Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

filmen op openbare weg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• filmen op openbare weg

ik zie hier en op andere forums vaak filmpjes passeren die gemaakt zijn tijdens ritjes (en heb het zelf ook al paar keer gedaan)
    maar nu wou ik eigenlijk eens weten of dit wettelijk is toegestaan en welke sancties er volgen moesten ze je tegen houden terwijl je filmt op de motor

ik weet dat er landen zijn (zoals amerika) waar het wel mag en zelfs als bewijsmatriaal gebruikt wordt door verzekerings maatschapijen bij twijfel

gr night devil
    2004 - 2006 suzuki bandit 400 (bj 1998)
    2006 - 2010 suzuki gsxf 750 (bj 2003)
    2010 - 20.. suzuki gsx r 1000 (bj 2002)

Re: filmen op openbare weg

Ik zou dan zeker niet je dashboard opnemen in het filmpje, wat wheelies en stoppies kan je nog verkopen als "gebeurd op privé terrein" .
    pk bepaalt hoe hard je de muur raakt, koppel bepaalt hoe ver je de muur meeneemt

Comment

filmen op openbare weg

Ik zou het gewoon ni doen als je ondertussen de regels van de wet aan uw laars lapt in uw filmkes. My 2cents. Deze week nog iets dergelijks gezien ivm naaktfotos in een of ander openbaar gebouw waar de fotograaf last mee heeft nadat iemand ze opt net had gezet...

Comment

Tja das een moeilijke he ...UW eigen kilometerteller is niet geijkt dus telt niet . Maar als je jezelf filmt als je tegen 200+ door de dorpskern scheurt dan verdien je een pak rammel !! Wel kan men aan de hand van de afstand tussen twee vaste punten op je film (kerk en rond punt bvb) je snelheid berekenen .... Onlangs was er nog een man met een Aston Martin (dacht ik) die een jonge kerel meenam en eens liet zien hoe snel zijn wagen wel was ... Hij heeft ervoor mogen boeten en was zijn rijbewijs kwijt !!!
        denk eraan een circuitdag kost tussen de 75 en de 175 euro ... De boetes zijn duurder. Circuit heb je geen overstekende kinderen etc etc... Hou het dus veilig op de openbare weg en film je exploten op circuit !
        Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
        Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
        als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

http://www.privacycommission.be/nl/i...op-afbeelding/
          Ik neem altijd op als ik met de moto rij. Niet om openbaar te maken maar als bewijsvoering moest er onderweg iets gebeuren.
          Af en toe brabbel ik wel eens enkele minuten vol om achteraf op het net te gooien(microfoon zit in m'n helm) maar dat is dan vloggen. Niet gericht filmen ivm de privacy wetgeving.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
            Tja das een moeilijke he ...UW eigen kilometerteller is niet geijkt dus telt niet . Maar als je jezelf filmt als je tegen 200+ door de dorpskern scheurt dan verdien je een pak rammel !! Wel kan men aan de hand van de afstand tussen twee vaste punten op je film (kerk en rond punt bvb) je snelheid berekenen .... Onlangs was er nog een man met een Aston Martin (dacht ik) die een jonge kerel meenam en eens liet zien hoe snel zijn wagen wel was ... Hij heeft ervoor mogen boeten en was zijn rijbewijs kwijt !!!
            denk eraan een circuitdag kost tussen de 75 en de 175 euro ... De boetes zijn duurder. Circuit heb je geen overstekende kinderen etc etc... Hou het dus veilig op de openbare weg en film je exploten op circuit !
            Ride like a devil,... Feel like a God!
            Ride it like you stole it!
            http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peejt
              Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
              Dat doet me eraan denken dak eigenlijk aan U toestemming moest vragen om uwe foto bij gespot te plaatsen.
              Aanvragen tot verwijdering worden natuurlijk altijd aanvaard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxxi
                http://www.privacycommission.be/nl/i...op-afbeelding/
                Ik neem altijd op als ik met de moto rij. Niet om openbaar te maken maar als bewijsvoering moest er onderweg iets gebeuren.
                Vermits ik echt dag in dag uit met de motor rij, begin ik dit ook te overwegen.

Soms zie je echt dingen dat niet te geloven zijn... En heb ook vorig jaar een ongeval met betwisting gehad (hoewel er vele getuigen waren, waaronder een ex-zwaantje van de MPs, dus vrij betrouwbaar denk ik dan). Video had wellicht geholpen het sneller af te handelen.
                Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

Comment

even voor de duidelijkheid, tis dus ni om mn capriolen te filmen en er een showke te geven
                  maar ik rij heel vaak met ne maat samen en dan is da wel is ne keer leuk om een ritje te filmen

soms rijdt er ook ne beginneling mee en dan is da helemaal leuk om te filmen zodat die persoon achteraf kan zien waar hij zich eventueel kan verbeteren

en de derde reden is da idd bij een ongeval de beelden kunnen aantonen wat er net gebeurd is

ik wou eigenlijk zone spycam plaatsen vlak tegen mn kuipruitje (gsxr 1000 k1) dus achter de snelheidsmeter
                  en als het mogelijk is een aansluiting maken met de batterij zodat deze oplaadt tijdens het rijden

gr night devil

Comment

Zolang ge de beelden niet op het net zwiert is er toch geen enkel probleem ...
                    Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
                    Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
                    als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxxi
                      Dat doet me eraan denken dak eigenlijk aan U toestemming moest vragen om uwe foto bij gespot te plaatsen.
                      Aanvragen tot verwijdering worden natuurlijk altijd aanvaard.
                      Voor één keer ist goe
                      Ride like a devil,... Feel like a God!
                      Ride it like you stole it!
                      http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

kheb me zo'n spy cam aangeschaft en voor hetgeen ik da wou vind ik het redelijke kwaliteit
                        deze is gewoon met velcro bevestigd op de koplamp achter de kuipruit

ding doet zen werk enkel krijg ik de datum niet veranderd (staat op 05/04/2011) en je kan die ook niet afzetten
                        dus je ziet die constant op het scherm als je het filmke bekijkt
                        iemand een idee hoe je dit aanpast

gr night devil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door night devil
                          kheb me zo'n spy cam aangeschaft en voor hetgeen ik da wou vind ik het redelijke kwaliteit
                          deze is gewoon met velcro bevestigd op de koplamp achter de kuipruit

ding doet zen werk enkel krijg ik de datum niet veranderd (staat op 05/04/2011) en je kan die ook niet afzetten
                          dus je ziet die constant op het scherm als je het filmke bekijkt
                          iemand een idee hoe je dit aanpast

gr night devil
                          Je kan die instellingen wijzigen door een tekstbestandje op de sd of intern geheugen te zetten maar het formaat en wat er juist in moet ken ik niet van buiten.

[edit] je moet een tag.txt bestand op de sd kaart of inter geheugen zetten met het volgende in:
                          Code:
                          [date]
                          2010/02/27
                          08:01:00
                          Een spatie achter elke lijn. Cam effe af en opzetten en de datum staat zoals je ingevuld hebt in het bestand.

Comment

is dat dan gewoon een kladblok bericht maken en de naam TAG geven
                            en ik vermoed dat da bestandje er dan ook moet blijven opstaan

gr night devil

Comment

Inderdaad gewoon kladblokbericht maken en het bestand opslaan als een .tag bestand.
                              Je moet dit wel elke keer terugzetten als de camera aan de pc gehangen heeft.

Comment

Working...
                              X