Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Testverslagje van Ducati Multistrada 620

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Testverslagje van Ducati Multistrada 620

    Dinsdag kreeg ik het volgende voorstel van mene dealer:"seg kunde gij voor zaterdag mene demo inrijden?" Tja wat doe je dan in zo een geval?
    Woendagnamiddag ben ik dan met dit Ducske vertrokken, het was een Multistrada 620 in een zwart jasje gehuld met inderdaad 0 kilometers op de tellers staan. Persoonlijk rij ik al 2 jaar met een Multistrada maar dan met de 1000cc versie die eerder op de markt kwam in 2003 dus kon ik perfect een vergelijk maken tussen deze twee.
    Wat me natuurlijk direct opviel was de handelbaarheid, sturen doet dat ding met je vinger in de neus zo gemakkelijk, mede door zijn lager gewicht en smaller bandje(160) leg je hem in iedere bocht waar je hem maar wilt.
    (De MTS620 is ook 13kg lichter en 2cm lager in zithoogte dan zijn grotere broer de MTS1000).
    Dan de koppeling,heel soepel en met weinig weerstand, dankzij een nieuw hydraulisch systeem daardoor veel gemakkelijker in gebruik en bezorgt je geen opgepompte arm meer wanneer je veel en op korte tijd moet schakelen zoals het in het verleden altijd al geweest is bij de meeste modellen van Ducati.
    Toen ik aan de pomp kwam kreeg ik de volgende verassing te zien, een verbruik van 4,5l/100km terwijl ik toch goed doorgereden had zonder wel over de 6000t/min te gaan want ik was aan het inrijden hé.
    Ook zoiets wat me opviel was dat ik echt geen behoefte had om het blokje verder in de toeren te trekken om een lekker tempo aan te houden.Koppel genoeg dus in de lagere toeren
    De kilometers rolden zo gemakkelijk onder men wielen door dat ik vrijdagnamiddag verrast werdt door dat plotseling het symbooltje van onderhoud verscheen op het digitale dashbord en bleek dat ik de eerste 1000km van dit beestje al gereden had. Ik had namelijk constant op de tripmeter gereden en niet op de totale kilometer aanduiding waardoor ik er geen aandacht aan had aangegeven hoever we al gevorderd waren.
    De remmen dan, die deden hun werk heel goed maar het is toch ander spul dan dat er op de MTS1000 gemonteerd staan. Voor dit type van motor wel meer dan voldoende hoor om in alle tijden veilig tot stilstand te komen.Zelfs de achterrem werkte naar behoren op deze multi.
    Tot besluit dan: Deze bike verdient echt zijn naam MULTIstrada mede door zijn concept en het gemak waarmee je deze motor berijdt in alle omstandigheden.
    Al ben je een beginneling of een doorgewinterde motorrijder, en je valt voor dit type van motorfiets, dan zal je er zeker en vast geen spijt van krijgen van je aankoop.
    Als ik dan toch een minpuntje moet aanhalen dan is het het verschil in power tussen de twee uitvoeringen, het is voldoende bij de 620 maar bij de 1000 heb je natuurlijk een pak meer in overschot, niet dat ik het echt gemist heb tijdens men ritjes maar het verschil is er wel.
    Ik heb er in ieder geval van genoten om met dit duckske te mogen rondtuffen!
    Op naar de volgende demo die moet ingereden worden:biggrin:

    Ride On!

    Ace
    "Alice lets play house, you be the door and i wil shut you"

  • #2
    Tof verslagje , ziet er een pracht van een motor uit!
    Aan 't soliciteren voor job als verslaggever ?:biggrin:
    You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

    Emilio RIP , we zullen je missen !!!

    Comment


    • #3
      zo'n dealer wil ik ookwel valt precies goed mee tegenover de 1000.
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

      -------------------------------------------
      hoe gekker hoe liever
      -------------------------------------------

      Comment


      • #4
        Hey Ace..
        Indeed.. goei verslagske..
        Ben benieuw naar die koppel en naar opendeur hier van ducati..
        thx
        CB(R) Lover

        Comment


        • #5
          Fijn verslag Ace, je hebt je blijkbaar goed geamuseerd met het kleine broertje van je 1000.


          diagonally parked in a parallel universe
          - IsaMotion-

          Comment


          • #6
            Ace, leuk verslagje. Kga Johan nog us vragen of er ook een 999 ingereden moet worden.....
            Bill
            Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

            Comment


            • #7
              Nog vragos

              Ace,

              So nice dat we toch een beetje kunnen meeprofiteren, heb nog enkele vraagjes over: Geen bijzondere trilling opgemerkt? Vooral in het stuur. Was ook wel es een karaktertrek van Ducati's. We lezen dat de zithouding en het comfort verschillen van de liter: is het zadel echt anders ook? En denk je dat de kortere medemens echt makkelijker met de voeten aan de grond kan?
              “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

              Comment


              • #8
                Hey,

                @Runner en Isabella: Ik heb me er op geen enkel moment op verveelt of mijne bike gemist eigenlijk...

                @Pnol: Een testritje kan ik je zeker aanraden om eens te doen.

                @Kawabill: Ik had dat zo goed gedaan dat inrijden dat johan mij als vaste inrijder voor zijn demo's heeft aangenomen. :biggrin: (grapje)

                @Root: Trillingen zijn me vreemd geweest die dagen, niks van gemerkt, zowel niet in het stuur als in de voetsteunen bv waar het soms ook nogal eens vervelend kan trillen wanneer je constante snelheden aanhoudt.
                Wat de zadel(vorm) betreft die is identiek aan de 1000 maar het hoogte verschil merkte ik duidelijk omdat ik nu zelfs met licht gebogen benen kon stilstaan terwijl dit bij de 1000 voor mij met gestrekte benen gebeurt, wel allebei de voeten nog plat op de grond.
                (zithoogte is 820mm en mijn lengte is 1,75m)

                Ride On!
                "Alice lets play house, you be the door and i wil shut you"

                Comment


                • #9
                  Demo inrijden bij Johan = bofkont!



                  Bill
                  Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

                  Comment

                  Working...
                  X