Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bmwkoeien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bmwkoeien

in het duits wordt een BMW -motor wel eens Kuh (= koe) genoemd, is er ook zoiets in het nederlands voor BMW?

Boele Me Wiele (sorry he Scarver) :biggrin:

Comment

Guzzi met hangtieten :biggrin:

Comment

Brol Met Wielen.
        Betaalbaar Maar Waardeloos.

Sorry scarver.
        [FONT=Comic Sans MS]Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.[/FONT]
        *** Yamaha MT-09 Tracer GT ***

Comment

Beter meteen Weggooien.
          Bangelijke Mooie Wagen.
          Beter Morgen Wegdoen.
          Baanmachien Met Wegligging.

[font=Wingdings 2]E[/font]..Greetz,...[font=Wingdings 2]D[/font]

Comment

Tis wel niet zo lief voor de BMW lovers hé.
            Maar wel heel plezant.

[font=Wingdings][[/font]...Greetz,...[font=Wingdings][[/font]

Comment

ik denk nie da da van die koe zo slecht bedoeld is, dit heb ik erover gevonden in het duits:
              "Gummi-Kuh ist der Spitzname eines Motorrads von BMW. Die Maschinen mit Boxermotor (R-Reihe) haben diesen bekommen, weil die alten Modelle beim Anfahren - bedingt durch die Kardanwelle zur Kraftübertragung an das Hinterrad statt einer Antriebskette - hinten nach oben gingen und durch den Boxermotor im Stand ständig von rechts nach links wackelten.
              Der Ausdruck geht auf den legendären Motorradjournalisten Ernst Leverkus zurück; dieser bemerkte während einer Testfahrt auf einer BMW sehr deutlich das Verhärten der Hinterradfederung durch den Kardanantrieb. Beim Gasgeben verhärtete sich in der "Vor-Paralever-Ära" der BMWs die Federung, dadurch hob sich das Heck der Maschinen deutlich an.
              Kühe pflegen sich üblicherweise mit dem Hinterteil zuerst zu erheben"

Comment

BMW

Wij trotse eigenaars van Bmw moto weten wel beter dat zoiets niet kwaad bedoeld is en trouwen wij lachen ook graag zulle.
                B:begin
                M: maar
                W: werken

Comment

is er dan zo ook ne naam voor bmw's in het nederlands?

[quote="dirk-sus"]Wij trotse eigenaars van Bmw moto weten wel beter dat zoiets niet kwaad bedoeld is en trouwen wij lachen ook graag zulle.
                  ]

Comment

[quote="dirk-sus"]Wij trotse eigenaars van Bmw moto weten wel beter dat zoiets niet kwaad bedoeld is en trouwen wij lachen ook graag zulle.
                    ]

BMW grapjes zijn idd meestal niet slecht bedoeld, maar ik vrees dat ik dat niet altijd van het omgekeerde kan zeggen.

Heb iets te veel BMWrijders in mijn familie en kennissenkring die maar al te graag uitpakken met uitdrukkingen zoals "Pfff de japanners ... je koopt ze, je rijdt ermee uit de winkel en bent de helft van je waarde kwijt" of "Ooit zul je wel voor een echte moto kiezen" of "Mja BMW levert ten minste betrouwbare moto's" ... En deze uitspattingen zijn niet altijd als "grapje" ofzo bedoeld

Resultaat ik weiger nog met zo'n mensen te rijden want blijkbaar zijn sommige echt gebrainwashed in het BMWclubje (waar ze tegenwoordig enkel toerritten voor "BMW only" organiseren ...)

Ik weet dat er waarschijnlijk een heleboel mensen zijn die met BMW rijden en helemaal niet zo kortzichtig zijn, en mijn excuses voor de verwijten die hier aanvallend kunnen over komen. Ik wil enkel kwijt dat ik bij de andere merken meer respect terugvindt voor de keuze van moto, los van het feit of het nu een tour- , sport- , supersport-, hypersport- , naked- of chopper moto is.

Trouwens het oog wil ook wat en ik ben nu eenmaal van mening dat BMW niet echt een gamma voor de jeugdigere motorijders heeft. Maar dit is weerom eigen smaak, en geen bron tot kritiek naar BMW toe.
                    [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman]R1 (2006) 175pk [/font]

[font=Times New Roman][/font]
                    [font=Times New Roman]1) FZ6 FAZER GT (2004)[/font]
                    [font=Times New Roman]2) R1 (2006)[/font]

"Once you have tasted flight, you'll walk the earth with your eyes turned skywards, for there you've been and there you long for"

Comment

Geen probleem Abi begrijp je volkomen kan ook niet tegen stoefers ma ja die zijn er nu één maal zo wat hahahahahahah:biggrin:

Heb ook al mensen tegen gekomen die een nieuwe BMW gekocht hebben en steeds in de garage stonden met panne.
                      Als je zoiets lukt dan pech, trouwens is met eender welk merk.

Comment

tja, je hebt BMW rijders die hun moto kopen omdat ze in volle overtuiging vinden dat het de moto is die bij hen past (de toffe Beier-rijders), je hebt er anderen die het blauw-wit logo kopen en de moto erbij krijgen ... duur logo

Verder kan ik me moeilijk voorstellen dat er tegenwoordig nog zoveel verschil is in technologie en kwaliteit tussen de verschillende merken. Elk merk heeft zo zijn specialiteiten en zijn publiek en focust zijn investeringen dan ook in die richting (en is volgens mij ook voor auto's zo).

Moraal van het verhaal: geen racisme tussen motorijders!
                        [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman]R1 (2006) 175pk [/font]

[font=Times New Roman][/font]
                        [font=Times New Roman]1) FZ6 FAZER GT (2004)[/font]
                        [font=Times New Roman]2) R1 (2006)[/font]

"Once you have tasted flight, you'll walk the earth with your eyes turned skywards, for there you've been and there you long for"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kay
                          is er dan zo ook ne naam voor bmw's in het nederlands?
                          Voor de K- serie hebben de 'Ollanders de naam 'fluitketel' bedacht, denk ik.
                          Waarschijnlijk omdat dat ding een raar fluitend geluidje maakt bij optrekken.
                          Waar ben je voor? --positive thinking--

Comment

kay, kuh is niet volledig, eigenlijk is het gummi kuh (zoals je in je eigen reply al aangeeft.) staat voor rubberen koe. waarom? die dingen stuurden vroeger zo slecht en het frame twiste alsof het van rubber was. vandaar.

de k serie wordt ook nog wel 'the flying brick" ofte vliegende baksteen genoemd (naar de vorm van het blok = liggende vier of drie pitter)

ht gummi kuh krijg je er nu niet meer uit, al zijn ze natuurlijk stukken beter dan vroeger.
                            tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Inderdaad een koe

Comment

Working...
                              X