Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen de superboetes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Petitie tegen de superboetes

zoals het al in de topic vermeld stond: een petitie tegen de superboetes !!
    sigpic

ik denk dat de boetes een goede zaak zijn! en boete is niet verplicht enkel als ge u niet aan de regels kunt houden. waarom zeurt iederen daar dan zo over, te snel rijden mag niet.... wel wie niet luisteren wil moet maar voelen. niet dat ik zo een engeltje ben ik krijg maandelijks ook zo een extra belastingsbrief binnen maar ik zeur er niet over want je weet dat het niet mag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alexanderke
      ik denk dat de boetes een goede zaak zijn! en boete is niet verplicht enkel als ge u niet aan de regels kunt houden. waarom zeurt iederen daar dan zo over, te snel rijden mag niet.... wel wie niet luisteren wil moet maar voelen. niet dat ik zo een engeltje ben ik krijg maandelijks ook zo een extra belastingsbrief binnen maar ik zeur er niet over want je weet dat het niet mag.
      maar als je een dikke boete krijgt omdat je 70 rijd in bebouwde kom, en dat op een weg waar je rustig "en veilig" 90 kan rijden.

dat hangt echt van baan tot baan af of je het verdient ofniet.
      door rood rijden,daar mogen van mij erg dikke boetes ophangen
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
      hoe gekker hoe liever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
        maar als je een dikke boete krijgt omdat je 70 rijd in bebouwde kom, en dat op een weg waar je rustig "en veilig" 90 kan rijden.

dat hangt echt van baan tot baan af of je het verdient ofniet.
        door rood rijden,daar mogen van mij erg dikke boetes ophangen
        I agree. Het hangt een beetje af van de omstandigheden...
        Maar ik ben absoluut niet tegen die boetes, alhoewel ik zelf regelmatig zit te vloeken om op een grote baan naar mijn werk 50 te moeten rijden :kwaad:
        Het kan misschien mensen die gevaarlijk en veel te snel rijden aan te sporen om het wat kalmer aan te doen.

enfin das mijn gedacht

Comment

dan moet ge zagen op het openbaar ministerie dat die snelheids beperkingen indeeld niet op die boetes ik vindt ook dat ze dat rotslecht gedaan hebben vb de ring in antwerpen 100 bwwww welke idioot krijgt het nu in zijn bol om een autostrade met 4 tot 6 rijstroken te gaan limiteren op 100 km/h.
          En we worden de snelheid gewoon want als ge nu 70 of 50 in de bebouwde kom rijdt ge merkt het verschil toch niet.... maar als ge voor ne kleine die achter een ijskarreke vandaan springt en ge rijd 50 of 70 dan maakt da wel veel uit. en ik kan het weten. keb op die manier mijn broer verloren om dat er nen onozelaar dacht dat 70 tzelfde is als 50.

Allé da denk ik ervan

Comment

Het is soms schandalig welke snelheidsbeperkingen men oplegd op sommige wegen. Iedereen kent wel enkele wegen waar max. 50 is toegelaten terwijl dat helemaal niet nodig is.
            Op sommige plaatsen zou men de max. toegelaten snelheid ook moeten kunnen aanpassen aan de verkeerssituatie. Zo is 120 's nachts op de autosnelweg tergend traag en mag dat voor mij tussen 23.00u en 04.00u 's morgens gerust een stuk sneller zijn.

Comment

volgens mij zien we het allemaal een beetje te eenzijdig. We kijken allemaal naar de ongevallen met als boosdoener het snelle rijden.

Bekijk het ook eens zo: de overheid heeft jaren lang de wegeninfrastructuur verwaarloosd. wie weet er in belgie een strook asfalt liggen die er onberispelijk bijligt?? Ik in ieder geval niet. Wie weet er geen stuk wegenbouwwerf liggen dat er al tig jaren zo bijligt zonder vernderingen?? Wie weet er in welk land (met uitzondering van alweer belgie) men verkeerslichten plaatst midden op een snelweg als goedkopere oplossing van een afrit? Wie weet er geen plaats waar er mensen werden onteigend voor een veilige ringweg/afrit zonder dat er uiteindelijk niks mee gebeurde??

Ik nodig jullie allemaal uit om een rondje kortrijk R8 te maken, dan kom je deze allemaal tegen (meermaals) Wat is er al die jaren gebeurd met ons belastinggeld???? Het is de politiek te doen om ons geld, niet onze veiligheid anders waren al deze problemen al opgelost.
              Die flitscamera's en superboetes zijn de makkelijkste manier om extra belastingsgeld binnen te krijgen, veiligheid het makkelijkste excuus!! voor wiens veiligheid moet er trouwens snachts geflitst worden op een bijna lege snelweg?? als ik met 200 onderuit ga op een snelweg en ik le het loodje, mijn probleem, niet deze van de overheid. op diezelfde snelweg zal er om 2 hr snachts ook geen kleine rondlopen mt zijn voetbal (of er scheelt iets serieus met de bovenkamer van zijnouders)

Die discutie van "hou je aan de regels" begint me stillaan de keel uit te hangen. Iemand die me zeer nauw is (kan even niet zeggen wie, proces is na 10 jaar nog steeds bezig!!)stond stil aan een rood licht (op een snelweg, midden in een bocht, ...)toen ze achteraan werd aangereden, nu na 10 jaar zit ze nog in een rolstoel niet beseffend waar ze zit. Op die plaats gebeuren wekelijks ongevallen, de ene erger, de ander weer minder. Dat punt ligt er al 20 jaar op die manier!!!! HOEZO VEILIGHEID ?????????

