Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autocrash Brain en Lien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Autocrash Brain en Lien

verdergaand op het topic van de kerstmeeting.
    Donderdag avond 22:45 reden Dr. Brainiac & Lien op de baan Molenstede(waar vroeger de autokeuring was) naar Diest richting huis.
    Het weer zat echter niet mee, erg veel mist, waardoor ze een heel slecht zicht hadden.
    's avondslaat, erg donker en mistig. na een lang stuk rechte baan volgde een soepele linkse bocht. Toch ze reden op hun gemak, 60-70km/h vanwege de mist, en er was daar ook geen straatverlichting. met een rustig gangetje reden ze verder, tot....
    Dr. Brainiac ziet een volgende rechtse bocht volgen, hij had dit al laat opgemerkt wegens het slechte zicht, nu bleek dat de die bocht heel plots en scherp draaide, waardoor hij alles dichtgooide.
    hier liep het mis, zijn ABS- systeem werkte niet, en de wagen schoof gewoon rechtdoor de bocht uit, draaien en sturen hielp totaal niets. Ze bleven schuiven recht op een tegenligger af wat zou uitkomen tot een frontale botsing.
    Dr. Brainiac heeft toen z'n stuur omgeslagen en de rem gelost, met de poging de tegenligger te ontwijken. De wagen is toen achteraan uitgebroken, en volledig omgedraaid, waarna de tegenligger van nederlands kenteken recht op de linker-achterflank is gereden. . . . met alle gevolgen vandien

meer details over het ongeval zal Dr. Brainiac zelf wel vertellen.
    de foto's zet ik er dadelijk bij.

ze zijn nu beiden thuis(Lien sinds vandaag uit ziekenhuis), en liggen te rusten, want dat is echtwel nodig, ze hebben beiden erg veel pijn, en kunnen niet van plaats.

een 2de reden waarom dit topic werd geopend is omdat we graag wat meningen hadden over het al dan niet aanklagen van de garagist:

zoals je daarnet al gelezen had, werkte het ABS-systeem niet correct.
    sinds ze de wagen(nu bijna 1,5jaar geleden) gekocht hadden werden ze geconfronteerd met dit probleem.
    Het gaat hier over een Nissan Primera van bouwjaar 1999, een 2,0 Turbodiesel.
    Dus sinds aankoop van hun 2de handswagen, die verkocht werd zonder verborgen gebreken, en 1 jaar garantie, zijn ze al een 5-6-tal keer terug naar de garage geweest voor herstelling.
    het probleem is eigenlijk dat dit systeem vaak onverwacht begint te werken(bv bij heel lage snelheid zachtjes afremmen),waardoor de wagen vaak oncontroleerbaar word en de remafstand zodanig verlengd word dat een kop-staartbotsing vlug is gebeurd. telkens als ze de wagen "hersteld" (onder garantie) was werkte het een tijdje goed, maar na even was het weeral hetzelfde.
    de garagist zou nissan zelf al gecontacteerd hebben, maar die wisten het ook niet. Toch, dit probleem duurt al meer dan een jaar en is nog steeds niet opgelost, wat totaal niet kan .
    maar hoe dan ook , dit had lang hersteld moeten geweest zijn,de garagist heeft eens samen met brain gereden toen het probleem zich voordeed, dus weet de garagist zeker wel wat er scheelde.

de verzekering heeft daarstraks naar de garage gebeld voor info over het niet correct werkend remsysteem, en deze beweerder dat het doodnormaal was dat je niet kan sturen wanneer je aan het slippen bent(is ook zo), maar DAT is nu net wat abs voorkomt, een goed werkend abs systeem laat de wielen net draaien zodat deze niet slippen, en dat je ook al gooi je alles dicht, je nog steeds kan draaien.

conclusie, had de garagist wat meer z'n best gedaan en iets minder tijd nodig had dan 1,5 jaar om een remsysteem te herstellen, was er niets gebeurd.
    de garagist probeerde het zo wat van zich af te schuiven uiteraard, hopenlijk lukt dit hem niet, en komt de verzekering(of eventueel een advocaat) hier tussen beide.

