Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beschermende kledij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beschermende kledij

Off topic ...

Oorspronkelijk geplaatst door Bartje
    Hoe lang zult gij ons geduld nog misbruiken , Catilina ?
    Of zoiets ? Ben nie mee !

Sorry, was in een melige mood en was er maar half bij met m'n gedachten. Ik heb het moeilijk met mensen die zonder bescherming rijden, deels uit eigen pijnlijke ervaring, deels door verongelukte kameraden wrijft dat elke keer fel tegen mijn haar in als ik het zie.

Ik weet zeker dat het de kwetsuren bij elke val verergert, waardoor de statistiek verslecht, wat koren op de molen van de politiekers en sensatiemedia is.

Die komen dan op lumineuze ideeen als alle auto's verplicht met licht op rijden, decibelcontrole blah blah ...
    In mijn visie, als ze zo nodig iets willen doen, dat ze de motorkledij met CE protectors verplichten.

En intussen werkt het op mijn zenuwen als ik mensen in jeans of zwembroek zie rijden. En toen dwaalde ik af naar Cicero en Catilina die op zijn zenuwen werkte.

Vandaar
    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Ben 't 200% met u eens !
    Vind dat de staat zich niet teveel moet moeien , maar beschermende kledij mogen ze van mij gerust volledig verplichten ! Juist als de gordel in de auto ! Heb eens ergens gelezen dat minimum 30% van de (motor)verkeersslachtoffers niet in de kliniek gelegen zou hebben (of zelfs TOTAAL niet gekwetst zouden zijn) moesten ze degelijk gekleed geweest zijn ! Dat zijn dus die KLEINE schuivertjes met schaafwonden , kijk maar naar de wielertoeristen !
    Die mensen (die 30%) kosten de staat veel geld , dat vermeden had kunnen worden en dat zijn ook mijn centen hé !

In de zomer , shortje aan , singletje (of hoe schrijven ze da?) dat tot aan de nek omhoog kruipt en daaronder badsloffen , bah , wil die niet zien als die tegen 100 onderuit gaat !

Ben ook al 3X tegen de vlakte gegaan , waarvan 2X niet gekwetst , dankzij m'n kledij (1X een zwarte enkel , stak met m'n been onder de motor , niet meegerekend) en 1X een dag gehospitaliseert , maar dat was omdat ik dwars de autobaan over stak , op m'n rug , en tegen een 90 à 100km/h tegen zo'n betonne muurtje op de middenberm kwakte ! klapband op de oprit , juist voor ik de baan autobaan opreed ! In't spitsuur , ben m'n engelbewaarder er nog altijd dankbaar voor dat ik er zo goed vanaf gekomen ben , zwaar verstuikte duim , elleboog beetje kapot , hersenschudding (bij mij ) en een wip-plash ! En natuurlijk de bijhorende 3dagen stijf in heel 't lijf !
    Rij nu niet meer op de weg , maar droeg zelfs toen ALTIJD een volledig leren pak , handschoenen , motorlaarzen en een losse rugprotector . Ook bij +30° !En mijnen helm natuurlijk !

Veiligheid eerst zou ik zeggen , motorrijden is al gevaarlijk genoeg !
    You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

[quote="Bartje"]Ben 't 200% met u eens !
      Vind dat de staat zich niet teveel moet moeien , maar beschermende kledij mogen ze van mij gerust volledig verplichten ! Juist als de gordel in de auto ! Heb eens ergens gelezen dat minimum 30% van de (motor)verkeersslachtoffers niet in de kliniek gelegen zou hebben (of zelfs TOTAAL niet gekwetst zouden zijn) moesten ze degelijk gekleed geweest zijn ! Dat zijn dus die KLEINE schuivertjes met schaafwonden , kijk maar naar de wielertoeristen !
      Die mensen (die 30%) kosten de staat veel geld , dat vermeden had kunnen worden en dat zijn ook mijn centen hé !

In de zomer , shortje aan , singletje (of hoe schrijven ze da?) dat tot aan de nek omhoog kruipt en daaronder badsloffen , bah , wil die niet zien als die tegen 100 onderuit gaat !

