Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aprilia Tuareg 660

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aprilia Tuareg 660

Gezien het topic nog niet bestaat, zal ik het openen. Enkele jaren geleden voorgesteld op een beurs in 2019 als ik me niet vergis, verstopt in een terrarium, sinds eind 2021 officieel verkrijgbaar.

Zelfde blok als de RS660 en de Tuono 660, mit enkele aanpassingen aan hard- en software. Carter is wat hoger (2,3L olie ipv 2,9 in de andere 660 blokjes), motor is op extra punten vastgeschroefd aan het frame, en een andere luchtinlaat: meer koppel, minder PK's.

Is natuurlijk de enige echte concurrent voor de T7, waar ze heel veel van afgekeken hebben, en ook eea. verbeterd: tubeless wielen, wat betere veren, lager zwaartepunt, meer electronica (voor T7 die hards een verslechtering) , ...

ik heb er intussen bijna 6000km mee gedaan.

De snuit polariseert, maar als ge ermee rijdt, ziet ge dat niet. Maar in vergelijking met een GS of eender welke oostenrijkers, valt het nog wel mee :-)

Problemen totnogtoe: 1 stevig issue... Nieuwe motor afgehaald bij de dealer, maar niet thuis geraakt!! De olie spoot eruit... Blijkbaar in de fabriek een dichting van het kleppendeksel (de dichting rond een bougie-kanaal) fout gemonteerd.... Quality control in Noale schijnt niet te bestaan.

Werd onmiddellijk gerepareerd, sindsdien niks moeten doen behalve tanken.

Verbruik, ca. 4L - 4,5L

Nog geen olieverbruik kunnen vaststellen.

Comment

Mooie moto om te zien. Nog nooit in het echt gezien. Wist zelfs niet eens dat ze bestonden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TuttoTerreno Bekijk Berichten
        Problemen totnogtoe: 1 stevig issue... Nieuwe motor afgehaald bij de dealer, maar niet thuis geraakt!! De olie spoot eruit... Blijkbaar in de fabriek een dichting van het kleppendeksel (de dichting rond een bougie-kanaal) fout gemonteerd.... Quality control in Noale schijnt niet te bestaan.

Werd onmiddellijk gerepareerd, sindsdien niks moeten doen behalve tanken.

Verbruik, ca. 4L - 4,5L

Nog geen olieverbruik kunnen vaststellen.
        Dat is de reden waarom er bij mij nog geen RS660 in de garage staat... Als je leest hoeveel problemen er zijn (olielekken, motor recall, engine light dat af en aan gaat, piepende achterremmen,...). En dit zijn geen geïsoleerde gevallen blijkbaar. Het ding rijdt goed en ziet er fantastisch uit en dan verprutsen ze het bij kwaliteitscontrole. Jammer voor Aprilia want ze hebben een zeer leuke moto op de markt gezet met de 660 serie.

Comment

De snuit polariseert, maar als ge ermee rijdt, ziet ge dat niet. Maar in vergelijking met een GS of eender welke oostenrijkers, valt het nog wel mee :-)
          Ik vind dat dat nog goed meevalt van dat polariseren.
          De body van een T7 en de snuit doet me wat aan de nieuwe AT denken maar ik vind de Tuareg mooier dan beiden.

tubeless wielen, wat betere veren, lager zwaartepunt, meer electronica (voor T7 die hards een verslechtering) , ...
          Dat zijn, voor degenen die hem kopen en gebruiken waarvoor ie gemaakt is, toch écht wel waardevolle verbeteringen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stgro Bekijk Berichten

Dat is de reden waarom er bij mij nog geen RS660 in de garage staat... Als je leest hoeveel problemen er zijn (olielekken, motor recall, engine light dat af en aan gaat, piepende achterremmen,...). En dit zijn geen geïsoleerde gevallen blijkbaar. Het ding rijdt goed en ziet er fantastisch uit en dan verprutsen ze het bij kwaliteitscontrole. Jammer voor Aprilia want ze hebben een zeer leuke moto op de markt gezet met de 660 serie.
            Tja, het leven is een trade-off, he.
            En ik zou er ook gene gekocht hebben, moest er geen goede dealer in mijn (ruime) buurt zijn gevestigd.
            Anderzijds, de V85TT heeft me geen problemen gegeven op 3 jaar tijd - en dat is ook een blok dat door Aprilia getuned is, en heeft quasi dezelfde Piaggio group electronica.

rationeel gezien is de T7 de betere keuze. Maar rationeel gezien is motorrijden voor de lol ook maar zinloos naft verbranden, eh.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