Mededeling

Collapse
No announcement yet.

steek een frigo in je pc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• steek een frigo in je pc

Gisteren was ik wat aan't rondneuzen op MF, en in een topic van zelf verwarming in je jas maken, daar stond een linkje naar een site met vanalles over koelingingen tot -100° enzo.

toen kwam ik ineens op het idee dat ik hier nog zo'n mini-frigootje heb staan(kunnen 6blikjes ofzo in),dat ik niet gebruik.

bij het testen waren de resultaten beter dan verwacht:
    van 18,2° tot -0,6°

nog enkele foto's:

voor de voeding in te bouwen heb'k al iets gevonden, aleen weet ik nog neit of ik deze koeling rechtstreeks op de processor ga plaatsen. Of voor de ventilator maak,zodat deze koude lucht trekt.

er is slechts 1 probleempje, en dat is als ik m'n pc zou afzetten, het ijs dat aan de koeling hangt zou smelten. het is neit veel, maar gewoon wat drupjes errond.
    ofwel isemo-plaatjes ertegen, of doeken er rond winden die dat beetje vocht opnemen.

hopenlijk is het klaar tegen volgende week, 'k wil het testen
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever

een potje met wat zout in de computer plaatsen,zoals die vochtvreters die ze daarvoor verkopen,maar die zijn wat groot,wel regelmatig verversen.

Comment

ja , swel intressant
      mischien een spons voor de druppeltjes op te nemen..

mijn pc is uitgebouwd met een soort auto temp-regeling,
      ntc in serie met weerstandje , hoe warmer hoe meer spanning over ntc,hoe meer spanning over ventilator (met min6V)=snelheid , vree simpel, maar euh toch last van
      ventilator geluidje ,
      is u ventilator van cpu ook eraf? (die maakt eigenlijk het meeste kabaal..)

Comment

amaai das nie niks, ik heb mijne pc nog nie aan de binnenkant bekeken......en denk dat het verstandigste is van hem ook ma zo te laten ......vrees dat ik anders geen bericht meer kan lezen :-)

Comment

Dat is zo'n beetje het principe van de Asetek Vapochill, klik: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDAw

Ga je je pc dan ook overclocken als je m goed gekoelt krijgt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
            Dat is zo'n beetje het principe van de Asetek Vapochill, klik: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDAw

Ga je je pc dan ook overclocken als je m goed gekoelt krijgt?
            idd, aleen dat van mij is iets simpeler en compacter.

en overclocken weet'k niet, dat laat ik aan doc. over
            Oprichter 2fast4u 2004
            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

ure f*cking crazy dude

Btw ik zou die kunststof stopkes die tegen cpu moeten komen maar es heeeeeel rap vervangen door metaal en ervoor zorgen dat het hele oppervlak van uwe cpu raakt (alle de stopkes erop toch), anders is ie binnen 5 seconden verbrand.

Trouwens als ge extreme koeling wilt moet ge met stikstof werken en nie met zo'n koelsysteem. Ken ene die een bestaande waterkoeling (goedkoop systeem) heeft omgevormd tot stikstof-koeling en die draait op -27°C en serieus overclockt.

Denk eraan dat uwe cpu temperaturen haalt tot 120°C zonder koeler. Uw systeem mag dan wel zo tot -0.6°C gaan, eenmaal op de cpu gaat daar nie veel van overschieten. Vermoedelijk 30-40°C en dat is niet beter dan een goede koeler.

Wacht maar om te testen tot ik er bij ben, want da gaat niet goed aflopen

Comment

[quote="Dr.Brainiac"]ure f*cking crazy dude

Btw ik zou die kunststof stopkes die tegen cpu moeten komen maar es heeeeeel rap vervangen door metaal en ervoor zorgen dat het hele oppervlak van uwe cpu raakt (alle de stopkes erop toch), anders is ie binnen 5 seconden verbrand.

Trouwens als ge extreme koeling wilt moet ge met stikstof werken en nie met zo'n koelsysteem. Ken ene die een bestaande waterkoeling (goedkoop systeem) heeft omgevormd tot stikstof-koeling en die draait op -27°C en serieus overclockt.

Denk eraan dat uwe cpu temperaturen haalt tot 120°C zonder koeler. Uw systeem mag dan wel zo tot -0.6°C gaan, eenmaal op de cpu gaat daar nie veel van overschieten. Vermoedelijk 30-40°C en dat is niet beter dan een goede koeler.

Wacht maar om te testen tot ik er bij ben, want da gaat niet goed aflopen ]
                'k weet nie waar gij kunstof stopkes ziet, wel op da koelding zaten 4 vijzen aan de buitenkant(en die zijn wit van het vriezen).
                het oppervlak raak heel goed op de cpu.
                en aangezien 'k dit een beke te laat heb gelezen is m'n eerste test al voorbij.

da koelsysteem is eigenlijk een koelvin met ventilator op, dan een plat blokske en dan nog een vierkant blokske dat ijskoud word.
                en ik denk dat ik bij het losdoen dat plat blokske perongeluk had omgedraaid, want bij het testen(al gemonteerd op pc) werden de koelvinnen koud, en da vierkant blokske heet.

goe alles terug losgedaan en dat plat blokske omgedraaid, toen werkte het wel.
                aleen nie lang, na enige tijd viel m'n pc terug uit, (toch te warm geworden ofzo)
                ik had m'n Tt blazer in plaats van da zwart blazerke gezet.

' k heb nu alles ff terug gelijk het eerst was, en 'k zal wachten tot gij er bijzijt
                Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

ik heb 't zelfde probleem, een van dees toch ne nieuwe moederbord en cpu derin en goe overklokken. heb nu men behuizing open want hij krijgt 't nimer gedraaid anders
                  als die hete miekes op de harde schijf is toch nie goe zenne

Comment

moet daar is gaan zien
                    http://www.tomshardware.com/site/videos/index.html

Comment

Working...
                    X