Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ikea...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ikea...

zo grappig
    http://www.mojomoto.be/logo.gif

Als hem dat stoeleke ergens anders had gekocht was er zeker een happy end geweest. Mij ga je niet rap spotten in die brollewinkel. Veel te druk en voor de kwaliteit die je krijgt veel te duur. Logisch dat dit eindigt in zelfmoord

Comment

The Real Anna...Toevallig eens ontdekt tijdens het surfen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk Berichten
        Als hem dat stoeleke ergens anders had gekocht was er zeker een happy end geweest. Mij ga je niet rap spotten in die brollewinkel. Veel te druk en voor de kwaliteit die je krijgt veel te duur. Logisch dat dit eindigt in zelfmoord
        Wij gaan er wel eens zien, maar kopen er ni zoveel. Ons salontafelke komt van daar omdat de kleine die toch gaat afbreken.

Denkt ge da ge in andere winkels betere kwaliteit krijgt? Het hout in de zetel is van zelfde kwaliteit en tussen de mousse en het leet/stof zit er een laagje latex en watten. Ik heb in mijne jonge tijd in een meubelfabriekske gewerkt en het verschil gezien tussen hun goedkope zetels en dure zetels. Kostprijs van ze ne dure is 20% duurder, maar winstmarge 200% hoger.

En voor de keren da ik er was, vond ik het zelden te druk en ge wordt er tenminste ook ni lastig gevalken doir opdringerige verkopers. Als ge echt brol wilt, moet ge eens bij Seats & sofa's gaan :-).
        I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

bij seats & sofas kunt ge wel nog pingelen, geloof dat ze mij vertelden dat de verkopers daar tot 40% korting kunnen geven ... moeten dikwijls wel goedkeuring krijgen van hun supervisor, maar het gebeurd veel.
          Suzuki Bandit GSF600S '01
          Suzuki GSX1400 '02

Comment

ge moet eens googelen op klantentevredenheid bij seats & sofa's .. 'k denk dat dat nog erger is dan ikea. voorbeelden van jos-praktijken aldaar: als je korting krijgt (40% tot 50% mogelijk), is de levering te betalen, is je zetel eindelijk binnen, heb je amper 2 dagen om die af te halen. bij klachten moet je eerst betalen voor een onafhankelijke expert, waarna je zetel "gratis" hersteld wordt, als je tenminste de kosten op u neemt om de zetel in originele onbeschadigde verpakking terug te sturen. De reclame uit de folder is in ieder geval nooit op voorraad, en ze proberen je dan een duurder model aan te praten. Kom je overeen om een lager voorschot te betalen, zetten ze een regel op de factuur erbij dat je de rest van het voorschot binnen de twee weken moet bijstorten .. ik googelde dan eens op tevreden klanten en seats en sofa's .. maar dat levert niet veel resultaten op die niet van hunzelf zijn.
            Last edited by Visio; vr. 27 jul. '12, 10:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy Bekijk Berichten
              Wij gaan er wel eens zien, maar kopen er ni zoveel. Ons salontafelke komt van daar omdat de kleine die toch gaat afbreken.

Denkt ge da ge in andere winkels betere kwaliteit krijgt? Het hout in de zetel is van zelfde kwaliteit en tussen de mousse en het leet/stof zit er een laagje latex en watten. Ik heb in mijne jonge tijd in een meubelfabriekske gewerkt en het verschil gezien tussen hun goedkope zetels en dure zetels. Kostprijs van ze ne dure is 20% duurder, maar winstmarge 200% hoger.

En voor de keren da ik er was, vond ik het zelden te druk en ge wordt er tenminste ook ni lastig gevalken doir opdringerige verkopers. Als ge echt brol wilt, moet ge eens bij Seats & sofa's gaan :-).

ik heb in mijnen jongen tijd in die sector gewerkt .. en zoals je zegt, duur is niet altijd kwaliteit. Maar de bankstellen bij ikea zijn uitzonderlijk duur geprijsd. Bij ikea is de marge om te verkopen minimaal inkoop x 4 en typisch inkoop x 8 en voor zetels durven ze tot inkoop x 12 te gaan. Dat het dan relatief goedkoop is, komt enkel omdat ze hun leverancies zeer professioneel uitmelken. En die prijzen zijn dan voor meubels die je moet afhalen. Veel andere meubelzaken hanteren een marge van inkoop (excl BTW) x 2 = verkoop (incl. BTW) en in die prijs is de levering en de plaatsing (gelijkvloers) dan inbegrepen.

een bankstel met een massief beuken karkas, een bolle veer en daarop koud schuim met ovale cel-kernen hoeft niet zeer duur te zijn, maar is van zeer goede kwaliteit.

veel bankstellen hebben een triplex karkas, een spiraalveer en daarop polyetherschuim met ronde cel-kernen .. iets goedkoper, maar ook veel sneller afgebroken.