Ben ook al 3X tegen de vlakte gegaan , waarvan 2X niet gekwetst , dankzij m'n kledij (1X een zwarte enkel , stak met m'n been onder de motor , niet meegerekend) en 1X een dag gehospitaliseert , maar dat was omdat ik dwars de autobaan over stak , op m'n rug , en tegen een 90 à 100km/h tegen zo'n betonne muurtje op de middenberm kwakte ! klapband op de oprit , juist voor ik de baan autobaan opreed ! In't spitsuur , ben m'n engelbewaarder er nog altijd dankbaar voor dat ik er zo goed vanaf gekomen ben , zwaar verstuikte duim , elleboog beetje kapot , hersenschudding (bij mij ) en een wip-plash ! En natuurlijk de bijhorende 3dagen stijf in heel 't lijf !
      Rij nu niet meer op de weg , maar droeg zelfs toen ALTIJD een volledig leren pak , handschoenen , motorlaarzen en een losse rugprotector . Ook bij +30° !En mijnen helm natuurlijk !

Veiligheid eerst zou ik zeggen , motorrijden is al gevaarlijk genoeg !
      ]
      Als ze motorrijden verbieden dan kost het de staat nog veel minder geld, en ga zo maar verder en door en door.............
      waar trekken we de streep hé, that's the question.

Comment

Ze MOETEN die kledij niet verplichten , maar 't MAG !

Is natuurlijk in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf !

Had ik de laatste keer m'n kledij niet aan gehad had ik hier waarschijnlijk niet gezeten , en zo zijn er al velen komen te gaan hé !
        Daar hoeven ze geen streep meer voor te trekken !!! 't Is misschien cru uitgedrukt , maar als ge u 't motorrijden kunt permiteren , kunt ge toch ook wel een pakske van Hein Gericke voor 200€ betalen hé ?!

En ben zeker gene moraalridder ofzo zulle , maar 'veiligheid boven alles' is mijn motto , zou ook mijne gordel dragen als 't NIET verplicht zou zijn !

Vallen komt er toch ooit van ! moogt nog zo voorzichtig zijn als ge wilt ! Ik ben die 3x ook niet met opzet gevallen , dacht niet op voorhand van "vandaag ga ik me er even bij neerleggen" ofzo !

Op nen brommer (25km/h) is nen helm verplicht , maar met 150pk onder uw gat moogt ge in t-shirt en korte broek tegen 120 de autostrade op , waar zit de logica ?
        You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

In dit onderwerp moet ik toch iets bekennen: ik rijd soms in de zomer van en naar het zwembad in m'n short en t-shirt, wel mét helm :biggrin: , maar dan spreek ik over 3,5 km landweg tussen de weiden waar een limiet van 70 geldt. Anders rijd ik ook met tenminste een motorjas en de broek durf ik wel eens om te ruilen voor een jeansbroek.

Greetzzz

Sanka
          Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

Elke wet tast de vrijheid aan.

Ik vind het de keuze en verantwoordelijkheid van een ieder zelf om motor te rijden of niet, en of iemand op de motor wel of geen beschermende kledij aantrekt.

Weet tevens uit ervaring dat goede kledij echt het verschil kan maken wanneer ge het nodig hebt, en zou een ieder aanraden goede spullen aan te doen op den tuf - of je nu 5km rijdt of 500km, vallen kun je altijd met een moto.

Grtz,
            Bill
            Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

Comment

In uw eerste bijdrage lees ik nochtans: " ze moesten beschermende kledij verplichten" en " wat kost dat de gemeeschap".
              Ik draag ook altijd beschermende kledij, maar als ik in de zomer bij 30 graden tegen 50 per uur 2 km verder hier binnendoor over de wijk naar mijn broer rijd, dan ga ik me niet helemaal omkleden hoor, forget it.
              Oorspronkelijk geplaatst door Bartje
              Ze MOETEN die kledij niet verplichten , maar 't MAG !

Is natuurlijk in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf !

Had ik de laatste keer m'n kledij niet aan gehad had ik hier waarschijnlijk niet gezeten , en zo zijn er al velen komen te gaan hé !
              Daar hoeven ze geen streep meer voor te trekken !!! 't Is misschien cru uitgedrukt , maar als ge u 't motorrijden kunt permiteren , kunt ge toch ook wel een pakske van Hein Gericke voor 200€ betalen hé ?!

En ben zeker gene moraalridder ofzo zulle , maar 'veiligheid boven alles' is mijn motto , zou ook mijne gordel dragen als 't NIET verplicht zou zijn !

Vallen komt er toch ooit van ! moogt nog zo voorzichtig zijn als ge wilt ! Ik ben die 3x ook niet met opzet gevallen , dacht niet op voorhand van "vandaag ga ik me er even bij neerleggen" ofzo !

