Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kentekenbewijs deel 2 kwijt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kentekenbewijs deel 2 kwijt

ben mijn deel 2 kwijt en zou zo vlug mogelijk daar een duplicaat of zo van moeten hebben.
    reden dat het een beetje/veel/superdringend is omdat de motorfiets zopas verkocht is en de koper (heel normaal) liefst gisteren er al mee wil rijden.
    momenteel heeft hij een voorschot betaald, dus de deal is half in orde maar ik vrees dat als dat langer dan 3 dagen gaat duren hij op zijn beslissing gaat terugkomen

kom wat tegenstrijdige zaken tegen op het net, maar zou sowieso aangifte moeten doen van verlies bij de politie en dan naar de verzekeraar moeten gaan die het terug kan aanvragen.
    een ander piste zou zijn dat de koper met deel 1 en de aangifte van verlies naar zijn verzekeraar kan gaan en dat dit ook in orde zou moeten zijn.

wat is er correct/wat het best te doen?

Welk ben je kwijt, huisje of auto deel?
    Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

1290 Super Adventure S 2021

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister_Ace Bekijk Berichten
      Welk ben je kwijt, huisje of auto deel?
      huisje

Comment

Naar politie gaan en verklaring afleggen dat je deel 2 kwijt bent en afschrift vragen voor Brussel en tis in orde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jezus Bekijk Berichten
          Naar politie gaan en verklaring afleggen dat je deel 2 kwijt bent en afschrift vragen voor Brussel en tis in orde
          begrijp ik het goed dat de koper met deel 1 en dat afschrift naar zijn verzekeraar kan gaan en zijn nummerplaat kan aanvragen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door denWINNE Bekijk Berichten
            begrijp ik het goed dat de koper met deel 1 en dat afschrift naar zijn verzekeraar kan gaan en zijn nummerplaat kan aanvragen?
            Ja ,ik ben dat van de auto ook kwijt daarom dat ik het weet ,is om te zien dat em niet gestolen is daarom 2 papieren

Comment

OK mannen, bedankt voor de info.

sluukes en misschien tot op de clubavond

Comment

Even op terugkomen.
                Verkoper heeft een attest van verlies. Dat is een dag oud dus nog geldig. Maar mijn makelaar zegt dat de verkoper - of zijn makelaar - eerst zelf moet zorgen voor een duplicaat bij het DIV. De verkoper zegt dat dat niet waar is, dat mijn makelaar dat ook perfect kan aanvragen.
                En nu? Wie heeft gelijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk Berichten
                  Even op terugkomen.
                  Verkoper heeft een attest van verlies. Dat is een dag oud dus nog geldig. Maar mijn makelaar zegt dat de verkoper - of zijn makelaar - eerst zelf moet zorgen voor een duplicaat bij het DIV. De verkoper zegt dat dat niet waar is, dat mijn makelaar dat ook perfect kan aanvragen.
                  En nu? Wie heeft gelijk?
                  De verkoper mag geen voertuig verkopen zonder de BEIDE luiken van het inschrijvingsbewijs. "Attest van onvrijwillig buitenbezitstelling" geldt NIET als inschrijvingsbewijs. Dus moet je als eigenaar zien dat je beide luiken hebt.

Logisch : ik pik uwe moto met uw papieren in. Gij zijt twee weken op congé. Ik kan ongestoord aangifte gaan doen van verlies van uw 2de luik en uwe moto op mijne naam inschrijven?
                  Als ik met een attest op uwe naam, een inschrijvingsbewijs op mijne naam zou kunnen aanvragen, tja, wat is dan het nut van dat 2de luik?

Comment

Ondertussen weet ik meer.

Situatieschets: verkoper heeft deel II van het kentekenbewijs verloren. Hij wenst zijn moto te verkopen.
                    Wat er moet gebeuren:
                    1) verkoper haalt bij de politie een attest van verlies. Dat is 15 dagen geldig.
                    2) Verkoper verkoopt moto aan koper en geeft hem Deel I en dat attest van verlies.
                    3) Koper kan met die twee documenten, plus natuurlijk zo'n ingevuld roze inschrijvingsformulier van uw verzekeringsagent, die moto perfect inschrijven en dus een nieuw kentekenbewijs op zijn eigen naam verkrijgen.

Dat staat bvb hier : https://www.wegcode.be/wetteksten/se...01/509-hs3afd2
                    "Indien echter de aangever het voertuig niet meer gebruikt en de bedoeling heeft het voertuig waarop het verloren, gestolen of teniet gegaan kentekenbewijs betrekking heeft te verkopen of af te staan, bezorgt hij het attest aan de volgende eigenaar."

Kortom, de verkoper is niet meer verplicht om bij de DIV een duplicaat aan te vragen. Dat kan de koper nu doen.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