Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bye bye...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bye bye...

Bye bye Fazertje

Het rationele heeft heeft gewonnen van het emotionele

Ik heb me ongelofelijk geamuseerd op m'n fazertje, op 1.5 jaar 36000 zorgenloze kilometers gemaakt. Maar het vele rijden heel het jaar door met ooit dagen van 9 uur op de motor zitten hebben er voor gezorgd dat 'k voor meer comfort ben gegaan.

Tijdens de fun-ritjes ga ik gegarandeerd spijt hebben... En ik hoop dat je opvolger me niet gaat frustreren

Dus gezien mijn eerder beperkt budget (verbouwingen voor de deur) komt er volgende maand een V-Strom. De laatste mooie dagen ga ik nog volop genieten van m'n fazer... ga 'm missen
    Het leven mag dan beginnen bij 40, het wordt pas echt interessant vanaf 180.

Re: bye bye...

V-Strom 650 of 1000?
    Qua plezier moet da daarom ni minder zijn he
    De 650 is mss iets plater dan uwe Fazer, ma als ge ne 1000 hebt gekocht zou ik mij zeker géén zorgen maken over pk's en Nm'ters
    Hier een filmke van ne Kawasaki Versys 650 op circuit http://www.youtube.com/watch?v=c_mVqJFRuiw om maar te zeggen da ge u nog altijd kunt amuseren met zo een type moto
    Ride like a devil,... Feel like a God!
    Ride it like you stole it!
    http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Was eerst van plan de DL-1000 te nemen maar die hebben al wat jaartjes en de prijs/kilometer verhouding vond ik zelden de moeite...

Heb nu een nieuwe gekocht, laatste maak van vorig model en die is maar ietsje duurder dan de gemiddelde dl-1000 met +- 30000km.

Daarbij kwam dat zeker in de wintermaanden de ABS wel een meerwaarde is.

Comment

Voordeel is wel dat bij die twin het vermogen er helemaal anders uitkomt en het dus niet minder plezierig hoeft te zijn
        Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Als je geen PK-junkie bent zie ik niet in waarom die moto zou gaan frustreren. Ik denk dat de fun factor zelfs hoger gaat liggen dan de Fazer omdat ge nu niet moet terugdraaien als de weg plotseling veranderd in zandweg.
          Dat is toch hoe ik de overgang van 999(140PK) naar hypermotard(80PK) ervaren heb.

Comment

daar gaat ge u gene second mee vervelen.

Comment

Ben zeker geen PK junkie maar geeft toe, zo lekker doortrekken tot 13000... het heeft gewoon iets.

Hoe zeer ik me ook al geamuseerd heb op een strom (vervangmoto) .... de fazer gaat gemist worden.

En het off road gedeelte, daar kijk ik wel enorm naar uit!

Comment

Als je graag lang doortrekt, dan is een twin idd ff wennen
                Ik zou m'n twin niet meer willen ruilen. Brute kracht van onderin en rap moeten schakelen, 'bijna' gelijk een tweetakt
                Moet je ook rap schakelen, maar geen kracht onderin. Wel lang doortrekken

Maar serieus, dat 650 blok lijkt me ideaal voor dagelijkse inzetbaarheid.
                Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

13000? Dan ben ik al lang mijne moteur terug bijeen aan het sprokkelen.
                  Toen ik nog 4-cylinders reed ergerde ik me eigenlijk eerder aan dat gekrijs op de openbare weg, zelfs met de RF900 terwijl die toch al heel vlot vooruit ging onderin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxxi
                    Toen ik nog 4-cylinders reed ergerde ik me eigenlijk eerder aan dat gekrijs op de openbare weg, zelfs met de RF900 terwijl die toch al heel vlot vooruit ging onderin.
                    Er gaat nochtans NX boven het gejank van ne blok die tot de rode zone wordt gemarteld Zo ne nieuwe R6 (17.000rpm) of ne S1000RR (15.000rpm) LEKKER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxxi
                      Op de snelweg is het idd gekrijs, 7000tr aan 140 km/h... vervelend als je veel snelweg doet. Dat is dan ook een aspectje dat ik niet ga missen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimStyle
                        Op de snelweg is het idd gekrijs, 7000tr aan 140 km/h... vervelend als je veel snelweg doet. Dat is dan ook een aspectje dat ik niet ga missen :-)
                        Ne 2 of 1 cilinder is ook "Irritated" aan 140km/h (ge moogt btw ma 120 in België) -> dan draait uwe 2 pitter ook aan minstens 5.000 rpm en das dan precies een bromvlieg da u blijft volgen
                        Ieder zijn voorkeur hoor
                        Heb int verleden nog ne Yamaha SZR660 gehad (1cilinder) met maar 5 versnellingen -> da was al ambetant om 100km/h te rijden
                        Normaal hebt ge vanaf 100km/h zelfs meer last van de wind als van uw motorgeluid! -> zeker op ne naked!
                        Ne V-strom is zeker ne goeie moto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peejt
                          Ne 2 of 1 cilinder is ook "Irritated" aan 140km/h (ge moogt btw ma 120 in België) -> dan draait uwe 2 pitter ook aan minstens 5.000 rpm en das dan precies een bromvlieg da u blijft volgen
                          Ieder zijn voorkeur hoor
                          Goh, mijn F800S tweepittertje zit op 120kph aan 4500rpm & op 140 kph aan 5000rpm. Van irritant geluid ervaar ik niets. Tegen die snelheid heb je eerder windgeluid dan motorgeluid/uitlaatgeluid met een standaard uitlaat.
                          Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

Comment

Komt 'm maar eens laten zien.
                            Triumph Explorer XC 1200 SOLD!

Comment

IK heb 'm nog niet, nog enkele weekjes wachten.

En wat zie ik in je onderschrift? Bonnie te koop?

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