Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een andere motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Op zoek naar een andere motor

Zowel Cowgirl hier als ikzelf zijn elk om heel andere redenen sinds enige tijd op zoek naar een andere motor.
    Vandaag was het de bedoeling om er enkele te gaan testrijden maar het liep toch anders dan verwacht .
    Cowgirl wil overschakelen van haar CBR 600F naar een hoogpoter, die ook nog eens veilig te berijden valt met haar lengte van 1,67m. Vandaar dat ze koos voor een testrit met de Kawasaki Versys 650 en de Suzuki V-Strom 650.
    Zelf sukkel ik, al sinds een val in '93, met een steeds groter wordend probleem in de rechterschouder. Dat is de laatste jaren zo erg pijnlijk geworden dat rijden met sportievere motoren TE veel pijn doet en niet meer opweegt tegen de fun die ik er mee heb. Vandaar dat ik besloot om eens te proberen met de ultieme toerbuffel van Kawasaki, de GTR 1400 . Eigenlijk een dubbel gevoel bij deze keuze omdat dit soort motor minder in de stijl van mijn manier van rijden ligt maar toch maar gedaan in de hoop van terug meer plezier te ervaren aan het motorrijden. Helaas bleek de zithouding nog steeds een aanzienlijke hinder en irritatie te veroorzaken en werd ik geconfronteerd met het feit dat ik misschien wel nooit meer pijnloos zou kunnen rond rijden .
    Cowgirl stelde me voor om even die Versys 650 te proberen om hem eens aan te voelen en te vergelijken met de V-Strom om er mijn mening over te geven bij het maken van haar keuze. Groot was mijn verbazing toen ik op beide van die motoren plots, voornamelijk vanwege de veel rechtere zithouding en horizontaal geplaatste armen, geen pijn meer had in de schouder . Een heel rare gewaarwording want ik had nooit gedacht dat ik ooit zou nadenken over een dergelijk model motor.
    Nadien dan ook maar ineens de Versys 1000 geprobeerd en die voldeed ook aan het criterium "pijnloos" rijden.
    De zoektocht naar een opvolger voor mijn autostrade-raket zal zich dus de komende weken verplaatsen naar de "vergelijkbare" modellen BMW R 1200 GS, Triumph Tiger 1050 en de Kawasaki Versys 1000.
    Ik ben benieuwd wat dit gaat geven
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Re: Op zoek naar een andere motor

Veel plezier met het zoeken, en vergeet zeker de multistrada niet te testen.
    It's Not the Size of the Dog in the Fight; It's the Size of the Fight in the Dog.
    sigpic

Comment

KTM SMT voldoet er misschien ok nog aan ... Op mijn lijstje staan de GS(a), de tiger explorer (nadeel van deze is dat hij niet in okkazie te krijgen is ) de Multi en de SMT ... Versys kan me niet bekoren en ben sowieso niet voor de 4 cilinders...
      Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
      Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
      als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

mv brutale, ook ferm speelgoed

Comment

Spijtig want ik vind uwe agusta een ferm ding!

Over de prestatie's van een GTR1400 zou ik zeker niet twijfelen.
          Ben een paar weken geleden een ardenneritje gaan rijden en bij mij in de groep reed er ne GTR1400 mee,
          En ik moest goed aan het gas trekken om in zijn wiel te blijven.

Nog veel succes toegewenst met de zoektocht!
          The Need For Speed

Comment

Het is dus een zeer korte zoektocht geworden
            Binnen enkele dagen/weken ruil ik mijn blauwe autosnelweg-raket in voor deze jongen:
            Triumph Tiger Explorer

Cowgirl zal voortaan rondrijden met deze:
            Suzuki DL 650 V-Strom

Comment

Dat zijn geen slechte keuzes.

Comment

veel plezier ermee, heb zelfs een street , maar de explorder vindt ik helaas ben ik maar 1 m63 en moet ik er met lede ogen naar kijken , veel plezier geniet ervan , waar heb je hem gekocht ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door feniks
                  waar heb je hem gekocht ??
                  MTG in Stabroek. Was er vandaag en gisteren groot testweekend en open deurdag.
                  Goede uitleg en goede voorwaarden gekregen. Dat het ook nog eens op slechts 5km van onze deur ligt is mooi meegenomen natuurlijk

Comment

Proficiat he
                    Ik vind de Tiger Explorer ook wel ne schone moto, zeker de zwarte die bij MTG binnen stond.
                    En tis t'hopen dat cowgirl hare draai zal kunnen vinden op de V-Strom
                    2006 Yamaha FJR 1300
                    ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Congratz met de aankopen en veel veilige kms toegewenst !
                      Waarom stond er geen super tenere in het lijstje ?
                      Never forget who helped you!
                      Never forgive who fu*ked you.
                      Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NATAS
                        nice !!!
                        veel plezier en pijnloze km's toegewenst

Is geen slechte keuze denk ik.

Comment

proficiat met uwe aankoop cowboy , hebt er rap uw werk van gemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaman25
                            proficiat met uwe aankoop cowboy , hebt er rap uw werk van gemaakt
                            It's Not the Size of the Dog in the Fight; It's the Size of the Fight in the Dog.
                            sigpic

Comment

Hey cowboy, plaats op tijd eens samenvatting over de Explorer online. Ik zoek first-hand ervaringen in plaats van die standaard testreports uit de motobladen. Het ma ook via pm.
                              Dat ding staat eerst op de vervangingslijst van mijn huidige KTM ADV eind van dit jaar.
                              (Als het verstand baas blijft tenminste )
                              [FONT=franklin gothic medium]"A man who stands for nothing will fall for anything"[/FONT] Malcolm X

History: Bandit 1200N, Honda XL1000 Varadero, Suzuki SV1000S, KTM 990 Adventure, KTM 990 Adventure R, KTM 1190 Adventure, Honda CB500X.

Present: BMW RNineT Scrambler aka The Hipster

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