Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag ivm rechtsvorm bedrijf aan boekhouders, fiscalisten...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vraag ivm rechtsvorm bedrijf aan boekhouders, fiscalisten...

Iemand enig idee of het werkelijk nodig is dat ik mijn auto opnieuw laat inschrijven na het veranderen van de rechtsvorm van mijn zaak (eenmanszaak naar bvba). Volgens mijn boekhouder noodzakelijk, voor mij gewoon extra kosten zonder andere voordeel. Plus nog een mottige nummerplaat die dubbel zo groot is.

Gewoon een second opinion want als het nodig is, heb ik weinig ander keuze maar als t anders kan...

Weten we ineens of er iemand hier boekhouder is

Re: vraag ivm rechtsvorm bedrijf aan boekhouders, fiscaliste

ben geen boekhouder maar denk dat de verschuiving van activa idd het nieuwe inschrijven met zich mee zal brengen.
    hoop voor u dat ik ernaast zit, zodat je geen extra kosten en andere nrplaat moet hebben.

Comment

Mijn idee: je creëert een nieuwe rechtspersoon (eenmanszaak = natuurlijk persoon toch?). De auto moet op naam van die rechtspersoon komen te staan, dus opnieuw inschrijven lijkt me logisch.

Ben geen boekhouder of fiscalist, gewoon een logische denker die u geld gaat kosten
      Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

de auto komt op naam van de bvba ? als dat geen voordeel heet moet je het niet doen he

Comment

je moet alles terug opnieuw inschrijven, ik heb hetzelfde gedaan en ook alles moeten overzetten.
          Soms is het beter om te huren van de privé tot je een nieuwe koopt en die dan direct op de zaak te laten zetten. Nu een moto gaan ze er toch als eerste uit kegelen bij een controle :-(.

Comment

Dit gaat wel over mijn auto maar waarom ze er een moto zouden uitkegelen lijkt mij zeer straf. Ik doe namelijk praktisch alle verplaatsingen met de moto. Buiten mijn zaak, gebruik ik mijn moto ook niet. Voor circuit heb ik een andere en andere ritjes in t weekend ofzo doe ik niet eens.

Comment

Het is uwe auto? Wil je hem dan wel op naam van de zaak? Nee, dan hoef je ook niet opnieuw in te schrijven.
              Als je je moto gebruikt voor verplaatsingen voor de zaak, dan kun je die wel op naam van de bvba zetten
              Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

@DME3 inderdaad.
                Als je enkel de moto gebruikt voor de zaak en dit ook kan aantonen dan moet je de auto er niet opzetten want dan zwieren ze die er wel uit bij een controle. Je kan het natuurlijk altijd proberen hé maar dan ga je hem ook altijd terug opnieuw moeten inschrijven of je moet hem huren zoals hierboven reeds voorgetseld.

Comment

Je kunt ook als bvba de moto huren van uzelf heh
                  Idem voor de auto als je die bv. maar enkele keren per jaar nodig hebt voor de zaak.

Comment

Ik zou niet weten waarom het een probleem is om meerdere voertuigen op mijn zaak te zetten. Enkel mijn circuitmoto is privé. Op mijn eenmanszaak stonden ook al beide en daar heeft nooit iemand een probleem van gemaakt.

Het gaat nu wel over mijn auto maar blijkbaar zijn we het erover eens dat die opnieuw ingeschreven moet worden. Met mijn moto is dat niet nodig want die is verkocht en zal vervangen worden door een nieuwe die ook ingebracht zal worden.

Huren heb ik ook bekeken maar dat komt uiteindelijk duurder uit, scheelt een paar duizend euro per jaar tov inbrengen.

Comment

Als je de auto inbrengt in je bvba en je die meer voor prive gebruikt, ga je die wss wel moeten 'aanrekenen' als een voordeel alle aard ofzo. Vandaar dat ik dacht aan huren in geval van beperkt gebruik op de zaak
                      Maar heb idd geen idee over het kostenverschil, da's voor de boekhouders

Comment

We rekenen inderdaad wel voordeel van alle aard aan. Niet enkel voor de auto, zo zijn er nog wel meerdere postjes die daaronder vallen.

Comment

Die sexy secretaresse valt daar idd ook onder ja

Comment

Je zal die sowieso opnieuw moeten inschrijven als je hem op te zaak wil zetten... de bvba wordt immers eigenaar van die auto. (Denk eraan dat je die auto dan moet inbrengen in je zaak of vanuit de bvba overkopen van jezelf)
                            Blijf je zelf eigenaar dan kan je de inschrijving ook privé laten en huren.
                            Het hangt er dus allemaal vanaf hoe lang je nog met die auto zal rijden.

Daarnaast zie ik ook geen probleem om meerdere voertuigen in je zaak te hebben. (Als je ze ook effectief voor de zaak gebruikt.)
                            Ik heb ook een moto + auto in de zaak. Maximaal 90% van de auto km's en 95% van de moto km's zijn voor het werk (en aantoonbaar).
                            Er zijn nu eenmaal verschillende situaties waar ik niet met de moto kan naartoe rijden en andere lenen zich beter voor de moto...

Spijtig genoeg loopt dat voordeel alle aard wel op met de nieuwe regeling voor bedrijfswagens. (die 10% dat ik prive doe kosten me handen vol geld.)

Voor die prive secretaresse hebben we dat natuurlijk graag over
                            Is life real or just a dream?
                            Yamaha R1 '08
                            Zolder - Mettet - Franco - ...
                            A racer never looks back

Comment

En circuitrijden met een sticker van de zaak op de moto, kun je bv. ook nog inschrijven als een kost voor reclamevoering
                              Een mens met een beetje creatief zijn op zo'n zaken

Comment

Working...
                              X