Op nen brommer (25km/h) is nen helm verplicht , maar met 150pk onder uw gat moogt ge in t-shirt en korte broek tegen 120 de autostrade op , waar zit de logica ?

Comment

Het is en blijft tot nu toe ieder zen eigen verantwoordelijkheid om met of zonder beschermende kledij te rijden. En of je nu ver rijdt of naar de bakker om de hoek, een ongeval is snel gebeurd en meestal op de domste manieren. Ik rij ook steeds met beschermende kleding aan, maar durf in de zomer ook wel af en toe in men jeans en sneakers de motor op. Meestal is het dan uit luiheid om men pak aan te trekken. En je zal zien dat je net op die momenten iets voorhebt.
                http://imageshack.us/http://imageshack.us/
                [font=Impact]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAaH...58622981636627[/font]
                [font=Impact]Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal......[/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trientje
                  Het is en blijft tot nu toe ieder zen eigen verantwoordelijkheid om met of zonder beschermende kledij te rijden. En of je nu ver rijdt of naar de bakker om de hoek, een ongeval is snel gebeurd en meestal op de domste manieren. Ik rij ook steeds met beschermende kleding aan, maar durf in de zomer ook wel af en toe in men jeans en sneakers de motor op. Meestal is het dan uit luiheid om men pak aan te trekken. En je zal zien dat je net op die momenten iets voorhebt.
                  daar heb je gelijk in trientje toen ik een jaartje geleden een schuiver heb gemaakt was dat ook juist toen ik naar men werk ging ongeveer 2 km bij mij thuis vandaan ik dacht ook van voor zon kleine afstand is het niet de moeite om men pak aan te doen ik ga toch rustig rijden en dan heb ik tegen 70 een lichte highsider gehad en dan ben ik toch wel 20 a 30 meter over de makadam geschoven ik had allengeluk nog een rugzak aan maar men rug stond van boven tot onder vol met schaafwonden en men ellenbogen zagen er lief uit
                  dus vanaf dan rij ik altijd met men pak aan
                  rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

Net als bij autogordels en kinderstoeltjes vind ik niet dat beschermende kledij verplicht moet worden.

Dat is niet nodig, wegens Darwin zijn evolutietheorie. Zijn er vandaag idioten die geen gordel dragen, of geen beschermende motokledij, of hun kinderen los op een achterbank smijten? Geen probleem, de genen van die personen worden uit onze genenpool verwijderd (omdat zij en hun kinderen overlijden of zo veminkt worden dat ze niet meer kunnen kweken). En binnen een paar generaties komt zo'n domheid niet meer voor.
                    Toch mooi opgelost? Of ben ik te cynisch...

Voor wie niet overtuigd is: kijk nog eens naar de bekende fotokes onderaan op
                    This website is for sale! motornet.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, motornet.be has it all. We hope you find what you are searching for!

Echt niet voor gevoelige kijkers.
                    Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.

Comment

Een motopak zal ik zeker altijd aandoen... zelfs al is het maar om eventjes ne kilometer verder te gaan tanken...

Laarzen... nee... heb al vaak met mijn max'jes rondgereden of andere sportschoenen en keren dat ik mijn laarzen wel aandoe (hangt van de goesting af zeker?)...

Weet dat daar een bepaald "risico" aan verbonden is als ik sportschoenen draag en ben me daar héél goed van bewust dat dit dan een serieus zwakke plek zal zijn mocht er iets voorvallen... maar als ik daar elke keer aan moet beginnen denken hoe het zal aflopen in die gevallen... dan kan ik beter al niet uitrijden ze...

Als mensen me daar dan over aanspreken of me daar op wijzen... so be it ze sorry! Das langs het ene oor erin... en langs het andere er snel terug uit. Tis nog altijd uw eigen keuze die je maakt hé

Wat mensen dragen of beter gezegd niet dragen is volgens mij hun eigen verantwoordelijkheid. Als ik sebiet ene zie passeren in zwemshort... ja... ik zal daar het mijne over denken... ma het is tenslotte zijn leven en als hij da wil doen of riskeren... niet mijn probleem...
                      http://www.2fast4u.be/forums/image.p...ine=1139009529