hopenlijk lukt dit goed, want anders zijn de kosten erg zwaar, 2 ambulances, er is politie en brandweer bijgeweest(want ze dachten dat Dr. Brainiac klem zat), en beide wagens zijn met de takelwagen gesleept.dat aleen al is een kostelijke grap als de verzekering dit niet op zich neemt.
    hierbuiten zijn dan ook nog de ziekenhuiskosten(Dr.brainiac een avond daargeweest voor onderzoek en dergelijke, Lien een dag en een nacht)
    volgens mij zijn beide wagens total loss. hopenlijk vinden ze zo vlug mogenlijk een oplossing voor hun vervoer. 'k hoop allesinds dat Dr. brainiac terug het stuur in handen neemt, en liefst zo snel mogenlijk!

moest er mij nog iets binnenschieten psot ik het er wel even bij.
    hier nog enkele foto's(rode nissan is die van Dr. Brainiac)

foto1: tegenligger(die eigenlijk totaal niet is uitgeweken )
    foto2: plaats van het ongeval, in dezelfde richting.
    foto3-5: schade wagen
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever

serieuze patat precies

over de onkosten
    de verzekering betaald normaal alle onkosten van de tegenpartij en de ziekenhuis kosten van je inzittenden
    je kan erbij nemen dat de bestuurder dit ook heeft
    de ambulance zou da ook moeten inzitten denk k
    de takelkosten van jouw voertuig daar ben ik niet zeker van

over abs
    steek da maar int gerecht !
    das levensgevaarlijk met zo een auto rijden
    het zou net andersom moeten zijn
    bij hele lage snelheden (denk onder de 4km/u) werkt abs niet meer omda anders nimeer stil te geraken is
    garantie geven is 1 ding
    ma as ze het ni maken zit ge ermee
    laat er ma experts opkomen
    en facturen of bewijzen van de garage da em zo dikwijls is binnen geweest ervoor
    veel succes en spoedig herstel
    Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
    verdergaand op het topic van de kerstmeeting.
    Donderdag avond 22:45 reden Dr. Brainiac & Lien op de baan Molenstede(waar vroeger de autokeuring was) naar Diest richting huis.
    Het weer zat echter niet mee, erg veel mist, waardoor ze een heel slecht zicht hadden.
    's avondslaat, erg donker en mistig. na een lang stuk rechte baan volgde een soepele linkse bocht. Toch ze reden op hun gemak, 60-70km/h vanwege de mist, en er was daar ook geen straatverlichting. met een rustig gangetje reden ze verder, tot....
    Dr. Brainiac ziet een volgende rechtse bocht volgen, hij had dit al laat opgemerkt wegens het slechte zicht, nu bleek dat de die bocht heel plots en scherp draaide, waardoor hij alles dichtgooide.
    hier liep het mis, zijn ABS- systeem werkte niet, en de wagen schoof gewoon rechtdoor de bocht uit, draaien en sturen hielp totaal niets. Ze bleven schuiven recht op een tegenligger af wat zou uitkomen tot een frontale botsing.
    Dr. Brainiac heeft toen z'n stuur omgeslagen en de rem gelost, met de poging de tegenligger te ontwijken. De wagen is toen achteraan uitgebroken, en volledig omgedraaid, waarna de tegenligger van nederlands kenteken recht op de linker-achterflank is gereden. . . . met alle gevolgen vandien

meer details over het ongeval zal Dr. Brainiac zelf wel vertellen.
    de foto's zet ik er dadelijk bij.

ze zijn nu beiden thuis(Lien sinds vandaag uit ziekenhuis), en liggen te rusten, want dat is echtwel nodig, ze hebben beiden erg veel pijn, en kunnen niet van plaats.

een 2de reden waarom dit topic werd geopend is omdat we graag wat meningen hadden over het al dan niet aanklagen van de garagist:

zoals je daarnet al gelezen had, werkte het ABS-systeem niet correct.
    sinds ze de wagen(nu bijna 1,5jaar geleden) gekocht hadden werden ze geconfronteerd met dit probleem.
    Het gaat hier over een Nissan Primera van bouwjaar 1999, een 2,0 Turbodiesel.
    Dus sinds aankoop van hun 2de handswagen, die verkocht werd zonder verborgen gebreken, en 1 jaar garantie, zijn ze al een 5-6-tal keer terug naar de garage geweest voor herstelling.
    het probleem is eigenlijk dat dit systeem vaak onverwacht begint te werken(bv bij heel lage snelheid zachtjes afremmen),waardoor de wagen vaak oncontroleerbaar word en de remafstand zodanig verlengd word dat een kop-staartbotsing vlug is gebeurd. telkens als ze de wagen "hersteld" (onder garantie) was werkte het een tijdje goed, maar na even was het weeral hetzelfde.
    de garagist zou nissan zelf al gecontacteerd hebben, maar die wisten het ook niet. Toch, dit probleem duurt al meer dan een jaar en is nog steeds niet opgelost, wat totaal niet kan .
    maar hoe dan ook , dit had lang hersteld moeten geweest zijn,de garagist heeft eens samen met brain gereden toen het probleem zich voordeed, dus weet de garagist zeker wel wat er scheelde.

de verzekering heeft daarstraks naar de garage gebeld voor info over het niet correct werkend remsysteem, en deze beweerder dat het doodnormaal was dat je niet kan sturen wanneer je aan het slippen bent(is ook zo), maar DAT is nu net wat abs voorkomt, een goed werkend abs systeem laat de wielen net draaien zodat deze niet slippen, en dat je ook al gooi je alles dicht, je nog steeds kan draaien.

conclusie, had de garagist wat meer z'n best gedaan en iets minder tijd nodig had dan 1,5 jaar om een remsysteem te herstellen, was er niets gebeurd.
    de garagist probeerde het zo wat van zich af te schuiven uiteraard, hopenlijk lukt dit hem niet, en komt de verzekering(of eventueel een advocaat) hier tussen beide.

hopenlijk lukt dit goed, want anders zijn de kosten erg zwaar, 2 ambulances, er is politie en brandweer bijgeweest(want ze dachten dat Dr. Brainiac klem zat), en beide wagens zijn met de takelwagen gesleept.dat aleen al is een kostelijke grap als de verzekering dit niet op zich neemt.
    hierbuiten zijn dan ook nog de ziekenhuiskosten(Dr.brainiac een avond daargeweest voor onderzoek en dergelijke, Lien een dag en een nacht)
    volgens mij zijn beide wagens total loss. hopenlijk vinden ze zo vlug mogenlijk een oplossing voor hun vervoer. 'k hoop allesinds dat Dr. brainiac terug het stuur in handen neemt, en liefst zo snel mogenlijk!

moest er mij nog iets binnenschieten psot ik het er wel even bij.
    hier nog enkele foto's(rode nissan is die van Dr. Brainiac)

foto1: tegenligger(die eigenlijk totaal niet is uitgeweken )
    foto2: plaats van het ongeval, in dezelfde richting.
    foto3-5: schade wagen
    yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
      serieuze patat precies

over de onkosten
      de verzekering betaald normaal alle onkosten van de tegenpartij en de ziekenhuis kosten van je inzittenden
      je kan erbij nemen dat de bestuurder dit ook heeft
      de ambulance zou da ook moeten inzitten denk k
      de takelkosten van jouw voertuig daar ben ik niet zeker van

over abs
      steek da maar int gerecht !
      das levensgevaarlijk met zo een auto rijden
      het zou net andersom moeten zijn
      bij hele lage snelheden (denk onder de 4km/u) werkt abs niet meer omda anders nimeer stil te geraken is
      garantie geven is 1 ding
      ma as ze het ni maken zit ge ermee
      laat er ma experts opkomen
      en facturen of bewijzen van de garage da em zo dikwijls is binnen geweest ervoor
      veel succes en spoedig herstel
      ze dachten dat er geen facturen van waren omdat dit onder garantie "hersteld" is, maar als ze weer op been zijn gingen ze toch eens hard zoeken.

gelukkig is het niet erger, want het moest maar een meterke gescheeld hebben of.. .
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

Aww die foto's Hopelijk zijn jullie vlug beter en houd je der niks aan over

Over het ongeval: Ikzelf ben een paar weken trug , de dag voor de motorscreening, ook geslipt met de wagen op ongeveer zelfde manier. Ik rijd ook met Nissan en heb ook ABS, maar het probleem dat je beschrijft met remmen ken ik helemaal niet , moet dus wel iets aan mis zijn! Ik nam dus de afrit (E40)in Drongen(richting Gent) , wegdek was spekglad en stuurde lichtjes al remmend de bocht(rechtse) in,mn eigen schuld ik kwam te hard aangereden, en net op het moment dat ik mn rem los ging laten omdat ik dacht dat ik voldoende had afgremd (kreed ongeveer nog zo'n 50-60 km/u) ,brak men achterste uit. Kheb toen mn auto 2maal kunnen wegsturen van de vangrails(links én recht) om dan in het midden van de rijbaan met een volledige ommedraai tot stand te komen En als ik nu dit van jullie hoor en de auto's zie, dank ik ze hierboven nog steeds dat er toen bij mij geen tegenliggers aankwamen!

