Dinsdag kreeg ik het volgende voorstel van mene dealer:"seg kunde gij voor zaterdag mene demo inrijden?" Tja wat doe je dan in zo een geval?
Woendagnamiddag ben ik dan met dit Ducske vertrokken, het was een Multistrada 620 in een zwart jasje gehuld met inderdaad 0 kilometers op de tellers staan. Persoonlijk rij ik al 2 jaar met een Multistrada maar dan met de 1000cc versie die eerder op de markt kwam in 2003 dus kon ik perfect een vergelijk maken tussen deze twee.
Wat me natuurlijk direct opviel was de handelbaarheid, sturen doet dat ding met je vinger in de neus zo gemakkelijk, mede door zijn lager gewicht en smaller bandje(160) leg je hem in iedere bocht waar je hem maar wilt.
(De MTS620 is ook 13kg lichter en 2cm lager in zithoogte dan zijn grotere broer de MTS1000).
Dan de koppeling,heel soepel en met weinig weerstand, dankzij een nieuw hydraulisch systeem daardoor veel gemakkelijker in gebruik en bezorgt je geen opgepompte arm meer wanneer je veel en op korte tijd moet schakelen zoals het in het verleden altijd al geweest is bij de meeste modellen van Ducati.
Toen ik aan de pomp kwam kreeg ik de volgende verassing te zien, een verbruik van 4,5l/100km terwijl ik toch goed doorgereden had zonder wel over de 6000t/min te gaan want ik was aan het inrijden hé.
Ook zoiets wat me opviel was dat ik echt geen behoefte had om het blokje verder in de toeren te trekken om een lekker tempo aan te houden.Koppel genoeg dus in de lagere toeren
De kilometers rolden zo gemakkelijk onder men wielen door dat ik vrijdagnamiddag verrast werdt door dat plotseling het symbooltje van onderhoud verscheen op het digitale dashbord en bleek dat ik de eerste 1000km van dit beestje al gereden had. Ik had namelijk constant op de tripmeter gereden en niet op de totale kilometer aanduiding waardoor ik er geen aandacht aan had aangegeven hoever we al gevorderd waren.
De remmen dan, die deden hun werk heel goed maar het is toch ander spul dan dat er op de MTS1000 gemonteerd staan. Voor dit type van motor wel meer dan voldoende hoor om in alle tijden veilig tot stilstand te komen.Zelfs de achterrem werkte naar behoren op deze multi.
Tot besluit dan: Deze bike verdient echt zijn naam MULTIstrada mede door zijn concept en het gemak waarmee je deze motor berijdt in alle omstandigheden.
Al ben je een beginneling of een doorgewinterde motorrijder, en je valt voor dit type van motorfiets, dan zal je er zeker en vast geen spijt van krijgen van je aankoop.
Als ik dan toch een minpuntje moet aanhalen dan is het het verschil in power tussen de twee uitvoeringen, het is voldoende bij de 620 maar bij de 1000 heb je natuurlijk een pak meer in overschot, niet dat ik het echt gemist heb tijdens men ritjes maar het verschil is er wel.
Ik heb er in ieder geval van genoten om met dit duckske te mogen rondtuffen!
Op naar de volgende demo die moet ingereden worden:biggrin:
Ride On!
Ace

Woendagnamiddag ben ik dan met dit Ducske vertrokken, het was een Multistrada 620 in een zwart jasje gehuld met inderdaad 0 kilometers op de tellers staan. Persoonlijk rij ik al 2 jaar met een Multistrada maar dan met de 1000cc versie die eerder op de markt kwam in 2003 dus kon ik perfect een vergelijk maken tussen deze twee.
Wat me natuurlijk direct opviel was de handelbaarheid, sturen doet dat ding met je vinger in de neus zo gemakkelijk, mede door zijn lager gewicht en smaller bandje(160) leg je hem in iedere bocht waar je hem maar wilt.
(De MTS620 is ook 13kg lichter en 2cm lager in zithoogte dan zijn grotere broer de MTS1000).
Dan de koppeling,heel soepel en met weinig weerstand, dankzij een nieuw hydraulisch systeem daardoor veel gemakkelijker in gebruik en bezorgt je geen opgepompte arm meer wanneer je veel en op korte tijd moet schakelen zoals het in het verleden altijd al geweest is bij de meeste modellen van Ducati.
Toen ik aan de pomp kwam kreeg ik de volgende verassing te zien, een verbruik van 4,5l/100km terwijl ik toch goed doorgereden had zonder wel over de 6000t/min te gaan want ik was aan het inrijden hé.
Ook zoiets wat me opviel was dat ik echt geen behoefte had om het blokje verder in de toeren te trekken om een lekker tempo aan te houden.Koppel genoeg dus in de lagere toeren

De kilometers rolden zo gemakkelijk onder men wielen door dat ik vrijdagnamiddag verrast werdt door dat plotseling het symbooltje van onderhoud verscheen op het digitale dashbord en bleek dat ik de eerste 1000km van dit beestje al gereden had. Ik had namelijk constant op de tripmeter gereden en niet op de totale kilometer aanduiding waardoor ik er geen aandacht aan had aangegeven hoever we al gevorderd waren.
De remmen dan, die deden hun werk heel goed maar het is toch ander spul dan dat er op de MTS1000 gemonteerd staan. Voor dit type van motor wel meer dan voldoende hoor om in alle tijden veilig tot stilstand te komen.Zelfs de achterrem werkte naar behoren op deze multi.
Tot besluit dan: Deze bike verdient echt zijn naam MULTIstrada mede door zijn concept en het gemak waarmee je deze motor berijdt in alle omstandigheden.
Al ben je een beginneling of een doorgewinterde motorrijder, en je valt voor dit type van motorfiets, dan zal je er zeker en vast geen spijt van krijgen van je aankoop.
Als ik dan toch een minpuntje moet aanhalen dan is het het verschil in power tussen de twee uitvoeringen, het is voldoende bij de 620 maar bij de 1000 heb je natuurlijk een pak meer in overschot, niet dat ik het echt gemist heb tijdens men ritjes maar het verschil is er wel.
Ik heb er in ieder geval van genoten om met dit duckske te mogen rondtuffen!
Op naar de volgende demo die moet ingereden worden:biggrin:

Ride On!
Ace
Comment