Comment

ik draag altijd mijn beschermkledij.
                        en weet waarom ook heb vorig jaar een zwaar ongeluk gehad.
                        wat tuimeling en geschoven in de file omdat er ne zot mij omver reed.
                        was ik blij dat een ne goeie helm en kledij had.
                        want ik heb kledij bekijken nadat ik uit kliniek ben gekomen en mijn helm.
                        mijn helmpje is helemaal geschaafd maar geen bartsen. staat bij mij thuis op de kast. mijn broek was door de eerst lag door en mijn vest was zelfs helemaal afgescheurd op mijn ellebogen.
                        de dag vandaag rij ik altijd met bescherm kledij. zelfs als het 30° graden buiten is. heb vorige week nog zomer broek gekocht bij hg in hasselt voor als het warm.
                        grtz wcf on tour

Comment

In principe ben ik ook tegen betutteling door de overheid en rijden zonder helm met je haar in de wind is echt de max, maar (zoals in postings hierboven al gezegd) enige minimumeisen zijn misschien toch verantwoord want ...
                          1. We hebben gelukkig in België nog een zeer sociale gezondsheidszorg, maar ik wil via de bijdragen op mijn loon niet opdraaien voor kosten in de gezonheidszorg die worden veroorzaakt door onnodige zware wonden; ik betaal al zelf m'n eigen motokledij. [/*:m:29lbnqin]
                          2. Ik wil binnen 10 jaar nog kunnen blijven motorrijden, en liefst niet enkel tegen 30 km/u. Met de huidige ongevallenstatistieken kan de overheid niets anders dan ons meer en meer aan banden leggen ... [/*:m:29lbnqin]
                          Wat niet wegneemt dat ik niemand scheef zal bekijken die in een gewone jeans en eenvoudige motovest rustig een ritje doet. Die rijdt op een manier waarbij er geen groot risico is dat hij/zij valt en daarbij zware schaafwonden oploopt.

Wel erger ik me mateloos aan 1 ding: DOE GDVD NU EENS ALLEMAAL HANDSCHOENEN AAN.

Tenslotte nog een bedenking: als je de statistieken zou maken, zou je merken dat de passagiers meestal veel slechter zijn uitgerust dan de piloot.
                          Ik bv. zie m'n vrouw graag zoals ze er nú uitziet. Dus zelfs voor die paar keer dat ze meerijdt, tracht ik ze goed uit te rusten om er voor te zorgen dat dat zo blijft ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sanka
                            In dit onderwerp moet ik toch iets bekennen: ik rijd soms in de zomer van en naar het zwembad in m'n short en t-shirt, wel mét helm :biggrin: Greetzzz
                            Sanka

Ik heb me vorig jaar een "air" pakje gekocht bij HG. Draag ik gewoon over mijn shorts en T-shirt als ik naar het Schulens meer rijd. Het is in een wip aan en uit, voelt aan alsof ge in uwen blote op de motto zit, heeft de nodige protectoren,... Om het kort te houden: het ideale gerief voor op een hete zomerdag. Drijft ge tenminste ni uit uw pak als ge op het groen licht staat te wachten :tongue:
                            Het enige waar ik wel eens tegen zondig op zo'n hete dag zijn laarzen of botines. Die "air" broek gaat dan ook zo makkelijk over je sneakers. Geen excuus natuurlijk, maar het gebeurt. En waarschijnlijk uit luiheid.
                            Ride it like you stole it
                            The Devils on the V-TEC grunt like you have a pissed off dinosaur behind your bike!

Comment

nu draag ik ook altijd mijn lederen kleding, laarzen en handschoenen, maar da was vroeger wel anders....

we zijn zo is naar de zee gereden,met allebei korte broek en t-shirt, en anders droeg ik als duo wel een lederen vest maar verder gewoon een jeans

Ik ben al bijgeleerd ondertussen ,maar mr white heeft ni altijd zin in zijn pak...
                              bij een lange rit zal hij nu al wel zijn vest aandoen( door mijn gezaag mss),maar de rest...

Nu is het wel zo dat zijn pak nog nieuw is, en die broek hindert hem bij het rijden omdat die nog ni goe zit:cool

En nu denkt iedereen dat hij wel bijdraait als hij zou vallen,maar dat is dus al eens gebeurd! de allereerste keer dat hij alles aanhad ( behalve handschoenen )heeft hij zijn fireblade total loss gereden...hij had enkel iets aan zijn handen:cool
                              Maar als zijn broek wa beter zit zal hij z'n pak zeker aandoen da heeft hij beloofd:biggrin:

greetz
                              kiki
                              R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                              maar hou het daar wel proper he mannen.
                              Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Working...
                              X