Kweet trouwens niet of ABS je wel kan helpen terwijl je zijwaarts aan het slippen bent.Daarvoor heb je van die tractie-systemen, die op de nieuwere auto's te vinden zijn, toch

*veel beterschap!! *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750

Kweet trouwens niet of ABS je wel kan helpen terwijl je zijwaarts aan het slippen bent.Daarvoor heb je van die tractie-systemen, die op de nieuwere auto's te vinden zijn, toch

*veel beterschap!! *
          de wagen slipte eerst rechtdoor door hard remmen, pas nadat de rem gelost werd slipte de wagen zijwaarts(dan helpt abs idd niets)
          Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

takel kosten

k weet wel dat die takelkosten heel hoog zijn.
            heb in mei een zwaar ongeluk gehad met de moto.
            alleen voor het slepen en ne halve dag staangeld was ik iets minder dan 500€ kwijt.
            mijn garagist is de moto gaan halen met mijn ma en vriendin.
            daar moest niks staangeld betalen. maar bij die takeldiensten is ongeveer 6€ per dag betalen om te mogen staan. mijn vriendin heeft dat daar cash moeten betalen. anders laten staan zei die l*l.
            de ziekenwagen en mug kosten 400€ van sterrebeek naar leuven
            ik had het geluk bij een ongeluk het was een woon- werkongeval.
            dus het werk betaald de ziekenwagen en de tegenpartij betaald de rest omdat die mens in fout in gesteld
            hebben jullie geen verzekering op jullie werk want dan kan je al uw ziekenhuis kosten en ziekenwagen inbrengen. mits natuurlijk een klein opleg zelf.
            veel beterschap al twee.

Comment

auto's zien er inderdaad lief uit ... maar het belangrijkste is dat het met Doc en Lien weer goed komt. Sterkte en heel vlug beterschap gewenst.
              2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

eerst en vooral veelbeterschap voor beiden!!

ivm facturen: bij garantie krijg je nooit een factuur te zien dus zoeken is hopeloos. Garagehouder moet hier wel papieren van hebben (via nissan) en dikwijls moet je een papier tekenen voor je iets laat doen aan de wagen. lat de vezekering daar maar eens naar zoeken.

Die nederlander kan je niet ech iets aanwrijven: hoe zou je zelf reageren als daar plots uit de mist (out off the blue!) een auto op je komt afgeslipt??

Ik vrees een beetje dat het een zaak van lange duur kan worden tussen je garage en je verzekering. verwacht maar niet dat zoiets snel opgelost zal zijn!!! (jammer dat ik geen beter nieuws kan geven)

zo'n garagehoude is in ieder geval een dikke lul (excuseer me de uitdrukking)
                tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Ga het hier ook nog maar eens zeggen.
                  Een voorspoedig herstel zonder al te veel bijkomende last toegewenst !!!
                  Mss heb je nog betalingsbewijskes die je zou kunnen voorleggen,maar vrees dat dit een steekspelletje word van advocaten en dat mss wel van lange duur kan worden, in elk geval hoop voor jullie dat er een oplossing komt en snel!

Grtzz en sterkte
                  The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

Ik ken die baan, daar zitten inderdaad een paar veraderlijke bochtjes die kort opeen volgen. Als je die baan niet zo goed kent dan is deze gevaarlijk en zeker in de mist. Kan best begrijpen dat zoiets daar kan gebeuren.