Latex wordt doorgaans enkel als toplaag boven ander schuim en veren bij de duurdere salons gebruikt. Dit is eerder een schuim dat voor matrassen wordt gebruikt dan voor zetels.

Bij Ikea heb je vaak tenminste dat de banstellen wel duurzaam zijn, maar comfort, is een andere zaak. Bij bankstellen van bv. 5000 euro is het comfort soms ook ver te zoeken. Al ligt dat vaak ook aan de consument die niet begrijpt dat je een zetel moet kopen in functie van je beenlengte om confortabel te zitten. Bij sommige fabrikanten van zetels kan je hetzelfde bankstel in verschillende "zit-maten" bestellen, afhankelijk van je beenlengte, zodat je lendensteun goed zit.

Comment

Toch zeer tevreden van mijn modulaire wandkasten van bij den Ikea...

Maar wel grappig!

Comment

Al ligt dat vaak ook aan de consument die niet begrijpt dat je een zetel moet kopen in functie van je beenlengte om confortabel te zitten. Bij sommige fabrikanten van zetels kan je hetzelfde bankstel in verschillende "zit-maten" bestellen, afhankelijk van je beenlengte, zodat je lendensteun goed zit.
                  Zucht, "hatelijk" als je in alles je maat moet zoeken..
                  kheb ooit zo te horen gekregen dat nen bepaalde koersfiets voor mij "onmogelijk" ging zijn om te rijden...
                  na 20km zou ik zogezegd "kapot" gaan van de krampen...

fietstochten van 150km zonder grammetjes pijn

heb je toevallig zo'n voorbeeld van die zitmaten?
                  ben eens benieuwd of mijn supercomfi sofa wel voldoet
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

heel simpel .. meeste mensen kopen een bankstel te groot: als je in de zetel zit, is er nog ruimte achter de rug tot aan de leuning, gevolg: geen steun van de lenden, en als je een ambetante rug hebt zoals die van mij, dan klaagt die daar redelijk snel over. Dit wordt doorgaans opgelost met tig kussentjes in de zetel te leggen om de rug te ondersteunen. Meeste salons in de winkels zijn op maat van mensen groter dan ik, maar ik ben ook minder groot dan het gemiddelde .. dus voor veel mensen wel op maat

Comment

heel simpel .. meeste mensen kopen een bankstel te groot: als je in de zetel zit, is er nog ruimte achter de rug tot aan de leuning, gevolg: geen steun van de lenden, en als je een ambetante rug hebt zoals die van mij, dan klaagt die daar redelijk snel over. Dit wordt doorgaans opgelost met tig kussentjes in de zetel te leggen om de rug te ondersteunen. Meeste salons in de winkels zijn op maat van mensen groter dan ik, maar ik ben ook minder groot dan het gemiddelde .. dus voor veel mensen wel op maat
                      Zo'n zetel komt bij mij er dus niet in
                      Die zijn veel te smal van zitvlak

kdenk dat persoonlijke feeling dan belangrijker is als "maten van zetels"
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Lol .. funny ..
                        Wat Ikea betreft, ik heb tot nu toe niets te klagen van de spullen die ik er gekocht heb, inclusief die lekkere gehaktballekes met veenbeskes en een roomsauske ...
                        [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
                        [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

De meeste mensen kopen volgens mij ook eerder ne zetel waar ze goed in kunnen onderuitzakken dan dat ze er goed in kunnen zitten (ik toch), en dan is dat lange zitvlak toch wel nodig hoor
                          Common sense is like deodorant.
                          The people who need it most never use it.

Comment

Meeste salons in de winkels zijn op maat van mensen groter dan ik, maar ik ben ook minder groot dan het gemiddelde .. dus voor veel mensen wel op maat

ik heb het omgekeerde probleem.
                            Voor mij zitten de meeste sofa's (als ik er nie in lig) ook alsof het voor kids gemaakt is
                            if you don't succeed at first, skydiving ain't for you!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kisho Bekijk Berichten
                              bij seats & sofas kunt ge wel nog pingelen, geloof dat ze mij vertelden dat de verkopers daar tot 40% korting kunnen geven ... moeten dikwijls wel goedkeuring krijgen van hun supervisor, maar het gebeurd veel.
                              Het internet staat er vol van. Die leveren brol, slechte kwaliteit, zetten kijkers zo onder druk om te kopen.. Als er iets aan scheelt, komt er iemand bij u thuis kijken die ge moet betalen,...

Wist het ook ni en bij wa surfen een aantal maanden geleden, kwam ik op forums uit die vol stonden van S&s.
                              I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Working...
                              X