Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ongeval, in recht of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ongeval, in recht of niet?

Hoi,

mijn vriend had vorige week een ongeluk en daar de verzekering niet echt info geeft wil ik graag eens de mening horen van anderen of hij al dan niet volledig of deels in zijn recht is.
    Het ging zo:
    mijn vriend stond geparkeerd langs de baan (op een parkeerplaats).
    Net achter de parkeerplaats is een klein zijstraatje (waar er een stopbord en stopstreep staat)
    Mijn vriend wilde vertrekken, doet alles zoals het hoort (pinker, kijken, ...)
    Hij wachtte even tot de bestelwagen die afkwam voorbij was, keek nog eens of de straat verkeersvrij (dit was zo) en begon dus te rijden uit de parkeerplek.
    Op dat moment werd hij aangereden door een auto die uit de zijstraat kwam gereden.
    Zijn voorkant is 'weggeschoven' (veel blikschade dus, ook aan het wiel enzo) want de auto raakte hem ongeveer ter hoogte van het voorwiel.
    Daar de auto net uit de zijstraat kwam, en beweerde dat hij al in tweede versnelling zat (terwijl hij nog maar pass de straat op kon gereden zijn) doet vermoeden dat hij niet stopte aan de stopstreep maar gewoon doorreed. Maar daar de schade aan de voorkant van de auto is, weten we nu dus niet of hij al dan niet aansprakelijk is.
    Het is een beetje moeilijk omdat de zijkant vooraan werd geraakt, maar met een mini-cooper moet je al wat snelheid hebben om de zijkant te beschadigen. (gans het zijstuk/voorstuk (ijzer) zijn losgekomen, motor zelf mankeert niets, voorwiel ook uit de haak)
    Wat denken jullie? Wie is volledig of deels aansprakelijk?

Re: ongeval, in recht of niet?

wat ik denk:

uw vriend in fout, aangezien de andere wagen zich op de rijweg bevond en uw vriend een parkeerplaats verliet op het moment van het ongeluk.

greets
    BMW R1100GS!
    RIP Hellraiser!
    ONLY THE GOOD DIE YOUNG!

Comment

je rijd uit een parkeerplaats en doet dus een manouvre.
      Ik denk dus dat hij in fout is. Dat hij uit de straat kwam gaat niet veel helpen denk ik.
      Aangezien hij al op de baan is waar je vriend nog op moet komen

Comment

Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
        Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
        als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

De andere wagen kwam zelf net de rijweg oprijden vanuit de zijstraat (waar hij normaal moest stoppen) , zo raakten ze elkaar.
          Was dus zelf ook niet volledig op de rijbaan

Comment

Voeren beide een manoeuvre uit ... beste waarop je mag hopen is elks eigen schade ...
            Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
            Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
            als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Dubbele topic hier even samengevoegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
                Voeren beide een manoeuvre uit ... beste waarop je mag hopen is elks eigen schade ...

Maar tenzij ge getuigen hebt... is de kans heeel groot dat uwe vriend in fout word gesteld
                Is 1x per jaar grondonderzoek verrichten meer dan voldoende? sigpic

Comment

helaas geen getuigen

Comment

zoals de meeste al zeggen ga je denk ik in fout gesteld worden.

helaas
                    cbr600rr

Comment

Als je uit een parkeerplaats komt moet je het doorgaand verkeer op de baan voorrang geven. De andere partij reed op de baan. Er zijn geen getuigen. Ik vrees net als de rest al gezegd heeft dat je vriend in de fout zal gesteld worden of het moet zijn dat de tegenpartij rijkelijk toe geeft in de verklaringen dat hij/zij ook in de fout was.
                      Licensed to chill.
                      Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                      2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Zelfs al heeft die andere niet gestopt, vrees ik dat je nog in fout zal zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno
                          Als je uit een parkeerplaats komt moet je het doorgaand verkeer op de baan voorrang geven. De andere partij reed op de baan. Er zijn geen getuigen. Ik vrees net als de rest al gezegd heeft dat je vriend in de fout zal gesteld worden of het moet zijn dat de tegenpartij rijkelijk toe geeft in de verklaringen dat hij/zij ook in de fout was.
                          en welke zot zou dat doen
                          Degene die zegt: jaja maar het is ook een beetje mijn schuld zo.
                          Die moet ik nog tegenkomen ze.
                          Nu zal de tegenpartij heel blij zijn dat ze niets moeten betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michael
                            Oorspronkelijk geplaatst door Imno
                            en welke zot zou dat doen
                            Degene die zegt: jaja maar het is ook een beetje mijn schuld zo.
                            Die moet ik nog tegenkomen ze.
                            Nu zal de tegenpartij heel blij zijn dat ze niets moeten betalen
                            Er zijn op deze aardkluit soms nog eerlijke mensen en als ge het geluk hebt dat de tegenpartij ne leasewagen van de firma heeft zijn ze al is wat eerlijker. Helaas is dat inderdaad weinig voorkomend.
                            Licensed to chill.
                            Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                            2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Sooo, en ik mijn eige schade late valle zeker

Enige wa ge kunt probere is zegge da ge stil staat, want dan snijdt ge niemand de pas af, maar vormt ge een obstakel waarvoor ze moete kunne stoppen...

Maar aangezien alles al is ingevuld: afwachten, en hopen...
                              En mss in beroep trekken, omdat hij beweerde in 2de te rijde.
                              Take care upstairs Joeri!!!!

Comment

Working...
                              X