Dat ze eerst iets doen aan de wegeninfrastructuur, daarna mogen ze van mij doen wat ze willen.
              mijn excuses voor de nogal hevige reactie.
              tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Beulke, gij moogt van mij direkt in de politiek, want gij hebt hier zonder twijfel een algemeen beeld van ons apenland geschetst in uw reactie.
                Ik maar denken dat motorrijders allemaal ongeletterde beren waren
                Regels zijn er om uitzonderingen op te maken zeggen ze altijd, maar dat zijn dan meestal onze politiekers als het gaat over het verkeer. Mannen als je echt wilt racen, ga dan naar Zolder, ik heb net mijn stage1 achter de rug zitten. Trouwens mijn eerste keer op het circuit, SUPER!!!:tongue: Heb er echt van genoten, daar heb je geen flitspalen, als er iets gebeurd staan ze er direkt. Allé ja, tal van pluspunten een echte aanrader. Als je dan toch is hard aan de gas wil trekken probeer het dan veilig! Ge moet nu ni denken dat ik den heilige geest op de moto ben, maar wie met vuur speelt, moet maar op de blaren zitten... Peace!

Comment

1 vitesse is tegenwoordig genoeg op een moto, ik snap niet dat ze moto's maken die meer pk 's hebben dan ze wegen, wat nut heeft zoiets ?

duc4ever

Comment

ha das simpel,die pkes heb de terug nodig een beetje voorbij de flitspaal:biggrin:

Comment

hihi, ja hier in Hasselt is dat dan voor 500 meters !!!

duc4ever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducatifreakske
                        hihi, ja hier in Hasselt is dat dan voor 500 meters !!!
                        idd aan ELK rood licht een paal
                        Oprichter 2fast4u 2004
                        #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

zijn niet de peekaatjes, maar het NMekkes die het optrekken zo leuk maken!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXaN
                            Beulke, gij moogt van mij direkt in de politiek, want gij hebt hier zonder twijfel een algemeen beeld van ons apenland geschetst in uw reactie.
                            Ik maar denken dat motorrijders allemaal ongeletterde beren waren
                            Regels zijn er om uitzonderingen op te maken zeggen ze altijd, maar dat zijn dan meestal onze politiekers als het gaat over het verkeer. Mannen als je echt wilt racen, ga dan naar Zolder, ik heb net mijn stage1 achter de rug zitten. Trouwens mijn eerste keer op het circuit, SUPER!!!:tongue: Heb er echt van genoten, daar heb je geen flitspalen, als er iets gebeurd staan ze er direkt. Allé ja, tal van pluspunten een echte aanrader. Als je dan toch is hard aan de gas wil trekken probeer het dan veilig! Ge moet nu ni denken dat ik den heilige geest op de moto ben, maar wie met vuur speelt, moet maar op de blaren zitten... Peace!
                            niks politiek. politiekers vertellen wat ze willen vertellen, ik hou me alleen bezig met feiten (door scha en schande geleerd). een politieker die zich met feiten bezighoud is 1) niet succesvol en 2) zwaar depri.
                            Ik blijf liever lachen. Ga trouwens op 2 mei ook voor het eerst op circuit, niet om eens te kunnen doortrekken (komen alleen maar brokken van)maar vooral om mijn bochtentechniek te verbeteren.
                            BTW over dat gat branden: wat voor jou een blaar is, is voor een minder goed bedeelde een 3e graads verbranding. Wil hier niet de soc uithangen (hoewel ik dat in wezen wel ben, alleen niet aktief) maar die sukkelaar die voor 1 keer dringend naar de kliniek moet omdat zijn zoontje gevallen is is de pineut, die rijke stinker die zijn bak aan het testen is vindt het een leuke anekdote.
                            (zware boetes voor recedividisten, daarmee ben ik het wel eens) maar uiteindelijk blijf ik bij mijn standpunt: eerst de infrastructuur veiligmaken, daarna de rest.

Comment

Ok, volkomen mee eens over de infrastructuur, wat dat gat branden betreft, ken ik alles van. 2 de graad verbrand door vrijving en dergelijken, ik heb mijn les wel geleerd, en Beulke, blijven lachen, groot gelijk!

Comment

Working...
                              X