van 7 - 12 jaar die der zwaar door beinvloed worden.. moest er iemand naar die aflevering van telefacts gekeken
                    hebben weet ge wa ik bedoel..
                    soit allemaal goed en wel maar met mate..

Comment

Hey Aleister, verander je nick dan in Stevie Wonder :biggrin:
                      Maar on-topic: veel achter pc, voor werk en in mijne vrije tijd, niet zoveel last van vermoeiende ogen...
                      Speel elke game wel graag zolang het nie te veel nadenken is :biggrin:

Oooops ... I did it again :biggrin:
                      Damn I'm good...

Comment

Speel geen computergames. Gebruik mijn pc louter beroepsmatig + enkele forums. Tracht toch mijn ogen te verzorgen voor 't te laat is. Liever geen Stevie Wonder...

Tis wetenschappelijk bewezen dat bvb. bijziende mensen vroegtijdig bepaalde oogziekten krijgen als gevolg van veel uren aan de computer te zitten...
                        Maar iedereen is vrij daar rekening mee te houden of niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CriZ
                          coooool ik ook panzers, blitzkrieg enz... ben nu sudden strike 3 bezig]http://www.mafia-game.com/)[/url]
                          Command and conquer niet vergeten he
                          Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Ja tuurlijk... iedereen is daar vrij in maar vind je het nie dom als ge achter uwe pc zit met ne zonnebril??? ik wel hoor... zie me al zitten op mijn werk lol, de collega's zouden nogal lachen... denk bij jou ook hoor :biggrin:

Speel geen computergames. Gebruik mijn pc louter beroepsmatig + enkele forums. Tracht toch mijn ogen te verzorgen voor 't te laat is. Liever geen Stevie Wonder...

Tis wetenschappelijk bewezen dat bvb. bijziende mensen vroegtijdig bepaalde oogziekten krijgen als gevolg van veel uren aan de computer te zitten...
                            Maar iedereen is vrij daar rekening mee te houden of niet...
                            Oooops ... I did it again :biggrin:
                            Damn I'm good...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nadia
                              Ja tuurlijk... iedereen is daar vrij in maar vind je het nie dom als ge achter uwe pc zit met ne zonnebril??? ik wel hoor... zie me al zitten op mijn werk lol, de collega's zouden nogal lachen... denk bij jou ook hoor :biggrin:
                              Het is dom om je ogen te vernielen en ik hou absoluut geen rekening met hetgeen mensen van mij denken....

Comment

Working...
                              X