Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De ideale achteropzitvrouw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De ideale achteropzitvrouw

De ideale achteropzitvrouw.

Vooropgesteld is dat een motorfiets van de snelle(re) soort eigenlijk maar door 'e'en persoon bewoond dient te worden.
    Maar soms kan het best lekker zijn om af en toe een vrouw mee achterop te nemen.
    Let dan bij een keuze van een dame op het volgende :

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw die niet bang is uitgevallen.
    Bange vrouwen zijn in staat in 'e'en keer het leven uit je te persen.
    Angstig aangelegde vrouwen zijn op hun bangst op momenten dat een kritieke situatie nadert,
    en dat zijn in de regel geen momenten dat je afleiding kunt gebruiken.
    Integendeel, dat zijn nu juist de motormomenten waar je het voor doet.

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw met een niet te groot hoofd.
    Een groot hoofd behoeft een grote helm,
    en een grote helm vlak achter je eigen helm veroorzaakt een turbulentie waar je niet op zit te wachten.
    Vooral niet als de vrouw achterop haar kop niet stil kan houden,
    want dan gaat je eigen kokosnoot door de windstroom tegengesteld aan de zwier.

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw met stevige nekspieren.
    Iedere keer dat gebonk van helm tegen helm als je remt,
    gaat na verloop van tijd behoorlijk vervelen en vernachelt de lak van je helm.
    En die van haar, want een goede achteropzitvrouw heeft natuurlijk een eigen helm.

De ideale achteropzitvrouw is niet al te zwaar.
    Ze verlegt anders het zwaartepunt onaangenaan ver naar achter
    en dat verstoort de gevoelige gewichtsverdeling van de motorfiets.
    In extreme gevallen veroorzaakt dit permanente wheelies,
    en in minder extreme gevallen tijdelijk verlies van de stuurcapaciteit.

De ideale achteropzitvrouw is niet al te dik.
    Een dik persoon achterop verstoort de a"erodynamisch ideale druppelvorm van de combinatie man/vrouw.

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw met niet al te lange benen.
    In geval van sportfietsen zitten de voetsteuntjes voor de duo-passagier zo hoog,
    dat al te lange stelten van een lenige achteropzitvrouw onvermijdelijk de ellebogen van de bestuurder gaan hinderen,
    en daarmee de stuuruitslag beinvloeden, en daarmee het evenwicht.

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw gezegend met een riant zitvlak.
    Niet alleen omdat je daar 's avonds zo lekker tegen aan kan kruipen,
    maar ook omdat een gezonde hoeveelheid vlees voor haar aanmerkelijk kan bijdragen
    aan het doorgaans gebrekkige comfort achterop een sportfiets.

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw die niet zit te zaniken.
    De duoplaats is door sportfietsfabriekanten slechts bedacht om het mannelijke kopers gemakkelijker te maken
    de aanschaf van een bepaalde sportfiets te rechtvaardigen.
    Geen vervoermiddel, een kameel misschien uitgezonderd, is minder comfortabel voor de passagier dan een sportfiets.
    Een verblijf van een uur vereist al een ijzersterke conditie,
    al was het maar omdat ze jou goed moet vasthouden.

De ideale achteropzitvrouw is heel mooi zonder verf of anders niet al te ijdel.
    En vraagt bij voorkeur ook niet al te veel van de tegenpartij.
    Een mannelijke bestuurder ziet er meestal (lees nooit) niet prettig uit als hij onder zijn plastic schaal vandaan komt.
    Vrouwen hebben de neiging er aanmerkelijk beter uit te zien.
    Het wil echter nogal eens voorkomen dat daar de nodige minuutjes verven en/of f"ohnen aan vooraf zijn gegaan.
    Zet een dergelijk persoon een helm op en laat haar drie uur stuk trillen op een buddy.
    Als ze dat tenminste al vol houd. Het resultaat laat zich raden;
    een kapsel als een bloempot, lipstick als een roze snor onder haar neus,
    rode striemen van de helm, een verbrandde nek
    en gebroken vingernagels van de handschoenen op de koop toe.
    Als jij er al tegen kan, is het wat haar betreft na 'e'en blik in de spiegel voorgoed voorbij.
    Maar misschen beter ook, want aan een gestileerde etalagepop heb je toch niks;
    je mag er niet eens aan zitten.

Er zijn ook achteropzitvrouwen die alles op de koop toe nemen,
    als ze maar mee mogen rossen; de speedfreaks.
    Maar die hebben weer als nadeel dat je ze zo weer kwijt bent.
    Met name als er een kerel met een nog snellere motor langs komt.

Aldus is de ideale achteropzitvrouw een lichte, niet te lange toch weelderig correct geproportioneerde en beeldschone turnster,
    met de bloeddruk van een overleden bejaarde,
    het begrip van Moeder Theresa,
    het incasseringsvermogen van Rambo (bij voorkeur uit Rambo II),
    de vasthoudendheid van een bloedzuiger of teek
    en de trouw van een hardnekkige pukkel.

Rest alleen nog de vraag of je dat überhaupt nog achter op de motorfiets wil hebben...

Een epistel uit het clubblaadje van de Haagse Toer Motor Vereniging.

(Wordt vervolgt ?!)

de ideale achteropzitvrouw is gitte
    [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niekes & Gitte
      de ideale achteropzitvrouw is gitte
      haha groot gelijk ,..na wat ik oa tijdens de paasmeeting gezien heb

Comment

Jawadde, de schrijver van da mooi stukske verdient voor mijn part een Pullitzer!!!!

