Zowel Cowgirl hier als ikzelf zijn elk om heel andere redenen sinds enige tijd op zoek naar een andere motor.
Vandaag was het de bedoeling om er enkele te gaan testrijden maar het liep toch anders dan verwacht
.
Cowgirl wil overschakelen van haar CBR 600F naar een hoogpoter, die ook nog eens veilig te berijden valt met haar lengte van 1,67m. Vandaar dat ze koos voor een testrit met de Kawasaki Versys 650 en de Suzuki V-Strom 650.
Zelf sukkel ik, al sinds een val in '93, met een steeds groter wordend probleem in de rechterschouder. Dat is de laatste jaren zo erg pijnlijk geworden dat rijden met sportievere motoren TE veel pijn doet en niet meer opweegt tegen de fun die ik er mee heb. Vandaar dat ik besloot om eens te proberen met de ultieme toerbuffel van Kawasaki, de GTR 1400
. Eigenlijk een dubbel gevoel bij deze keuze omdat dit soort motor minder in de stijl van mijn manier van rijden ligt maar toch maar gedaan in de hoop van terug meer plezier te ervaren aan het motorrijden. Helaas bleek de zithouding nog steeds een aanzienlijke hinder en irritatie te veroorzaken en werd ik geconfronteerd met het feit dat ik misschien wel nooit meer pijnloos zou kunnen rond rijden
.
Cowgirl stelde me voor om even die Versys 650 te proberen om hem eens aan te voelen en te vergelijken met de V-Strom om er mijn mening over te geven bij het maken van haar keuze. Groot was mijn verbazing toen ik op beide van die motoren plots, voornamelijk vanwege de veel rechtere zithouding en horizontaal geplaatste armen, geen pijn meer had in de schouder
. Een heel rare gewaarwording want ik had nooit gedacht dat ik ooit zou nadenken over een dergelijk model motor.
Nadien dan ook maar ineens de Versys 1000 geprobeerd en die voldeed ook aan het criterium "pijnloos" rijden.
De zoektocht naar een opvolger voor mijn autostrade-raket zal zich dus de komende weken verplaatsen naar de "vergelijkbare" modellen BMW R 1200 GS, Triumph Tiger 1050 en de Kawasaki Versys 1000.
Ik ben benieuwd wat dit gaat geven
Vandaag was het de bedoeling om er enkele te gaan testrijden maar het liep toch anders dan verwacht

Cowgirl wil overschakelen van haar CBR 600F naar een hoogpoter, die ook nog eens veilig te berijden valt met haar lengte van 1,67m. Vandaar dat ze koos voor een testrit met de Kawasaki Versys 650 en de Suzuki V-Strom 650.
Zelf sukkel ik, al sinds een val in '93, met een steeds groter wordend probleem in de rechterschouder. Dat is de laatste jaren zo erg pijnlijk geworden dat rijden met sportievere motoren TE veel pijn doet en niet meer opweegt tegen de fun die ik er mee heb. Vandaar dat ik besloot om eens te proberen met de ultieme toerbuffel van Kawasaki, de GTR 1400


Cowgirl stelde me voor om even die Versys 650 te proberen om hem eens aan te voelen en te vergelijken met de V-Strom om er mijn mening over te geven bij het maken van haar keuze. Groot was mijn verbazing toen ik op beide van die motoren plots, voornamelijk vanwege de veel rechtere zithouding en horizontaal geplaatste armen, geen pijn meer had in de schouder

Nadien dan ook maar ineens de Versys 1000 geprobeerd en die voldeed ook aan het criterium "pijnloos" rijden.
De zoektocht naar een opvolger voor mijn autostrade-raket zal zich dus de komende weken verplaatsen naar de "vergelijkbare" modellen BMW R 1200 GS, Triumph Tiger 1050 en de Kawasaki Versys 1000.
Ik ben benieuwd wat dit gaat geven

Comment