Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe tarieven snelheidsboetes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe tarieven snelheidsboetes

Vandaag gelezen in het Nieuwsblad

Nieuwe tarieven snelheidsboetes

BRUSSEL - De werkgroep van de federale verkeerscommissie voor de verkeersveiligheid heeft een nieuw voorstel voor verkeersboetes voor snelheidsovertredingen uitgewerkt. Dat meldt de Franstalige krant La Libre Belgique.

Er werden die categorieën vastgelegd: zone 30, bebouwde kom en buiten bebouwde kom. De wens van minister van Mobiliteit Renaat Landuyt om gradueel de boetes op te trekken per overschreden kilometer per uur, is in het voorstel opgenomen.
    De commissie moet het voorstel nog formeel goedkeuren. Dat moet normaal maandag gebeuren. Daarna moet de minister ook nog zijn fiat geven.

In de zone 30, tussen 31 en 40 km/u zou de boete 50 euro bedragen. Van 41 tot 55 km/u zou er 10 euro bijkomen voor elke bijkomende kilometer per uur. Boven de 55 km/u zou de politierechter eraan te pas komen.

In de bebouwde kom is het basistarief van 50 euro van toepassing tussen 51 en 60 km/u. Van 61 tot 65 km/u zou er 5 euro bijkomen per bijkomende km/u. Van 66 tot 80 km/u zou er per km/u telkens 10 euro bijgerekend worden. Boven de tachtig gaat het dossier ook richting politierechter.

Zelfde systeem op de autowegen: basistarief 50 euro tussen 121 en 130 km/u. Telkens 5 euro erbij tot 145 km/u, 10 euro tussen 146 en 160 km/u. Wie daarboven gaat kan rekenen op een ontmoeting met de politierechter.
    Sponsors - 2fast4u.be

Howwwwwwwwww bère

En nu maar hopen dat het bij een voorstel blijft en dat dit niet wordt gestemd als wet maar spijtig genoeg weten we wel beter
    Ik hou mijn hart vast voor de volgende keren dat ik geflitst word!
    Oooops ... I did it again :biggrin:
    Damn I'm good...

Comment

als ik dat zo uittel, w het beterkoop!

bij 140 km/u kost dat dan 100 €
      nog veel geld, maar toch al weer minder dan het was
      hello, ken ik hier iemand?

Comment

Idd goedkoper maar wel nultolerantie hé en ge zijt vlug 32, 52 of 122 km/u aant rijden en da is dan toch direct 50 euro...
        Vandaar mijn reactie van oei oei oei

Oorspronkelijk geplaatst door dendave
        als ik dat zo uittel, w het beterkoop!

bij 140 km/u kost dat dan 100 €
        nog veel geld, maar toch al weer minder dan het was
        Oooops ... I did it again :biggrin:
        Damn I'm good...

Comment

idd en die diknekken van in de regering met hunne dikke A8 die laten hun proces gewoon te niet doen, dus waarom zouden ze ons niet het geld uit onze zakken kloppen ik word daar serieus pissed van...

Comment

ik heb een verkeersboete gekregen dat ik 34km/u5met de tolerantie al af ) te hard heb gereden in de bebouwde kom
            het komt voor het gerecht
            kan iemand mij zeggen hoeveel dat gaat kosten en hoelang ik daarvoor mijn rijbewijs vorr ga kwijt zijn ??

groetjes

Comment

ik denk niet dat je je rijbewijs hiervoor zal moeten afleveren, je boete kan je best hier berekenen :

http://www.wegcode.be/snelheidsovertreding.php

by the way,welkom op ons forum, je kan je hier voorstellen
              http://www.2fast4u.be/forums/forumdisplay.php?f=140

[align=left:2rwt0ewx]R.I.P. Bartje[/align:2rwt0ewx]
              [align=left:2rwt0ewx]R.I.P. Hellraiser666[/align:2rwt0ewx]

Comment

Ja hallo !!!

Als iedereen voor te beginnen zijn verkeersregels en zou leren en een beetje verkeersinzicht zou kweken dan zou al die zever weer niet moeten gebeuren

Comment

Godverdikkeme, net nu ze me geflitst hebben gaan de tarieven (in mijn geval) omlaag
                  U can ride trough a corner & U can put Ur knee down... or you can slide trough it

Comment

A

Oorspronkelijk geplaatst door simba
                    ik denk niet dat je je rijbewijs hiervoor zal moeten afleveren, je boete kan je best hier berekenen :

http://www.wegcode.be/snelheidsovertreding.php

by the way,welkom op ons forum, je kan je hier voorstellen
                    http://www.2fast4u.be/forums/forumdisplay.php?f=140
                    Ik ben daar echter vrij zeker van dat dit wel zal gebeuren.
                    Er werd 34 te veel gereden na correctie.
                    De correctie is 6km/u, er werd dus 34+6+50=90 gereden.
                    Gecorrigeerde snelheid is dus 50+34=84.

En dat geeft volgend resultaat :

Onmiddellijke inning
                    In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
                    ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Minnelijke schikking
                    In principe wordt u gedagvaard
                    zo niet bedraagt de minnelijke schikking 290€
                    ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Rechtbank
                    55-2750€
                    Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MotoChris
                      Godverdikkeme, net nu ze me geflitst hebben gaan de tarieven (in mijn geval) omlaag
                      Dit is een oud topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cintje89
                        ik heb een verkeersboete gekregen dat ik 34km/u5met de tolerantie al af ) te hard heb gereden in de bebouwde kom
                        het komt voor het gerecht
                        kan iemand mij zeggen hoeveel dat gaat kosten en hoelang ik daarvoor mijn rijbewijs vorr ga kwijt zijn ??

groetjes
                        Als je voor de rechtbank moet verschijnen hangt er ook veel van af waar. In Dendermonde slaagt diene vieze der ni naast zenne. In Leuven is het naar t schijnt ook erg. In Kortrijk valt het heel goed mee.
                        Je mag ook niet vergeten dat daar nog een deel slachtofferhulp bijkomt en gerechtskosten he.
                        [align=left:31panmjx][font=Comic Sans MS]Rij niet sneller dan je engelbewaarder kan vliegen, maar geef hem wel een uitdaging![/font]

[align=center] sigpic[/align:31panmjx]
                        [/align]

Comment

1 grote bende weners ja
                          sinds gisteren ook proefondervindelijk ondervonden () dat flitsen langs voor dus WEL mag in belgie (geflitst in koekblik)
                          Kawasaki ZX6-R 636 Ninja 2004
                          Aprilia ETV1000 Caponord Rally Raid 2003

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaPsLoCkEr
                            1 grote bende weners ja
                            sinds gisteren ook proefondervindelijk ondervonden () dat flitsen langs voor dus WEL mag in belgie (geflitst in koekblik)
                            Dat mag hier al lang,wij zijn in 2005 ook langs voor geflitst (met de moto),ik dacht nog,dat kan geen kwaad ,totdat er een anonieme wagen naast ons kwam rijden en teken deed om te stoppen.

Comment

Ik heb dat ook eens voorgehad. Tuurlijk mag dat, als ze in uw zakken kunnen zitten zullen ze het niet laten.
                              Assemocheilischmachallys!

Comment

Working...
                              X