Ma anyway, volgens mij hebben ze idd Gitte voor.....
        http://imageshack.us/http://imageshack.us/
        [font=Impact]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAaH...58622981636627[/font]
        [font=Impact]Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal......[/font]

Comment

had ook ni veel last met kiki maar da probleem is dus nu ook opgelost sv650

mr.White
          R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
          maar hou het daar wel proper he mannen.
          Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

M'n vriendin rijdt nu ook zelf, maar af en toe komt ze nog mee achterop. daar merk ik niks van als ze achterop zit, die hangt niet zo tegen mijne rug, ze steunt met haar handen tegen de tank. Da's ideaal. Als ge ooit iemand meeneemt achterop, laat ze op de tank steunen, hebt ge geen last van uwe passagier.

Greetzzz

Sanka
            Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

[font=Arial][/font]Toen ik mijne Blade kocht in 1998 is mijn vrouwke eens mee achterop naar de zee gereden.
              Blijkbaar is ze onderweg bang geworden wat toen we terug naar huis moesten, wou ze niet meer achterop.
              Na veel zagen en zeveren is ze dan toch terug mee gereden huiswaarts.
              nu bijna 7 jaren later heeft ze dus niet meer meegereden.
              Dus, passagiersteuntjes eraf en een monozitje opgezet.
              Een tijdje geleden stel ik haar voor om een licht motorfietsje te kopen, om het motorrijden zelf uit te proberen.
              Vond ze te gevaarlijk, wou het eerst proberen met een Scooterke.
              Dus een maand geleden koopt ze dan een 2de hands Scooter, model Booster.
              Klasse B, rijd ongeveer 60 km per uur.
              Ze heeft er 4 keer mee naar haar werk gereden.
              Gisteren toen ze naar huis kwam na het werk, gevallen he.
              Auto die zijn voorrang niet verleende en zij moest alles dichtgooien.
              Schuiverke met deftige schuifschade en vork opgestuikt.
              Al een geluk in haar recht, ze was niet gewond maar weer ne schrik gepakt.
              Nu wil ze dat Scooterke laten maken, op kosten van de tegenpartij en verkopen.
              Tja, ze wil en durft er niet meer mee te rijden he.
              Dus zal ik in de toekomst maar allen gaan toeren.

...Greetz,...

Comment

Heb het geluk dat isabelle ook geen schrik heeft achterop, ze kickt wel op het snellere werk:biggrin: , maar als ik alleen rijd is het toch nog iets anders, je houd toch zowiezo rekening met het feit dat er iemand achterop zit of het nu een dierbaar iemand is of gewoon een vriend(in), risico's heb je toch altijd.

Grtzz
                The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

héhé, leuk stuk. Vervolg, vervolg, vervolg...?

Comment

De mijne vind het wel leuk achterop maar zeikt wel altijd als er teveel bochten in het parcours zitten en als ik die bochten te hard neem. Bovendien begint ze na een uurtje of twee steen en been te klagen over pijn aan haar zitvlak Al met al vind ik het niet erg om voor 99% solo te rijden. Hoewel het wel gezellig is met zijn tweeen natuurlijk.

Grtz, VFReaky
                    * * * P r o u d m e m b e r o f t h e o n e m a n g a n g * * *

Comment

Heb in de week een vrouw opgeladen die voor de eerste keer op een motor zat en haar reactie na onze rit was: "ooh ik zou er zo op in slaap kunnen vallen"
                      Duhhhh!!! wacht maar tot de volgende keer dacht ik bij mezelf dan zal ik eens wat meer doorrijden want nu had ik me een toch een beetje ingehouden omdat het haar eerste keer was, ben benieuwd wat ze er dan van gaat vinden.

Er heeft ook ooit een vrouw bij me achterop gezeten die niks anders gedaan had dan zitten janken tijdens dat ritje!! Bleek dat ze niks durfde te zeggen dat ze er schrik op had?? Of lag het aan men rijstijl op dat moment??

Zo ziet ge maar dat er van alle soorten "achteropzitvrouwen" bestaan hé

Ride On!!
                      "Alice lets play house, you be the door and i wil shut you"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bladeke
                        Heb het geluk dat isabelle ook geen schrik heeft achterop, ze kickt wel op het snellere werk:biggrin: , maar als ik alleen rijd is het toch nog iets anders, je houd toch zowiezo rekening met het feit dat er iemand achterop zit of het nu een dierbaar iemand is of gewoon een vriend(in), risico's heb je toch altijd.

Grtzz
                        Daar kan ik van meespreken :biggrin:

Comment

Zalig geschreven

Binnenkort gaat mijn vrouwtje ook voor de eerste keer achterop de R6, zal ook lachen worden aangezien ze al kloeg van niet confortabel zitten op een BT1100

Hou jullie zeker op de hoogte.
                          Mvg

Joe
                          http://www.joebar.be

Comment

Dieterke750

Wel Dieterke, ik rij mee achterop met mij hebben ze niet veel last maar een knap geschreven artikel hoed af

Comment

Of wel: de ideale "achteropzitvrouw" zit vanvoor en op haar eigen motor!! :biggrin:

Ride On!
                              "Alice lets play house, you be the door and i wil shut you"

Comment

Working...
                              X