Mededeling

Collapse
No announcement yet.

doe de reanimatietest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• doe de reanimatietest

http://www.6minuten.nl/quiz.php

Hanteren zij de zelfde werkwijze dan in Belgie ?
    Vorig jaar nog bijscholing gehad op EHBO en dan was de reanimatie gewijzigd( de te volgen stappen).

Grtzz
    The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bladeke
      Hanteren zij de zelfde werkwijze dan in Belgie ?
      Vorig jaar nog bijscholing gehad op EHBO en dan was de reanimatie gewijzigd( de te volgen stappen).

Grtzz

Jep, twijfelde er ook over. Vandaag nog bijscholing gehad over reanimatie van de pasgeborene en daar spraken zo over 3 op 1 ventilatie.
      Bij volwassenen was da vorig jaar 5 op 2 ventilaties. en over niet knijpen aan de patiënten en schudden aan de patiënt heb ik dat vorig jaar toch wel anders gezien in mijn opleiding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lien
        Jep, twijfelde er ook over. Vandaag nog bijscholing gehad over reanimatie van de pasgeborene en daar spraken zo over 3 op 1 ventilatie.
        Bij volwassenen was da vorig jaar 5 op 2 ventilaties. en over niet knijpen aan de patiënten en schudden aan de patiënt heb ik dat vorig jaar toch wel anders gezien in mijn opleiding.
        Heb onlangs ook ehbo gevolg voor pasgeborenen. Tegenwoordig raden ze trouwens af om de hartslag te proberen voelen. Als het hart klopt zie je dat wel aan de gelaatskleur en aan de beweging van de borst. De reden waarom je de pols/halsslag niet test is omdat er veel fouten bij gebeuren. Mensen zijn zodanig opgewonden dat ze hun eigen hartslag voelen door hun vingers, en denken daarom niet aan hartmassage. Dit gaat natuurlijk niet op bij getrainde mensen, deze weten zich wel rustig te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
          Tegenwoordig raden ze trouwens af om de hartslag te proberen voelen. Als het hart klopt zie je dat wel aan de gelaatskleur en aan de beweging van de borst. De reden waarom je de pols/halsslag niet test is omdat er veel fouten bij gebeuren. Mensen zijn zodanig opgewonden dat ze hun eigen hartslag voelen door hun vingers, en denken daarom niet aan hartmassage. Dit gaat natuurlijk niet op bij getrainde mensen, deze weten zich wel rustig te houden.
          dit klopt. Bij pasgeborenen is het wel veelal gemakkelijker de pols te voelen via de navelstrengstomp. Maar idd je kijkt gewoon hoe die pasgeborene in die situatie is en je reageert daarmee direct met W = warmth, A = airway (vrjie luchtweg) B = breathing ( beademening), C = circulation (hartmassage), D = drugs. Heel belangrijk is dat je die volgorde respecteert.

Comment

Ik heb haar in elk geval ni kunne redden.
            [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lien
              damn is dat weer veranderd?????
              toen ik het vogde was het ofwel 15 keer pompen en 2 ventilaties ofwel 5 tegen 1 (die laatste bij voorkeur met 2)

maar ja, dat was in het leger, zij hebben mss een andere manier.

(btw: als je in real life een sit hebt en je voelt de hartslag en er is er geen, geloof me maar, je voelt er dan ook geen. als je dan enkele tellen later het hoofd van dicht bij bekijkt en je ziet een groot gat met een hoop bloederige slierten er langs ben je niet meer in staat om iets te doen, laat staan reanimeren. )
              tis altijd ombouwtijd ....

Comment

jaja, tzal nie lang duren vooraleer er iemand de pijp uitgaat als ik moe reanimeren precies

Enfin, you've all been warned

Comment

claudia is dood

best niet van je fiets vallen met mij in de buurt
                  today is a good day to race !

Comment

Bij mij is ze niet dood maar nu heb ik wel het spek aan mij been:ze heeft mij ten huwelijk gevraagd omdat ik haar redder ben!:biggrin:

Comment

lol, tja ge hebt haar waarschijnlijk te innig gereanimeerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boeldor
                        Bij mij is ze niet dood maar nu heb ik wel het spek aan mij been:ze heeft mij ten huwelijk gevraagd omdat ik haar redder ben!:biggrin:
                        En wanneer is het huwelijksfeest geplant??????
                        Sponsors - 2fast4u.be

Comment

Working...
                        X