Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig voor de belastingen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig voor de belastingen...

Dus... zoals sommige al mss gemerkt hebben is tax-on-web actief.

Nu komt mijn overduidelijke vraag... Ik en Bianca hebben vorig jaar een huizeke gekocht en zijn dus ook wettelijk gaan samenwonen etc...

Nu heb ik de vorige jaren altijd kunnen genieten van da vooringevuld formulier met een minimum aan zelf in te brengen spul...

Dit jaar dus een andere zaak. Is er iemand met een beetje verstand van zaken die mij zou willen helpen om dieaangifte in te vullen of mij in de richting te sturen van iemand of iets (bank, boekhouder...) dat dat kan. Ik zoek nu geen fortuin uit te geven om da klaar te krijgen.

Gr Vince
    Bike History: - GSXR600 Srad 1998 - GSXR750 Srad 1997 - GSXR600 K1 - FZ1 2009 - Tracer 900 2015 - vandaag: MT-09 2019 Ice Fluo.
    Track: GSXR600 K1 - R1 2005 - Niets meer...

Re: Hulp nodig voor de belastingen...

Tja ik weet alleen niet of ge als ge wettelijk samenwoont 1 of 2 brieven moet invullen maar zo moeilijk is dat toch niet ?? Ik doe dat al enkele jaren gewoon zelf ... Via DVV is er een programma op hunne site waar ge simulaties kunt doen (lees oefenen!! ) als ge hulp nodig hebt gil dan maar !!
    Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
    Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
    als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
      Tja ik weet alleen niet of ge als ge wettelijk samenwoont 1 of 2 brieven moet invullen maar zo moeilijk is dat toch niet ?? Ik doe dat al enkele jaren gewoon zelf ... Via DVV is er een programma op hunne site waar ge simulaties kunt doen (lees oefenen!! ) als ge hulp nodig hebt gil dan maar !!
      Hangt er vanaf hoe ge wettelijk samenwoont. Als ge bij de gemeente laat opnemen da ge een samenwonend koppel zijt, dan 2 brieven. Als ge een samenlevingscontract hebt, zit ge in hetzelfde schuitje als gehuwden, en dan ist 1 brief.
      I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy
        Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
        Hangt er vanaf hoe ge wettelijk samenwoont. Als ge bij de gemeente laat opnemen da ge een samenwonend koppel zijt, dan 2 brieven. Als ge een samenlevingscontract hebt, zit ge in hetzelfde schuitje als gehuwden, en dan ist 1 brief.
        Tis het 2de... maar ik heb al een slachtoffer om mij te helpen. Tis gewoon efkes lastig omdat ik met die schuldsaldo zit met in totaal 4 verschillende betalingen + isolatie voor de zolder + ne nieuwe ketel etc... vanaf volgend jaar is het straight forward, tis just nu met al die random dingen derbij...

maar tkomt goed.
        Bike History: - GSXR600 Srad 1998 - GSXR750 Srad 1997 - GSXR600 K1 - FZ1 2009 - Tracer 900 2015 - vandaag: MT-09 2019 Ice Fluo.

Comment

Hier vant zelfde wettelijk samenwonend en geregistreerd op de gemeente = 1 belastingsbrief.
          Huis, moto, isolatie, zonnepanelen, pensioensparen etc. sinds dak ne moto heb dus voor al die andere dingen ga ik gewoon naar onzen boekhouder das 50€ voor al dienen bazaar in orde te brengen en ik heb er gene koppijn van
          Als ge pensioensparen of dergelijke hebt vullen die da normaal gezien gratis in en op uw bank mss ook maar dit hangt van bank tot bank af of het gratis is
          Gewoon effe informeren bij de bank of instellingen waar ge iets bij hebt, of ge kunt het ook nog altijd door de belastingsdienst laten invullen dan ist ook gratis dacht ik.
          Never forget who helped you!
          Never forgive who fu*ked you.
          Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Jullie zijnt toch niet wettelijk samenwonend omda da zogezegd voor de hypotheek moest hé? Wettelijk samenwonend is eigenlijk voor mensen die nooit willen touwen, maar wel dezelfde voordelen en nadelen willen van het huwelijk. Dan kunt ge evengoed trouwen

Wij hebben ons gewoon laten registreren bij de gemeente en alles is tip top geregeld. Is de notaris die ons gezegd had dat zo te doen.

