Voor de meesten is het wel perfekt haalbaar om zoiets te doen zelfs pure beginnelingen kunnen dit (wel met een zeer krachtige moto). De vraag is enkel wat gebeurt er daarna????:biggrin:
Root kan je ook enige technische toelichting geven betreffende enige plausibele verklaring.De kinematische wetmatigheden liggen van natuur vast. Ik stel me dan ook de vraag hoe er enige stabiliteit is tussen enerzijds de ligging van het zwaartepunt en anders het aangrijpingspunt van de draagvector op het wegdek. Bij wijze van theoretisch benadering wil ik de rijwind wel verwaarlozen.
Ik denk dat er een uitleg is betreffende de vectoren driehoek, tussen het zwaartepunt, de normaalkracht en de aandrijfvector.
Comming soon, new trips
De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
Euh Root wat Scarver eigenlijk wilt vragen is waarom valt diene nie achterover .Allee zo heb ik toch de uiteenzetting betreffende afschuifkrachten t.o.v de vectorinductie van de achterband en het wegdek begrepen,ge moogt me altijd verbeteren hee Scarver:biggrin:
Root kan je ook enige technische toelichting geven betreffende enige plausibele verklaring.De kinematische wetmatigheden liggen van natuur vast. Ik stel me dan ook de vraag hoe er enige stabiliteit is tussen enerzijds de ligging van het zwaartepunt en anders het aangrijpingspunt van de draagvector op het wegdek. Bij wijze van theoretisch benadering wil ik de rijwind wel verwaarlozen.
Ik denk dat er een uitleg is betreffende de vectoren driehoek, tussen het zwaartepunt, de normaalkracht en de aandrijfvector.
Scarver ik heb gezegd dat ge uw pilleke moest nemen gisteren avond...:biggrin:
neen zonder zwanzen dit is een soort wheelie die ik al meerdere malen gezien heb ik betwijfel alleen dat hij lang in die exacte positie is blijven rijden want anders is dat idd zeer straf ;-)
Onze man Kevin Carmichael doet dit alle dagen, zonder elke keer een Speed Triple 'op te gebruiken'
Snel vertaald uit het Engels:
'Er moet een limiet zijn, maar die heb ik nog niet bereikt. Ik begin een wheelie in eerste versnelling, breng de motor naar een balans-punt, en dan short-shift ik snel op naar derde, omdat de motor daar soepel op het gas reageert. Dan ontkoppel ik en laat ik de motor voortrollen tot ongeveer 40mph, terwijl ik de hellingshoek met de achterrem controleer. Op het moment dat de motor volledig stabiel aanvoelt, laat ik de achterrem zachtjes los tot het zadel de grond raakt. Ik kan dat ongeveer een second volhouden, tot ik het gevoel heb dat de motor achterover gaat vallen, dan druk ik de achterrem opnieuw zachtjes in. Zachtjes, anders blokkeer je het achterwiel, of smak je het voorwiel tegen de grond. In beide gevallen heb je een crash.'
Voor Scarver: het komt allemaal neer op het gecombineerd zwaartepunt van de motor en berijder. Als hij stilstaat, zou de loodlijn vanuit dat zwaartepunt, dat zich ongeveer net voor (of boven) de voetsteunen van Kevin bevind, niet naast het contactpunt van zijn achterwiel mogen vallen, omdat hij dan omvalt. Maar hij heeft een zekere snelheid, dus vormt door de inertie vanuit dat zwaartepunt ook een vector, die voor een oprichtend koppel zorgt. Dat oprichtend koppel kan hij aanpassen, met gashendel en achterrem, waardoor hij controle heeft over zijn evenwicht.
Het vergt wel een enorm verfijnd gevoel voor evenwicht en een onwaarschijnlijke subtiliteit met de bediening. Anders gezegd: heel onwaarschijnlijk dat een robot dit in de eerste 25 jaar kan nadoen.
“Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.â€
het heeft de maken met de voorwaartse verplaatsing van de motor en de middelpuntvliegende kracht van het achterwiel dat wordt gecontroleert door de achterrem.
Okinawa Goyu Ryu
[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]
The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.
jah, ge trekt em omhoog als je op uw balanspunt zit, laat ge simpel gezegd u achterover vallen, en door de achterrem te gebruiken kan je bepalen hoe ver je achterover "valt", zo heb je het toch nog onder controle.
moeilijke stunt, hier zit veel oefening en vooral durf achter.
hetzelfde is als je een gewone whieelie maakt, en je denkt dat je achterover gaat, als je dan ZACHTJES op je achterrem duwt kom je weer naar voor.
Comment