Comment

veel sterkte aan lien en brainiac.Onze gedachten zijn bij jullie.Hopelijk zijn jullie snel genezen.Hier komen we weer op het punt dat de garagist weer (volgens hem dan toch)beweerd dat alles in orde was voor het accident.Echt typisch want zo zijn volgens mij de meeste van die gasten,heb er al genoeg ervaring mee en dit is zelden positief.In garantie krijgde natuurlijk weer geen bewijs omdat ge niks moest betalen.Daar begint de miserie al.spijtig voor dit te zeggen en ik wil ze ook niet allemaal over één kam scheren maar veel zelfstandigen (anderen natuurlijk ook)hebben gewoon maar een ding in gedachten en dat is geld verdienen.Of dat altijd op een eerlijke manier is daar heb ik vanuit mijn ervaring alleen maar op te zeggen dat zolang ge nieuw koopt en alles loopt gesmeerd dan zijde ne goede klant maar wanneer er iets niet naar wens verloopt veranderen ze nogal snel van houding.Hopelijk gaat er snel duidelijkheid zijn voor jullie maar kom eerst maar terug op krachten.Bezorgde groeten van niekes en gitte
                      [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Lid van MAG? Daar hangt een juridische sectie aan die al meer verkeerssituaties heeft gezien. Kan je dan gratis eens polsen. Ze kunnen misschien een realistische inschatting geven van de kansen in een juridische veldslag.
                        Waar ben je voor? --positive thinking--

Comment

as je bij ons de wagen binnenbrengt (in garantie of niet) is er toch altijd een werkfiche die je moet tekenen en dus is er bewijs da er aan de wagen gewerkt is met op die fiche je klacht geformuleerd en wat de mekanieker eraan gedaan heeft

als de wagen nog onder fabrieksgarantie was moeten ze ook de uren en de stukken die ze eventueel vervangen hebben terugvragen aan nissan zoals beulke zegt
                          dus er is zeker paperassenwerk over je auto

Oorspronkelijk geplaatst door Niekes & Gitte
                          veel sterkte aan lien en brainiac.Onze gedachten zijn bij jullie.Hopelijk zijn jullie snel genezen.Hier komen we weer op het punt dat de garagist weer (volgens hem dan toch)beweerd dat alles in orde was voor het accident.Echt typisch want zo zijn volgens mij de meeste van die gasten,heb er al genoeg ervaring mee en dit is zelden positief.In garantie krijgde natuurlijk weer geen bewijs omdat ge niks moest betalen.Daar begint de miserie al.spijtig voor dit te zeggen en ik wil ze ook niet allemaal over één kam scheren maar veel zelfstandigen (anderen natuurlijk ook)hebben gewoon maar een ding in gedachten en dat is geld verdienen.Of dat altijd op een eerlijke manier is daar heb ik vanuit mijn ervaring alleen maar op te zeggen dat zolang ge nieuw koopt en alles loopt gesmeerd dan zijde ne goede klant maar wanneer er iets niet naar wens verloopt veranderen ze nogal snel van houding.Hopelijk gaat er snel duidelijkheid zijn voor jullie maar kom eerst maar terug op krachten.Bezorgde groeten van niekes en gitte
                          yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kcyrt
                            Lid van MAG? Daar hangt een juridische sectie aan die al meer verkeerssituaties heeft gezien. Kan je dan gratis eens polsen. Ze kunnen misschien een realistische inschatting geven van de kansen in een juridische veldslag.
                            goed idee, ik ben het in alle geval, of brain het is zal'k morgen hopenlijk wel weten, het gaat absoluut niet goed met hem, en ligt nog steeds te rusten
                            Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

even wat nieuws: ze zullen geen van beide op de kerstmeeting zijn, want ze zijn momenteel onderweg terug naar het ziekenhuis.

Dr. brainiac heeft enorm veel pijn(hij was eerst ingespoten met morfine, en pijnstillers helpen niet genoeg) ,en kan totaal niet van plaats, daarom moest hij dringend terug naar het ziekenhuis, maar lien wou hem niet aleen laten, dus besloten ze naar het ziekenhuis van Leuven te gaan,(Lien werkt daar) zodat het mischien goedkoper is(lien heeft geen hospitalisatieverzekering, brain wel), en ze op eenzelfde kamer kunnen liggen;

er zullen nog meer foto's genomen moeten worden van Dr. Brainiac ...

'k hoop het beste voor beiden, en dat ze snel weer hersteld zijn, en van de pijn verlost.

'k zal proberen regelmatig wat nieuws te posten over hun toestand
                              Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

Working...
                              X