Voor de rest is het allemaal zo moeilijk niet. Bij mijn studies hadden ze het erin geramd en ging da goed. Maar ik had altijd poepsimpele aangiftes en dus al die moeilijke dingen vergeten vergeten. Nu met huis, kind, aftrekposten,... , was het terug slikken. Maar wa opzoeken in google, mijn oude cursussen en het boekske da bij uw aangifte zit, lukt da wel.

Gisteren via mail mijne binnen gekregen. Heb zelfs al mijn documenten niet om hem in te vullen.

Succes ermee. Ik maak eerst altijd mijn simulaties op die simulator van DVV voorda ik diene tax-on-web invul.

Comment

Zijn bij het district geregistreerd. Dus tis officieel. Maar zoals gezegd we hebben al een slachtoffer die ons daarbij gaat helpen... Ik zal van hem kunnen leren wat nodig is...

Comment

@Macdaddy: wettelijke samenwoning heeft ongeveer dezelfde voor- en nadelen als gehuwd zijn, maar bij overlijden gelden niet dezelfde regels als bij gehuwden.

http://www.notaris.be/huwen-samenwonen/ ... t-erfrecht
                Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Circuit Maniac
                  @Macdaddy: wettelijke samenwoning heeft ongeveer dezelfde voor- en nadelen als gehuwd zijn, maar bij overlijden gelden niet dezelfde regels als bij gehuwden.

Zoals ik het lees, komt het toch in grote lijnen overeen met het wettelijk huwelijksstelsel. Er zullen uiteraard wat verschillen zijn, maar daar ga ik mijne tijd nu niet in steken om dat tot in de puntjes te vergelijken.

Het gaat hier immers over het fiscale en ik hoop dat de TS en zijn vriendin de eerste 60 jaar nog niet aan erfenissen van mekaar moeten denken

In ieder geval:
                  - feitelijk samenwonen: 2 aangiftes
                  - wettelijk samenwonen: 1 aangifte
                  - gehuwden: 1 aangifte

Comment

Juist
                    Daarom ga ik trouwen.

Voor aanslagjaar 2012 heb ik ook al die shit met aftrekposten.
                    Kga er dit jaar dubbel van genieten door NIETS te controleren en gewoon dat spel door te sturen
                    Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DME3

Juist
                      Daarom ga ik trouwen.

Voor aanslagjaar 2012 heb ik ook al die shit met aftrekposten.
                      Kga er dit jaar dubbel van genieten door NIETS te controleren en gewoon dat spel door te sturen
                      Ik denk dat er enkel een verschil is als er kinderen zijn. Bij wettelijk samenwonen maak je een testament op dat de erfenis regelt.
                      Als er kinderen zijn is het klaarblijkelijk interessanter als je getrouwd bent maar heb me er nog niet in verdiept.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxxi
                        Ik denk dat er enkel een verschil is als er kinderen zijn. Bij wettelijk samenwonen maak je een testament op dat de erfenis regelt.Als er kinderen zijn is het klaarblijkelijk interessanter als je getrouwd bent maar heb me er nog niet in verdiept.
                        Yep wij hebben dit direkt geregeld bij het beschrijf van het huis, alles is tot in detail geregeld
                        Dat het interessanter zou zijn als er kinderen zijn weet ik niet, dit zal ik zelf is moeten navragen dan. Toen we alles geregeld hebben hadden we nog geen kinder plannen dus was dit op het moment niet belangrijk, maar nu wel
                        Never forget who helped you!
                        Never forgive who fu*ked you.
                        Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